Pe undeva prin 1999, internetul era la inceput, exista de ceva ani, dar inca era la inceput. Calculatoarele erau putine, iar oamenii care stiau sa instaleze windows, sa traga fire de internet, sa creeze conexiuni de tip dialup sau sa configureze niste linii inchiriate se puteau numara pe degete. Mai mult decat atat foarte putini stiau sa  configureze un mail, siturile erau ceva de genul text, iar vitezele undeva la … Doamne ajuta  sa se conecteze modemul la ora 22.

Ei bine atunci a aparut primul contact al romanilor cu lumea exterioara. Daca pana atunci comunicarea externa era limitata la solutiile clasice: telefon, scrisori, o data cu comunicarea electronica lumea exterioara Romaniei a inceput sa se intereseze de tara noastra.  Atunci am cunoscut oameni foarte interesati de Romania, care vroiau sa cunoasca ce se intampla aici, care vroiau sa investeasca aici si care vroiau sa fie prietenii nostri.

Din pacate, in afara de mine nimeni n-a prea putut sa le spuna prea multe lucruri despre Romania. Mai mult, birocratia existenta la acel moment in institutiile din tara taia pofta si cheful de a face ceva in tara asta pentru oricine altcineva. Sau nationalistii ferm convinsi romani nu acceptau nici in ruptul capului sa vina cineva din afara sa faca ceva.

Totusi cei care au venit din afara si au investit aici, o data pot fi numarati pe degete, a doua oara ii putem considera nebuni sau curajosi.

Si dau un singur exemplu: Elena Udrea – ministrul turismului. Madam asta a ajuns ministru al turismului ca pare ca s-ar pricepe la afacerea asta si pentru ca are multe hoteluri. In schimb ea habar n-are cum sa prezinte Romania in exterior.  De ce ? Pentru ca este un simplu patron de hotel. Ea habar n-are si nici nu o intereseaza ce se intampla in hotelurile ei, de ce vin clientii, de ce nu vin clientii, daca sunt multumiti si ce ar putea sa faca atunci cand clientii hotelurilor ei nu sunt multumiti.
Si daca de clientii hotelurilor ei Elena Udrea nu are grija, atunci cum putem sa credem ca are grija la nivel national de turismul romanesc, atunci cum putem crede ca cineva face lobby pentru Romania.

Si atunci cum sa incercam sa gandim ca vin strainii sa investeasca in Romania, daca lor le e frica sa vina aici, pentru ca nu stiu ce ii asteapta, sau nici macar nu reusim sa le spunem ca nu e prapastia de pe lume aici.  Mai ales acum, cand toata presa din lume vuieste despre cat de rai sunt romanii, de parca noi am fi … barbarii aia care ii atacau pe italieni acum 2000 de ani.

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

14 Responses

  1. mike

    Cum de tragi tu concluzia ca nu stie sa reprezinte Romania pentru ca este un simplu patron de hotel. Eu nu spun ca e dar argumentul tau e nefondat. Ce legatura are faptul ca e proprietara de hotel sau ce ce intampla in hotel cu activitatea ei? Si-a luat un hotel, a pus un manager sau director pe hotelul ala si n-o mai doare decat sa isi vada contul cum creste conform asteptarilor. Asta e statutul de investitor din orice colt al lumii. Directorul sau managerul se ocupa de ordinea zilei in hotel, nu proprietarul. Iar turism nu inseamna doar sa vii sa stai la hotel. De bine de rau o mai rezolvi cu cazarea la un hotel de la noi insa restul? Pentru ce ar veni turistii la noi? Pentru servicii foarte bune intr-un hotel? Conteaza si asta, dar pe langa alte 15 avantaje.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.