Dragii mei suntem in 2011. Ah, stai, se termina anul intr-o luna. Suntem deja in 2012. Si ma gandesc ca suntem colea, la un pas de magnifica trecere la televiziunea digitala, la un pas de marile descoperiri ale tehnicii si multimediei, lucruri care sunt normale si implicite in fiecare casa din restul lumii.  Hoo, cineva sa ma opreasca. Sau nu, nu inca.

Acum cativa ani eram sceptic, dar increzator in magazinele online. Acum?

Exemplul bun

Am intrat la Altex pe site si mi-am comandat de acolo un frigider. Era un frigider pe care-l vanam de 2 luni de zile, datorita pretului, mai mic cu vreo 4 milioane decat alte magazine. Si toata treaba asta am facut-o la 8 dimineata. A fost ceva de genul, tezeste-te, au bagat frigiderul in stoc pe site, hai sa-l luam. La fix 7 minute dupa ce am facut comanda, am fost sunat:

– Buna ziua, de la Altex, ati facut o comanda? Cand sa vina? Maine dupamasa e bine? Vorbiti dvs. cu soferul?

Am vorbit cu soferul, ne-am pus de acord asupra unei ore, a venit la ora stabilita, l-a descarcat si mi l-a urcat pe scari 8 etaje. Mi-a cerut un pahar de apa dupa, mi-a multumit frumos si a plecat.

Exemplul rau

Acum doua zile ma gandesc eu sa-mi iau un router de la Emag, ca sa ma bucur de cei 100 mb de la RDS.  Si fac comanda pentru un E4200 si-l platesc cu cardul, online, pe la vreo 11 noaptea. A doua zi asteptam si eu un semn de viata de la cineva, nimeni, nimic. Ma enervez si ii sun sa ii intreb ce se aude de comanda mea. La care o tipa de la telefon foarte senina si sictirita de oameni imi raspunde ca nu e procesata comanda.

Zic ok. Ba, am platit-o pe net, online, cu cardul. Banii mi-au fost trasi din cont. Ce asteptati? La care ea imi raspunde ca asteapta confirmarea platii de la banca. Zic ce confirmare a platii ca se intampla online, instant, imediat, la orice ora. Da, dar noi nu am primit banii. Deci voi asteptati banii de la banca sa va intre in cont si abia dupa aia validati comanda? Da. Zic bine, atunci scrieti asta undeva pe site ca sa stie boul ca mai bine nu isi cumpara de pe site nimic si se duce in magazin.

Culmea, la 5 minute dupa conversatia asta telefonica mi se valideaza comanda, primesc sms ca vor veni cei de la curier si ca voi primi routerul a doua zi. Asta dupa ce tipa de la telefon, care se certa cu mine, imi zice ca oricum nu puteau sa-mi trimita curierul in aceeasi zi. Desi de alte ori (sau pentru alti clienti?) se intampla.

Si atunci eu nu inteleg doua lucruri. De unde naiba are emag atatia clienti si al doilea, de ce naiba clientii astia accepta sa fie tratati in halul asta. Adica te rogi de ei sa iti cumperi un produs?

Si atunci cum modificam ideea de e-commerce ca sa o foloseasca din ce in ce mai multa lume?

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

18 Responses

  1. Marius Zamfir

    Nu am nimic cu emag, doar ca fix atunci cand am vrut sa iau ceva de la ei nu au avut. O data un laptop, o data o memorie. Nu sunt platit sa spun asta, dar o spun: am lucrat foarte bine cu pcgarage. Nu stiu cine se ocupa de ei, dar sunt foarte prompti, iar eu multumit. Am comandat la ei produse de peste 10 000 lei si de fiecare data a fost foarte bine.

    Reply
  2. blogulubogdan

    Solutie testata de mine cel mai recent acum o saptamana: amazon.de
    Vineri am facut comanda, marti dimineata ma cauta curierul sa o livreze. Transmit prin Deutsche Post DHL, transportul a costat 8 euro pentru un pachet cu doua perechi de pantofi.

    Ps.: am comandat si la emag, totul ok, nu au fost probleme, asta ca sa nu fiu partinitor, prezentam o alternativa.

