580

In poza de mai sus vedeti cum acea furgoneta de culoare visinie opreste in spatele autobuzului pe banda a doua. Furgoneta a stat oprita in spatele autobuzului atat timp cat autobuzul a fost oprit in statie. In momentul in care autobuzul a plecat din statie a avut banda libera pentru a se putea incadra, iar indeaproape a fost urmat de furgoneta. In spatele utilitarei s-au mai strans atunci cateva masini, nici una dintre ele nu a claxonat.  Sa dam vina pe faptul ca poza a fost facuta duminica? Nu! N-are nici o treaba ziua de duminica cu alte zile. Sa dam vina pe faptul ca afara era umed pe jos? Nu, singura vina e ca poza asta e facuta in Praga, intr-unul din cartierele orasului, nu in centru. Eram in Praga 4 parca.

La noi … se vede asta.

Ce greu o fi sa conduci regulamentar, ce greu o fi sa nu te bagi intr-o intersectie daca o blochezi, ce greu o fi sa stai calm la volanul tau in loc sa claxonezi? Crezi ca intarzii mai mult? Din contra, ajungi mai repede.

Partea buna a lucrurilor e ca dupa toata experienta cu drumurile alea din Praga am inceput sa fiu la fel in trafic. Partea proasta e ca ceilalti nu te inteleg de ce nu esti agresiv si astfel te claxoneaza cand opresti sa treaca unul care daca nu te blocheaza pe tine ii va bloca pe altii, ei nu inteleg de ce opresc sa las o coada de 8 masini sa intre pe o singura banda, atat timp cat eu sunt singur. (pentru ca aia 8 au asteptat sa treaca toti astia de pe banda mea, ii lasam acum si trecem si noi).

Dar nu, noi nu putem fi la fel.
Si daca mergem un pic in istorie, stiti ca impreiul roman avea la granite … barbarii. Astia suntem noi

http://www.zoso.ro/2009/10/maimute-urbane.html

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

9 Responses

  1. Dan

    La noi autobuzul are prioritate la iesirea din alveola fata de vehiculele de pe banda 1.
    In poza ta nu vad alveola.

    Sa zicem ca este un drum cu doua benzi si 100 de masini care merg dupa un autobuz, de ce ar trebui sa opreasca 100 de masini, de pe banda a 2-a, ca un autobuz opreste IN FIECARE statie pe prima banda?

    Reply
  2. Law

    La plecarea din statie eu acord prioritate autobuzelor, chiar daca cunt injurat de cei din spate.

    Ce arati tu in poza, nicaieri nu se face nici in Anglia sau Franta(unde regula este tot ca la noi).
    Probabil cel cu furgoneta era plictisit si a oprit sa-si aprinda tigarea.

    Reply
  3. rezidentiAlex

    Si eu am remarcat ca in multe alte orase din alte tari se circula atat de calm, de linistit, de cool.
    Lumea parca nu se grabeste, sau poate se grabesc toti. Dar in acest ultim caz o fac in felul lor, respectandu-se unii pe altii.

    Reply
  4. Eugen

    Pentru ca in tara aia, cel mai probabil, codul lor rutier spune explicit ca daca un autobuz e oprit in statie, este interzis sa treci de el.
    in canada, de exemplu, regula scrisa de tine se aplica la autobuzele scolare.

    Reply
  5. dojo

    Si eu opresc. In secunda in care vad ca semnalizeaza stanga stau teapana in spate, cu riscul clar de a primi un claxon de ‘suparare’. Asa este normal pana la urma.

    Reply
  6. coc

    Chiar daca nu ar exista acest lucru mentionat in codul rutier, dpdvd moral, daca nu cedezi prioritate intarzie peste 100 de persoane care circula cu mijloacele de transport public in comun (blocate in trafic) din cauza unor persoane “grabite” care au decis sa se deplaseze confortabil singuri in masina ( chiar daca astfel fac mai mult timp in marile orase decat daca ar fi ales alternativa, sa nu mai zicem de poluare, si nervii altor persoane)… sa folosesti masina intr-un oras unde ai un sistem de transport pus bine la punct se cheama cocalarism la orice ora ….

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.