Au iesit niste cifre din publicitatea anului trecut si pentru ca unii si le vor asuma, in timp ce altii nu vor face nimic sa ne uitam putin la ce se intampla acum in publicitatea romaneasca.

Acum incepe distractia, o data cu cifrele astea. Yeeey!

1. deci piata de print cazuta cu 80%, deci 80% din ce cumparau companiile pe publicitatea din print s-a dus
2. piata TV cazuta cu x% (nu stiu cat), deci shpe la suta din ce cumparau companiile pe tv s-a dus.
3. companiile nu mai vand publicitate.
4. companiile nu mai vand.

Asta a cam fost reactia exagerat de restrictiva si previziva a companiilor care nu au vrut sa cumpere publicitate anul trecut, eu nu cumpar, daca el nu cumpara publicitate nici eu nu cumpar, dar noi nu mai vindem nimic, ce ne facem?
Si drept urmare pana la urma isi vor da seama ca au nevoie de publicitate ca sa se vanda, pentru ca altfel (sa ne amintim aici de anii 90 si inainte) cum naiba mai ajunge produsul tau la client?

Partea distractiva abia acum urmeaza. Oare stiu companiile care sunt celelate canale de comunicare? Vor vrea in continuare sa cumpere publicitate pe print, daca vad ca vanzarile nu cresc? Se duc unde? La TV? Acolo unde PROTV dicteaza piata si cum umbla ei la pret, toti ceilalti se aliniaza? Sau la TV unde se intampla campania acum si se pierde dupa aia.

Eu zic ca fix acum e momentul ca online-ul sa treaca la atac, sa se duca peste companii (nu peste agentii ca de obicei astia sunt lenesi) si sa le zica: baaa, noi, avem masuratori, avem date, propunem asta, asta, asta, asta, voi faceti asta, asta, asta, asta, comunicati asa, prin noi si dupa asta stam, adunam rezultate si iata raspunsul.

Panaitescu ajuta-ma ca din asta ne castigam painea. Trebuie sa sarim pe ei.

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

5 Responses

  1. piticu

    sunt da`i in colo de speriati de bombe, nimeni nu vinde nimic pentru ca nimeni nu mai cumpara publicitate si nu se mai cumpara publicitate ca nu mai merge print-ul … dar nimeni nu se gandeste ca exista si alte canale si nu vrea sa incerce, ca nu mai merge print-ul si daca nici colegul nu cumpara publicitate, atunci nici eu nu fac asta.

    Reply
  2. eBogdan

    La voi e mai usor, gandeste-te un pic in provincie, ce speriati sunt si pe langa ca-s speriati inafara de un cont pe facebook care e moka, nici ca incearca altceva.

    Reply
  3. maniak

    Tin sa te anunt ca piata de print nu a scazut cu 80%. La fel ca in imobiliare aia care aveau afaceri cu print inflorite cu 2-3 clienti au disparut de pe piata , de tot. Tipografiile mari au ramas , nu s-au inchis, nu au dat oameni afara : cifrele de afaceri s-au micsorat cam cu 20-30 % . S-a ajuns si aici la normal.
    Clientii cumpara in continuare printuri si promotionale, outdoor si alte nebunii doar ca nu se mai arunca , ca inainte cand nu se uitau la pret sau la ce cumpara.
    Incearca mai bine sa ii explici unei babe sa traga cu mitraliera decat sa vinzi on-line la oamenii de marketing de azi din companiile medii-mari.

    Reply
  4. Adrian A.

    Problema e ca micii patroni nu inteleg ce inseamna internetul si nici nu sunt dispusi sa investeasca in publicitate (motiv pentru care raman mici in continuare), iar oamenii de marketing din companiile mari sunt foarte slab pregatiti si considera reclamele online un risc (desi sunt mult mai bine targetate decat cele pe print sau tv). Va evolua piata in timp, trebuie ca si proprietarii de site-uri sa incerce sa-si “educe” potentialii clienti.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.