Daca ma uit la afis si speakeri ma bucur si trebuie sa anunt ca in Romania vom avea in final o conferinta despre online de nivel mare.

Si acum daca vin si spun ca pentru conferinta asta un bilet de 250 de euro e putin, trebuie sa ne uitam putin si la speakeri: Loic Le Meur (CEO Seesmic si Fondator Le Web), Ramu Yalamanchi (CEO Hi5), Reshma Sohoni (CEO Seedcamp), Mike Butcher (Redactor-sef TechCrunch Europe), Christopher Grew (Orrick), Alex Van Someren (UKTI), Katy Turner (Eden Ventures) si Alex Hoye (CEO Latitude).

Eh. Acum eu incep sa fiu sceptic si rautacios. Pentru ca tot am experienta acestor conferinte in care lumea vine in Romania ca intr-o tara de lumea a treia, aflata la inceputuri de drumuri, ma tem ca nu cumva si la conferinta asta sa vina oamenii enumerati mai sus si sa spuna: uitati aceasta este o oglinda, ea straluceste (!). Bine, in afara de Loic care mai are idee despre ce e in Romania, oare cati din speakerii si investitorii respectivi vin aici ca sa descopere talentele noastre online, sa investeasca bani, sa  aduca un suflu nou industriei online si sa invete publisherii nu ce e ala internet ( ca asta se lauda toti ca stiu), ci unde gresesc cand spun ca stiu ce e ala internet.

As vrea ca oamenii astia de mai sus sa nu vina si sa ni se laude cu ce succese au facut ei, ci sa ne povesteasca studii de caz cu solutii de apropiere de vizitatori, cum sa castigi mai multi vizitatori, prin ce mijloace, prin ce metode, cum educi vizitatorii astia, cum le oferi informatia de care stii ca ei au nevoie, mai ales cum afli de ce informatie au nevoie utilizatorii de net. Si sunt 5 – 7 milioane de utilizatori de internet in .ro, iar in afara de Hi5 nu se lauda nimeni ca are traficul asta. In schimb pentru Hi5 vizitatorii de internet se duc dintr-un singur motiv: free porn.

As fi vrea ca invitatii la How to web sa fie curiosi sa cunoasca persoane, pe modelul:  salut, pot sa stau cu tine la fumat? Tu cine esti? Ce blog ai? Ce faci pentru vizitatorii tai? Uite eu zic ca ar fi bine sa faci asa, merge sau nu?  Sau sa zica: care’s ma aia 20 de oameni cu super trafic din .ro, asta e traficul vostru, e mic, uite ce potential aveti.  Si nu sa se limiteze la am venit, am sustinut prezentarea, gata, plecati acasa.

Exemplul negativ al acestei chestii, e chiar aproape in timp si vine de la Google. Ei au venit cu armata de oameni sa ne povesteasca noua ce bun si frumos este adwords-ul, dar tot vreo 20 de reclame ruleaza pe toata reteaua aia. Si pentru ca sunt atat de putini care cumpara reclama pe adwords si preturile sunt extraordinar de mici.

Deci, va fi bine sau nu?

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

One Response

  1. Bogdan Iordache

    Salut, ai dreptate, intrebarea e buna.

    Am avut ocazia sa discut direct cu majoritatea celor de pe lista si motivul pentru care vin in Romania este unul simplu: ii intereseaza sa faca business aici sau prin zona.

    Poate parea ciudat, dar altfel nu i-am fi putut convinge. Toti au o legatura minimala cu Romania sau cu antreprenorii romani din UK, prin prisma afacerilor trecute sau actuale.

    Sunt sigur ca vor fi mai mult decat interesati sa discute cu lumea, sa vada fiecare ce stie / vrea sa faca, altfel chiar nu avea rost sa-si mute fizicul pana in Bucuresti.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.