O campanie targetata exclusiv outdoor, despre care nu a stiut nimeni nimic a umplut spatiile de publicitate din orasele tarii in acest inceput de an. Campania nu spunea nimic si nici nu promova nimic. Erau bannere mari cu POC, iar undeva jos, scris mic de tot  adresa siteului. Toate bune si frumoase, partea dezamagitoare era ca o data intrat pe site nu primeai nimic decat o poza si un script de analytics care iti inregistra vizita.

Pe la jumatatea lunii asteia siteul a fost updatat si a fost anuntat scopul campaniei, acela de a prelucra datele celor au vazut reclama prin oras s-au dus acasa si au intrat pe site, pentru a afla mai multe detalii. Intrand pe site nu au putut decat sa fie dezamagiti vazand o singura poza, fara sa fie intrebati ce fac acolo, fara sa li se prezinte nimic.
Daca ar crede cineva ca asta este o metoda sigura de promovare a publicitatii outdoor se inseala amarnic. Daca omul a vazut reclama, a intrat pe un site, iar acel site nu ii ofera nimic, atunci va mai intra pe vreun alt site in urmatoarea perioada? Site vazut intr-o campanie outdoor?
Pe pocromania se spune ca acesta campanie a fost facuta doar pentru a arata ca publicitatea outdoor convinge, iar ca rezultatele campaniei vor fi afisate pe 1 mai. Pai utilizatorii care au intrat pe acel site au fost inregistrati doar cu un google analytics. Drept urmare, acolo nu se va sti decat localitatea cu aproximatie, cati vizitatori au fost, cate vizite, intre ce ore … si atat. Nu vor sti cine, ce a facut pe site, de unde a venit, ce demografice are, ce fel de oameni sunt, cu ce fel de venituri, nimic. Dar ei vor publica rezultatele astea pentru a dovedi ca publicitatea outdoor convinge.

Si imi place ca au folosit google analytics. Adica un cont privat, la care are acces o singura adresa de mail (sau un grup restrans), fara sa foloseasca un serviciu public sau vreun serviciu de contorizare recunoscut in Romania, de genul Brat sau Trafic.ro.

Si daca tot am zis de demografice, date ale vizitatorilor de siteuri, atunci sa-mi amintesc ca nimeni in Romania nu intreaba nici un vizitator pe internet ce mama dracului face el pe net, cand intra pe net, pe ce siteuri intra, ce   cauta pe siteurile alea, de ce  intra acolo, ce gaseste pe siteurile astea, ce nu gaseste, ce si-ar dori sa gaseasca, la ce foloseste netul si prostii de genul asta.  Toate serviciile de masurare de vizitatori din Romania se limiteaza la a inregistra cati oameni sunt (daca stiu sa faca diferenta intre oameni si roboti), ce varsta au oamenii aia, ce adresa de mail si s-a terminat distractia.

Si atunci de unde naiba sa stii ce sa ii oferi omului pe online daca nimeni nu face un sondaj (gratis de altfel) pe net in care omul iti poate spune ce vrea el sa gaseasca pe internet. Ma gandesc daca s-a uitat cineva si a completat cineva vreun sondaj de la CNN.com. Acolo te intreaba ce faci pe net, cum sunt stirile, care stiri iti plac, care stiri nu-ti plac, cum vrei sa vezi pagina, ce parere ai de butonul asta care face nu stiu ce, ce parere ai avea daca CNN ar vrea sa faca nu stiu ce prostie …. tampenii din astea. In schimb, la noi se limiteaza lumea la a afla ca avem 45% barbati din orasele astea, cu veniturile declarate astea si hai sa le vindem publicitate la detergenti.

Fasssss … e greu pana departe cu netul asta, dar ne miscam si noi mai cu talent?

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

11 Responses

  1. mafsi

    ei cica s-au folosit de orizontul de expectanta al celui targetat. din cunostintele mele prima companie care a folosit asa ceva in romania si le-a iesit au fost cei de la Connex (actual Vodafone) cand cu ani in urma afisau pe TV – daca mai tii minte – doar un X (X-netul).

    Dupa vreo 2 saptamani au spus despre ce e vorba si au oferit si produsul.

    Dar sa pui doar o poza…cam penal

    Reply
  2. piticu

    aia cu X de la connex a fost campania de branding … de crestere de branding si etc … si a fost una din cele mai bune la nivel mondial la vrema respectiva …

    20 mai … ziua X … ceva de genul asta era … si toata lumea era in fibrilatii ca nu se stia ce se va intampla, iar presa de la vremea respectiva n-a suflat un cuvant :D)

    da

    dar acum … nu mai mere asa si tre sa le faci calumea

    Reply
  3. Brainwash.ro

    Pe 1 mai vor raporta un mare succes, vor aparea pe toate site-urile de profil (inclusiv Realitatea) cu stiri de genul “publicitata outdoor este foarte eficienta in ro”.

    Oricum sunt ultimele zbateri ale unei industrii care nu a inteles cum si unde se misca treaba. Eu sunt surprins ca eMag isi face reclama de outdoor.

    Un alt exemplu de outdoor stupid este blueair cu noua lor campanie Avatar.

    Revenind la POC, este adevarat ce ai spus cu lipsa de transparenta in analiza datelor si mai ales lipsa de respect fata de “participantii fara voie” la aceasta campanie.

    Reply
  4. BigNija

    Ei au vrut doar sa afle doar cati oameni ar intra pe un site, vazand doar adrea web pe un panou outdoor.
    Probabil vor sa demonstreze ca oamenii care vad panourile outdoor se documenteaza si pe web. In cazul acesta, nu este nevoie sa afle sexul, varsta, veniturile, etc.

    Reply
  5. Andrei Rinea

    “Toate serviciile de masurare de vizitatori din Romania se limiteaza la a inregistra cati oameni sunt”.

    Cat se poate de fals. Numai la trafic.ro cand lucram acolo au fost cel putin patru campanii demografice.

    Reply
  6. piticu

    andrei, FALS!

    Campaniile alea demografice ce masurau? Ce varsta ai? ce salariu ai? ce mail ai? … pa la revedere.

    🙂

    deci nasol

    Reply
  7. Andrei Rinea

    Am lucrat personal la ele, nu inteleg cum stii mai bine. Aveau circa 100 de intrebari (eu cred ca erau prea multe) si aveau toate cele de mai sus incluse.

    Si din ce stiu si BRAT are/avea.

    Reply
  8. wanda

    mi se pare ciudat sa te apuci sa critici o campanie atata timp cat nu stii despre ce e vorba… how about wait & see and then talk about it?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.