“corporatistu’ de bucuresti

E brand manager sau group brand manager intr-o “multinationala” si incepe toate discutiile cu “din punct de vedere marketing” intr-o sedinta in care marketingul nu are nici cea mai mica implicatie. Da vina pe colegii de la “sales” ca nu i-a iesit lui campania publicitara ca “nu au inteles mesajul reclamei” sau ca “nu sunt in target”.

Are totdeauna “manager” in titlul jobului, chiar daca jobul sau presupune sa care baxuri de hartie la imprimante sau sa le schimbe tonerele. In cazul asta particular jobul e “network printers assistant manager”.

Primeşte fel de fel de reviste moca, gen Biz, sau EWeek, şi le afişează mândru pe birou. Nu plăteşte întreţinere, închide calorifere, doarme în frig, ca să aibă bani de rată la VW Golf, sau Peugeot 307 sau ceva similar. Similar, pentru celular ultimul tip, eventual cu touch screen (care e jegos de grăsime, că îi e lene să scoată pen-ul din celular să apese cu el pe ecran, aşa că apasă cu mâna unsă de la mititei). Îi plac mititeii, berea la PET, şi seminţele, dar acasă; în oraş, îi place să bea Mai Tai, sau Bacardi Breezer, să pară cool. Mănâncă (ocazional) la La Mama, City Grill, La Şosea, sau la diverse pizzerii. Vrea să intre în lumea bună cu cardul de debit sau de credit, dar habar nu are pin-ul.

Calculatorul sau laptop-ul de la birou e plin de pornache, mp3-ul şi bancuri. Şi de viruşi. Tot desktop-ul este plin de documente (din care majoritatea ar trebui şterse, dar i se fâlfâie, pare ocupat dacă are desktop-ul plin).

unii corporatisti pleaca la vama veche sa faca team building.
in general sint previzibili,plini de ei, de salariul lor, de pozitia lor sociala.
daca se intimpla se critici corporatismul si atitudinea corporatista iti zic ori ca esti un comunist sarman care respinge societatea capitalista, ori iti arunca in fata conceptul de “corporate social responsability”. orisicum ai lua-o, corporatiile fac un mare bine umanitatii, iar cei ce le contesta sint niste antiglobalisti si anarhisti imputiti care nu inteleg ideea de progres.hai sictir

Poarta „badge”-ul la gat si cand iese in oras la bere, sa vada lumea unde lucreaza el. Are 1000EUR pe luna si se considera un om realizat. Isi ia Clio in leasing din salariu si apartament din banii de nunta. In orice discutie face cumva se se vorbeasca despre job-ul lui atat de cool. Despre cum nu are timp de nimic altceva ca e „overworked”. Este plin de deadline-uri, targete, brainstorming, ATL, BTL, projects, pitch, review-uri, out-door, rate card, packaging, positiong, market share, consumer, retail, brief, etc.

corporatistul e mandru ca primeste al 13-lea salar.
corporatistul celibatar e rebel in concediu si se duce la sziget. cand e insurat cu corporatista (astia se intalnesc la team buildinguri) se duce catinel spre grecia ca “e mai ieftin ca la noi si serviciile sunt ireprosabile”

Isi umple CV cu tot felul de training-uri, cursuri de specializare si team-buildinguri organizate de niste redusi prin sali de curs pe la ASE sau alte facultati mai trendy. Neaparat consemneaza ca a luat premiul I in clasa a 7a. Citeste „Expat Life” si jumatate din frazele pe care le pronunta sunt in engleza. Are intotdeauna o parere despre oricare spot de pe TV. Scrie pe forumurile de „advertising” si are o intodeauna o idee mai buna de campanie decat aia care au facut-o.

El nu are servici, are job. Merge la training-uri. Face team-building si brainstorming zilnic. In general e un jeg de om care nu se da in laturi de a pupa in cur pe cine trebuie si a sapa pe restu pentru a urca si el o treapta. Are multe prietenii de interes si se da cu cel putin 10 ani mai matur decat este. Poarta tot timpul costum, uneori fara sacou.
Transformarea in corporatist are loc foarte rapid, in maxim o saptamana dupa ce ocupa o pozitie de cacat intr-o companie multinationala specializata pe comercializarea echipamentelor de birotica (agrafe si pixuri).

Are palm luat in rate si inevitabil il scoate cand e vorba de iesit la bere ca sa isi verifice programul. Asculta Guta dar in discutiile cu colegii de munca vorbeste numai de Cafe del Mar si Chillout Moods. Are carti de vizita comandate cu plata in 2 rate la salariu si la ofera oricui si oricand se iveste ocazia. E mandru de costumul lui luat prin cine stie ce Cora sau Carrefour. “Am un sef de cacat ajuns sus pe pile.Eu sunt mai capabil ca el dar la noi in firma nu se promoveaza pe criterii de competenta”. Se da la toate proastele din firma la care lucreaza si intr-un final victorios (dupa cateva salarii cheltuite ca sa scoata prostele in oras) se alege cu cea mai urata si cu o portie de pasarica la 4-5 zile.

de fiecare data cind vede o reclama care il depaseste are o singura replica: “cea mai supertare reclama pe care a vazut-o vreodata”. de fapt toate reclamele pe care le vede sint catalogate ca “cele mai supertari”. de obicei se strofoaca fix ca in comediile americane de 2 bani crezind ca e cul. utilizeaza extrem de multe englezizme pentru ca asa e la moda: maaaaan si fachin shit sint doar o parte din ele. cind se intilneste cu prietenii discuta cu ei in engleza pina cind uita cum se zice la “scaun” si atunci trece la limba romana.”

de adaugat ca nu lipseste de la fiecare cocktail unde se bea si se maninca moca, eventual participa si la o tombola, si pe care – culmea – o si castiga! deja “vad” vreo 5 persoane care se incadreaza atit de bine in cele de mai sus!!!

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

2 Responses

  1. Aqua

    zzzz…cat adevar…:D ai descris atat de bine profilul corporatistului…ramane de vazut care se simte cu musca pe caciula, ca si eu am “vazut” cateva persoane care se incadreaza tare bine..

    Reply
  2. Andrei

    si asta ai primit-o pe mail? credeam ca tot de pe gigel.org e…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.