A trecut un an de zile de cand la digicafe se discuta despre e-commerce si toti cei prezenti acolo tipam ca TREBUIE sa educam utilizatorul de internet sa foloseasca serviciile de e-commerce. Ca TREBUIE sa ii dam incredere, sa il invatam pe ce butoane sa apese ca sa cumpere de pe internet si sa ii servim povesti de succes cum ca acest lucru se intampla si ca unii sunt corecti. Bineinteles intotdeauna vor fi uscaturi si probleme cu comerciantii online, dar nu toti sunt la fel.

Emag a venit zilele astea cu fillere pe TV in care a povestit cum a aparut comertul, cum a aparut e-commerce si ce reprezinta acesta. Exact ce spuneam ca trebuie facut pentru a educa utilizatorul de internet. Am fost criticat cand am generalizat ca toate magazinele online sunt o apa si un pamant, dar asta  i-a facut sa se miste. Macar atat.

Sunt curios ce ziceti voi de primul material, dar de al doilea? Sunt explicative, te fac macar sa te gandesti sa cumperi pe net? Iti dau mai multa incredere in magazinul online prezentat? Te bucura ideea ca pe langa tine mai sunt 1 milion de oameni care cumpara de la ei? Te fac sa ai incredere in sistem, dar in curier, dar ca produsul va veni asa cum trebuie acasa?

Nu pot sa spun decat bravo Radu! BRAVO! BRAVO! Si daca voi nu, atunci cine sa treaca la educat populatia? Iar educatia asta nu trebuie facuta numai pe TV, dar si pe net, ca omul de aia isi cumpara calculatoare scumpe  sa se uite la filme pe net. 🙂

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

9 Responses

  1. Alex Vaida

    Am incercat mai multe e-magazine pana acum. Ce pot sa spun e ca, si fara sa vad reclamele, tot de la ei as cumpara. Au deschis magazin la mine in oras, ma duc sa imi iau comanda cand vreau eu si nu tre’ sa stau dupa nimeni sa imi livreze. Unde mai pui ca e si in drum spre casa. Sper sa ii faca si pe altii curiosi.
    Oricum, magazinele normale sug. Pai cam orice mi-am luat de la ei a fost macar cu 25 la suta mai ieftin.
    Afara se poarta la greu e-commerce-ul asta.
    PS: Chiar nu le fac reclama dar n-am ce sa le reprosez. Si vis-a-vis de reclama de la tv… aia cu 1 milion chiar m-a socat. Nu ma asteptam la asa numar. As vrea sa stiu daca se refera la ID-uri distincte (si atunci chiar e ceva) sau doar la comenzi distincte.

    Reply
  2. Radu Apostolescu

    Multam pentru aprecieri. Cred ca toti contribuim la educarea userului prin tot ceea ce facem in online, chiar daca vindem ceva sau scriem pe blog, fiecare cum poate si cum crede ca e mai bine pentru mediul din care face parte.

    Reply
  3. Chris

    No offense dar de la un punct o da in clisee penale reclama. 🙂
    “Viitorul e printre noi deja” hai baaai, ma lasi? Si asa mai sunt vreo cateva fraze inainte.
    Luati-l ca pe un comentariu constructiv, am cumparat de la emag si sunt multumit. 🙂

    Reply
  4. VictorCh

    UITE unde devine strident de evident faptul ca eu sunt bosorog…
    Intrucat traim “la rromanica”, si am aflat deja despre destule “tepe” date in cele mai variate domenii si moduri, in special in absenta faptuitorului – si mai ales pe seama batranilor, copiilor si ageamiilor – CE incredere sa-mi fi construit eu incat sa am curajul sa renunt la precautia de a vedea, incerca, examina, etc “marfa” (un produs oarecare) inainte de a “sari cu banu’ “; chiar daca nici macar nu ma pricep sa utilizez un anume produs, insusi faptul de a putea inainte sa pun mana pe el si sa-l examinez vizual pe dinafara are un oarecare impact psihic. (Chiar si cand ma duc la un magazin real, nu virtual – ca sa examinez produsul – am inceput sa incerc sa mai capacitez pe cate cineva mai cunoscator sa vina cu mine…)
    POATE daca oi mai avea feed-back-uri pozitive din partea catorva beneficiari concreti (cunoscuti de catre mine si considerati a fi de incredere) ai acestui sistem comercial – sa mi se mai clatine neincrederea, ca numa’ din reclame impersonale-e… AŞ! (Si eu care din fire obisnuisem “candva” sa am incredere in om pana la proba contrara… Mai mare jalea!)

    Reply
  5. Mihai Ioan

    @Radu incercati ceva mai funny, mai plin de viata, mai energic. Reclama e foarte plictisitoare din punctul meu de vedere. Sunt sigur ca se poate face o reclama mult mai buna.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.