Pana acum Facebook va tot invitat sa va faceti pagini de like, sa adunati fani, sa faceti concursuri unde sa dati like, sa vindeti chiar baze de date de like-uri (bine ca nu se pot strange adresele de mail de acolo, dar se poate da spam). Partea buna e ca a aparut si reach-ul pentru fiecare articol.  Asta mai fusese implementata pentru pagini, dar nu a functionat corespunzator. Acum iti afiseaza cate mii de oameni au vazut statusul tau.

Dar nu numai atat. Avem acum si posibilitatea sa cumparam statusuri promovate pe Facebook. Aici am doua dileme. Prima ar fi unde naiba apar aceste postari promovate? In newsfeed, la fel ca oricare alt status, pacalind astfel utilizatorul, umbland la algoritmul secret al lui peste prin care postarile anumitor pagini si oameni apar in fata, in defavoarea altora?

Si a doua, nu cumva e prea scump pretul asta?

Adica nu stiu ce preturi vedeti voi dar de 100 de para pe google eu zic ca fac un reach mai mare si un numar de afisari mai dragut.

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

9 Responses

  1. Ciprian

    Daca te uiti in dreapta sus, o sa vezi ceva de genul Sponsored sub care vezi o serie de posts cu X-ulica (prieten cu tine) like Y pagina sau Z post…

    Reply
  2. Matilda

    Cam scumpeanu, intr-adevar. Daca te apuci de campanii din astea, as fi curioasa de CTR sau alte metrice mai pe subiect 🙂

    Reply
  3. Cristi

    Miscarea asta era firesc sa apara o data cu listarea la bursa, pentru a creste actiunile. Probabil insa ca timingul a fost dat pe spate un pic din cauza esecului si a faptului ca pretul nu a fost doar in urcare dupa listare (probabil ei gandeau asta ca si un fel de sustinere a urcarii).

    Sunt sigur ca vor mai aparea chestii de genul acesta, menite sa ridice profitul Facebook-ului.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.