    Reply
  3. Spirit

    Eu primesc produsele “pe incredere” de la firme mici cu care colaborez de ceva timp.
    De la Emag am ajuns sa cumpar produse nepretentioase pe care nu le gasesc in alta parte, nu mai cumpar de la ei deoarece au devenit reci, robotizati.. e ok pentru produse pe banda rulanta, dar cand vreau ceva special – e mag nu mai are capacitatea de consultanta si flexibilitate.
    E-mag a devenit o struto Camila : E ok ca au devenit mari, dar principala lor problema e ca nu sunt impartiti cum trebuie pe departamente/tipuri de produse.
    Cumva nu mi se pare normal sa discut la telefon/meil cu o persoana pentru o statie de lucru si tot cu aceeasi persoana sa-mi recomande un prajitor de paine…. e ceva in neregula aici. Au devenit mari si toate sunt acolo la gramada, ar trebui cumva situl/produsele/angajatii regrupati si re-responsabilizati.

    Reply
  4. Ovidiu

    Comandat Ipad de la Emag, plata cu OP + efectuat plata vineri dupa ora 15.00 + trimis pe mail copie dupa OP semnat si stampilat de banca.
    Luni: Nu avem confirmarea de la banca (desi banii din banca mea plecasera vineri si luni erau la ei 100%)
    Marti: verificam la contabilitate si va sunam noi. Nu suna nimeni.
    Miercuri: Verificam la contabilitate si va sunam noi. Nu suna nimeni asa ca mai sunam odata dupa 2 ore. Acelasi raspuns.
    Joi: SUnta si spus direct “va f…t, banii sunt la voi, vreau produsul, biip, biip, biip”!
    Vineri, dupa 7 zile primesc produsul.

    AM mai comandat la Emag de 4 ori. De fiecare data produsele au venit in 24 de ore. Tot timpul am platit ramburs si a fost ok. Pe viitor voi proceda la fel daca nu se impaca foarte bine cu banca!

    Reply
  5. Doina P

    Papusaa! Aia ti-au urcat frigiderul pana la etajul 8 pe scari, ti-au cerut un pahar cu apa, ti-au multumit si tu i-ai lasat sa plece si nu le-ai dat si lor un banut, o atentie, macar de inca o apa plata la 2 litri, ca dupa 8 etaje erau rupti??? Maaaama, da’ ce smecher ai fost!! A! tu esti din ala care zice ca “esti platit pentru asta”.Fratica, iti dai seama ca si aia erau tot oameni? Iti imaginezi cum le batea inima in ei, dupa 8 etaje? “ca la pureci”!Si tu le-ai dat drumul sa plece dupa ce le-ai dat civilizat “un pahar cu apa”si ei tiau multumit?? Pai stii cate p–e ti-ai luat pana au ajuns la parter si pana li s-a oprit tahicardia de la efort? Baa! daca ii dadeai “ceva”, te pomenea, ca e constient ca tot trebuie sa ti-l duca.Dar sa nu-i dai nimic? APA? Dupa 8 etaje, probabil cu vreun LG care este lat si nu incape in lift, sau cu vreun side-by-side? Al dr-cu, ai pandit si discountul de vreo 4 mil. Nu puteai , ma, sa rupi si tu 500 de mii sa imparta amandoi si sa te pomeneasca? Le-ai dat apa? Stii cat te tine frigiderul?? :)) tot atata! Baa! daca-i dadeai ceva, aia nu era mita! Ii multumeai ca ti-a carat hardughia, pe care, tu, un basinos, ai crezut ca ti se cuvine sa ti-o care pentru un pahar cu apa!! Si “ti-au multumit si au plecat”topaind bucurosi pe scari, ca i-au facut curul mare lui Dan Ostahie! Sa stiti d-lor ca cei de la transport gratuit isi risca sanatatea in felul asta, pe niste salarii de mare ca–t,acum, in 2012, nu cred ca au 500 de lei/ luna! Le scot bosii ochii ca-si iau spaga si completeaza salariul pe care nu-l dau ei! Dar, cel mai multumiti sunt ei, cand le da cineva cate un pahar cu apa! Cu ala isi iau si o bere sa-si recupereze transpiratia de pe scari, isi iau si Diclofenac Gel, ca sa-si dea pe mijloc, cand raman inchilozati… Vai de capul tau! Mai bine nu mai scriai! Apropos! eu sunt fata, nu am rude pe la transport, si nu ma afecteaza in niciun fel! Da’ da-i ma un banut omului sa simta si el o particica din bucuria ta! Ca sa vezi ca-ti ia si polistirenul si ti-l duce jos! Dar dupa un pahar cu apa…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.