TopSocialBrands prin ochii participantilor

Revista Biz a organizat astazi a patra editie a conferintei TopSocialBrands, prezentand in premiera rezultatele celei de-a 5-a editii a studiului Top Social Brands, un clasament al celor mai active branduri in social media.

Conferinta a inceput la ora 10,00 cu prezentarea lui Catalin Tenita – Managing Partner TreeWorks. 30 de ani de branduri sociale, care din perspectiva personala inseamna ca „se imprima in mental si raman acolo”. O prezentare cu o abordare interesanta, care a trecut iconurile sociale (ex Bob Dylan, cartile, seria Dune) in tabara brandurilor, chestiune care desi poate pentru multi ( mai ancorati in zona corporatista fata de mine) poate parea „boema”, m-a bucurat. Pentru Catalin Tenita „brand” trebuie sa aiba in continut: incredere, semnificare, ceva diferit si sa fie ambasador pentru cauze.

Costin Cocioaba – Refresh.ro, a vorbit in continuare despre facebook si bloguri – avantaje/dezavantaje. La capitolul concluzii, avem trei:

  1. Nu exista o reteta a succesului
  2. Obiective?
  3. Social media inseamna 24/24

In ceea ce priveste clientul social media, Cristina Popescu – Director de Comunicare Corporativa SEE, Danone, a subliniat cateva observatii personale:

a)    pietele sunt conversatii autentice, in care trebuie sa devii parte din conversatie pentru ca sa poti prelua idei de la consumatori pentru corporatii;

b)    accesul la comunitati se face mai usor prin social media si a dat exemplul unui produs nou lansat, adresat adolescentilor, care a adunat „like-uri” prin personajele cool si limbajul targetat;

c)    se naste economia bazata pe atentie.

Cristian Manafu a incheiat seria prezentarilor cu statisticile privind social media in Romania, o comparatie a activitatilor din social media 2010 – 2011 – 2012, BIG 4 – facebook, wordpress, twitter, youtube ( cu regretul pentru trendul descendent al twittosferei), ups and downs in social media, cei patru „P” plus unul – Product, Place, Price, Promotion plus Participation.

Aproape de incheiere, inainte de a afla care este clasamentul in Top Social Brands de anul acesta, Marta Usurelu – Redactor Sef Revista Biz a prezentat metodologia si activitatile luate in calcul in acest an, precizand ca au fost luate in considerare branduri care au folosit minim trei activitati pe platforme diferite: Top Social Brands 2013 a rezultat in urma ponderarii rezultatelor din 6 clasamente preliminarii: topul realizat de revista Biz (45%), voturi exprimate de specialisti online (15%), mentiuni pe ZeList (10%), Facebook Monitor (10%), Facebrands Pro (10%) si mentiuni MedialQ (10%). Au urmat Top New Entry 2013 cu 16 branduri, Top 10 branduri cu cea mai constanta prezenta in social media (2009-2012). La capitolul ponderi pe domenii in 2013 avem: FMCG – 42%, IT&C – 30%, Auto – 12%, Bancar – 8%, Altele – 8%.

Top 10 Top Social Brands 2013

10. Orange

9. Ford

8. Coca-Cola

7. Cosmote

6. Heineken

5. Pepsi

4. Avon

3. Danone

2. Samsung

1. Vodafone

Miscari interesante in acest an, cu o surpriza de la Samsung – clasarea pe locul doi, dupa cum explica Manafu.

Maria Isopescu este moderator la Radio Romania 3NET si realizator al talk-show-ului MediaSfera difuzat in fiecare miercuri de la ora 21,00 la acelasi post de radio.

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply