Ca Tarom a intrat in Skyteam, asta inseamna un lucru bun. Asta inseamna ca este o companie competitiva si productiva, dar mai mult poate insemna o imensa dezvoltare pentru micutul aeroport din Otopeni. Cert e ca aeroportul ala arata ca dupa bombardament la anumite ore sau mai rau, ca intr-o tara in care zici ca e razboi nuclear si ca ai nimerit acolo din greseala.

Eh. Partea buna in toata povestea asta e ca ar trebui ca Tarom sa respecte standardele Skyteam, sa isi imbunatateasca serviciile si sa nu isi permita nici o intarziere pe rutele pe care mai opereaza. Partea proasta e ca fiind romani au sanse sa nu faca asa ceva, dar ne dovedesc asta investind intr-un promo …


Hai sa nu-l numim prost, ca mi-e frica sa zic asa ceva … sa-i zicem dezastruos. Cum tu companie aeriana faci promo la niste oameni care se prabusesc. Nu zboara, se prabusesc.

Oricum skyteamu nu se compara cu star alliance, dar e bine ca isi maresc si ei gasca.

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

9 Responses

  1. Ion

    Mda, esti si tu un roman rupt in cur care critica putinele lucruri functionale si bune care mai sunt in tara asta. Ar trebui si sa stii ca aeroportul nu tine de tarom, sunt chestii total diferite. Eu zic sa ramai la coada pisicii, acolo te pricepi.

    Reply
  2. Imperator

    Faptul ca Tarom a intrat intr-o alianta nu le garanteaza ca sunt o companie profitabila – SwissAir-ul si Sabena au dat faliment fiind membrii ai Qualiflyer – mi-aduc aminte cand capitanii SwissAir primeau un plic cu bani sa plateasca taxa de aeroport si kerosenul ca altfel nici un aeroport nu-i primea datorita datoriilor (si nu de multe ori, aveau bani doar pentru dus, pentru retur, se rugau de ambasada Elvetiei sa le mai aduca cateva mii de marci germane sa plateasca handlingul), Delta si United s-au prabusit ca membrii ai SkyTeam si respectiv Star Alliance, la fel japonezii de la JAL s-au dezintegrat ca membrii ai OneWorld. Aliantele globale sunt mai ales aliante de marketing si care ajuta la rationalizarea costurilor prin sharing costs, dar doar acolo unde se justifica… Micutul aeroport Otopeni se va dezvolta doar daca Tarom va avea mai multe curse si mai multe avioane (acum au o rata de folosire rezonabila), iar viitorul Taromului este printr-o mai buna acoperire a Orientului Mijlociu si Caucaz – banii se vor face nu pe rute de gen Munchen sau Roma (la Roma, ar putea chiar sa renunte sau sa-l lase lui Alitalia), ci pe zboruri spre Tbilisi, Baku, Erbil sau Teheran cu AF, KL, OK, DL si AZ pompand clienti in OTP.
    De asemenea, sper din tot sufletul ca Tarom nu se va alinia la standardele SkyTeam in ceea ce priveste punctualitatea, deoarece va trebui sa intarzie de 2 ori mai mult decat acum.
    Despre reclama, sunt de acord cu tine.

    Reply
  3. piticu

    @ion cat despre romanul rupt in cur ce sunt, vezi ce zice urmatorul tau comentator 🙂

    este strict legata dezvoltarea aeroportului de ce companii zboara pe el.

    sa mai zic ca pana si pista de la baneasa e mai aratoasa si mai plata decat aia de pe otopeni?
    sau ca in franktfurt se reface pista anual?

    Reply
  4. Cristian D

    Exista o vorba in aviatie. Decolatul este optional, aterizarea este obligatorie. Eu unul nu mi-a trecut deloc prin cap faptul ca acei oameni se prabusesc.

    Sunt de parare cu ce a zis Cristian Pirvu.

    Mie mi se pare o reclama cat de cat reusita. Mai ales ca Tarom nu a mai facut o campanie de imagine de foarte mult timp.

    Sa speram ca o sa dea roade.
    Eu unul abia astept sa vad carei aeronave din flota ii vor aplica livery-ul Sky Team.

    Reply
  5. Alex

    Ce ai scris in post e total gresit si in afara unor reguli de baza din jurnalism. Nu inteleg in ce fel ai terminat studiile de jurnalism…Nu ma mira, unii vand asa articole, tu macar le oferi gratuit.
    Ce legatura are Tarom cu aeroportul Otopeni? Cam aceeasi cu a ta si jurnalismul – Niciuna.
    Cat despre ‘promo’ – daca tot iti exprimi parerea de profesionist,cred ca ochiul tau chior a vazut oamenii ca se prabusesc.
    Bine ca te citesc si cred doar alti pitici.

    Reply
  6. loupoulica

    1. Reclama e Ok, nu mi se pare nimic aiurea.
    2. Aeroportul Otopeni e varza, da, insa Tarom nu se face vinovata decat de faptul ca are putine ghisee de check-in in raport cu numarul de zboruri, de asemenea serviciul de bagaje lasa de dorit. O spun din experienta proprie.
    3. Alianta asta e f.buna pentru toti cei care calatoresc pe rutele Tarom si ale partenerilor.

    Oricum consider ca Tarom ramane in continuare una dintre putinele companii romanesti valoroase, chiar comparativ cu ce ne ofera concurenta din punct de vedere calitate/pret.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.