Disperarea presei de a produce bani sau de a fi sclava oricărui cumpărător de publicitate

Mă uitam zilele astea pe siteurile de știri din .ro și pe lângă articolele normale de altfel, care trebuie să atragă trafic, am găsit și articole de PR pentru Apa Nova. Care articole erau atât de hidoase încât m-au făcut să închid imediat siteul respectiv. Ah, nu era doar un site.

Înțeleg ideea unei reclame și sunt de acord cu ea. Înțeleg de asemenea și ideea unei publicații de a fi obligată sau leneșă sau nu a fost în stare să negocieze un contract, astfel încât e nevoită să publice copy/paste articolele primite de la client. Dar nu înțeleg genul de articole sclavagiste în care să lauzi Apa Nova, astfel încât oamenii să afle de acolo că în nu știu câte ore s-a reparat nu știu ce groapă. Sau că nu știu câte intervenții au avut de-a lungul sfârșitului de săptămână.  Iar asta mi se pare o prostie. O dată venită de la Apa Nova, care comunică pentru public în cel mai prost mod cu putință, a doua oară din partea ăstora care publică astfel de prostii.

Nu știu ce contract au, dar e dezamăgitor. E dezamăgitor pentru mine ca cititor și mă face să pierd încrederea în acest tip de conținut. Altfel nu mă ajută cu nimic. Da, aș prefera aici un titlu frumos și tabloid: În doar 15 ore o groapă imensă a fost astupată în București. Se întâmplă și la noi. // În final am ajuns la nivelul țărilor civlizate și serviciile publice își fac treaba așa cum trebuie. O groapă a fost reparată în 15 ore.

Luați două titluri de aici. Titluri care îți vând corect ideea de publicitate ascunsă, titluri care aduc trafic și titluri care nu îți înșeală cititorii. Mai mult îi bucură și fac și PR pentru compania respectivă.

E simplu. Riscați ca să aveți ce învăța și ca să aveți ce câștiga.

Nu putem ieși din cuvântul clientului.

Asta e cea mai greșită expresie din piață. Dar ați încercat să vorbiți cu el? Ați încercat să propuneți altceva? Ați încercat, atat voi ca vânzător, dar și clientul să evoluați? Altfel doar ne facem treaba ca să zicem că am muncit astăzi ceva și atât. Nimic mai mult. Clientul și-a văzut numele în presă, a punctat acolo la audiență și la … ce vor ei să puncteze. Ăștia din presă au mai produs un articol din numărul de articole pe care trebuie să le producă zilnic, de data asta și gratis, mai mult pe care iau și ceva bani și gata. Toata lumea fericită.
Dar după asta nimeni nu câștigă nimic și mai mult după toate astea nu prea mai poți influența și impresiona oamenii, ca să nu zic că mai greu poți manipula oamenii. Că ei nu au încredere in tine.
Dar despre asta în alt episod dedicat presei.

Și dacă nu scriam eu asta, toata lumea era fericită, din motivele pe care le-am spus mai sus. Să ne trăiască comunicatorii și limbajul de dinainte de 1989. Comuniștilor.

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

One Response

  1. Pana Alex

    Exista numeroase posturi de televiziune care efectiv nua u ce sa tarnsmita si sa nu mai spun de titlurile absolut fara niciun sens.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.