Potrivit unui studiu realizat de Our Mobile Planet TNS, pentru Google Romania, 23% dintre romanii cu telefon mobil au un smartphone. Ceea ce inseamna ca unul din patru romani, aproape, are un telefon inteligent.  Si pentru ca in retelele de telefonie mobila, conexiunile de internet mobil sunt active din start pentru orice nou abonament / cartela, inseamna ca rata de penetrare a internetului mobil a ajuns si ea destul de mare – de peste 80%.

Pe langa aceasta, am aflat in exclusivitate tot de la Google Romania, ca in .ro doar 15%  din companiile din Top 100 – dupa cifra de afaceri – au site-urile optimizate pentru mobil. Cifrele sunt mici si cand vine vorba de profilul acestor companii. Doar 23% dintre firmele orientate catre performanta si-au creat site-uri speciale pentru mobil. Un procent mult mai mic – de doar 10%- găsim in cazul companiilor care isi doresc branding / showroom. Totuşi, cel mai bine stau companiile orientate catre performanta mixta, branding si performanta. Aproape jumatate dintre ele au siteuri de mobil.

Pe de alta parte, daca ne raportam la numarul cautarilor de pe mobil, aflam si alte cifre destul de interesante, care ar trebui sa aprinda niste beculete in departamentele de marketing, promovare, dezvoltare. Doar 3% dintre companiile din FMGC, au siteuri de mobil, in timp ce numărul cautarilor efectuate de pe telefonul mobil referitoare la respectivele firme a crescut la 120%.
Daca ne uitam la companiile din turism, doar una din 10 are siteul optimizat pentru telefoanele mobile sau ofera functionalitati pe mobil, in timp ce procentul de cautare a crescut cu 110% in ultimul an. Si aici avem exemplul celor de la BlueAir care au implementat o solutie de check-in online pentru mobil. Interesul a fost atat de mare, incat aplicatia a fost folosita inainte ca firma sa apuce sa o anunte oficial.
Si cand vine vorba de companiile din industria financiara – banci, asigurari – doar 20% dintre acestea au siteuri pentru mobil. Desi ai nevoie oricând de informatii despre ATM-uri, orarul sucursalelor, etc.

Exista totusi si exemple pozitive, 30% dintre siteurile din industria auto au versiuni pentru mobil. S-a ajuns la o triplare a volumului de cautari pentru aceasta industrie pe telefoanele mobile. Iar 18% din agentiile de publicitate / digital din Romania au versiuni de mobil.

 

Astea au fost cifrele. Acum vine intrebarea: la ce folosim telefonul mobil? Ca aparent nu avem la ce sa-l folosim. Aproape nimeni nu ofera un serviciu mobil.

_MG_2669

Pe de alta parte, aseara Google a avut gala Startmobile.ro, iar acolo au fost permiati dezvoltatorii de aplicatii de mobil si mobisiteuri. Alex Lapusan si Radu Ionescu au castigat cate o excursie in Silicon Valey la dezvoltatorii Android.  Totuşi, cei doi au recunoscut ca e dificil sa le explici clientilor ca trebuie sa aloce bani pentru realizarea unui site optimizat pentru mobil.

Eu zic ca e chiar simplu. Domnule client, ce telefon ai? iPhone5? La ce il folosesti?

 

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

5 Responses

  1. Shia

    Dar de ce sa optimizezi un site pt. un browser de smartphone ce poate randa orice randeaza unul ce ruleaza pe un desktop, de exemplu? Poti da zoom out daca layout-ul e problema. In plus, e deja demonstrat ca traficul de pe telefonul mobil nu prea e monetizabil ca nu-si face nimeni cumparaturile asa ci doar se uita la o poza cu pisici sau ceva.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.