E o chestie verificata si descoperita in timp. Asta pe langa faptul ca omul are capacitatea de a citi printre randuri si sa citeasca corect chiar daca sunt expresii scrise gresit.

Dar se vede, cititorul nu vine sa citeasca articolul. Vine, citeste pana cand e multumit de ce a citit, iar apoi comenteaza sau merge mai departe. Lucrul asta e preluat din ziare, de acolo unde calitatea a scazut mult si a determinat utilizatorii sa nu mai fie atenti la ceea ce se scrie.  Asa am ajuns sa citim ziare ca libertatea in maxim 5 minute, iar acolo ne referim la articole ce se intind pe 16 pagini minim.

Fuga dupa foarte multa informatie face ca utilizatorul sa fie si mai superficial in trecerea sa pe o pagina de web. Drept urmare utilizatorul ramane doar cu o singura fraza in cap, headline-ul, sau vreo alta propozitie ce atrage atentia. Mai mult in comentarii ignora orice altceva din acel articol si comenteaza numai ce considera ca trebuie comentat. Asta chiar daca ideaa sau intrebarea este alta.

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

18 Responses

  1. ciops

    Nu cred ca asta vine din ziare, ci cred ca vine mai mult de la internet. Inainte sa fi avut internet nelimmitat citeam cu interes ziare si reviste.

    De cand am acces la multa informatie (si proasta in mare parte), de cand bloggerii publica doar de dragul de a scrie ceva sau a creste vizitele, de atunci m-am invatat “sa scanez” pentru ca in mare parte informatia nu prezinta interes.

    Cred ca blogurile au cultivat asta mai mult ca orice altceva.

    Reply
  2. alexandru petras

    fi serios ciops …atunci reclamele de pe tv ce au facut ? ca filtrarea si scanarea lor pana la momentul in care ajungi nici sa nu le mai vezi sa intamplat inainte de a aparea fenomenul de blogging … asa ca in nici intr-un caz nu poti da vina pe bloguri.

    Reply
  3. neagrigore

    Nu cred ca blogurile per se sunt de vina pentru felul in care este asimilata acum informatia. In principiu, nici nu cred ca trebuie sa fie vina cuiva, problema este ca lucrurile se schimba, iar noi ne adaptam.
    “[Susan]Greenfield argues that the visual stimulus we get from screen-based information and entertainment differs so markedly from that available to previous generations that certain areas of the brain, specifically those areas that are older in evolutionary terms and retain the capacity to alter as a result of experience, may be affected in ways that express themselves a changes to personality and behaviour.” de aici http://www.p2pnet.net/story/16169

    Reply
  4. joju

    e-mail, mijloc de comunicare ce egaleaza aproape viteza gandului
    cu 30 ani in urma cat dura sa comunici cu cineva din SUA? Puteai prin fax dar daca era o documentatie complexa treceau saptamani. acum le pui pdf si maine astepti un raspuns adecvat in cunostinta de cauza.
    toate inovatiile au fost facute sa “ne ramana mai mult timp liber” dar fiind viteza mare apar si erori

    scria intr-un contraeditorial din AC: nu vi se pare ca toate azi se fac in viteza si in detrimentul calitatii?
    BA DA.

    PS: Ce versiuni de MicroStation(bentley), CAD Katia si Project Manager s-au folosit cand s-a construit Turnul Eiffel?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.