Ma tot gandesc cum sa fac o introducere a articolului astuia si una pozitiva nu am cum sa fac. Pentru ca mai plec asa de nebun sau cu treaba prin tara tot ma lovesc de fabrici prabusite, de orase parasite, de lume in criza sau oameni care n-au ce manca maine. Si ii vad asa, la margine de drum, la ceas de seara cum se plang ca n-au ce munci sau ca salariul lor e mic. Si lumea rabda, pentru ca l-au votat doar pe Ponta si USL-ul lor de la Antena3,  iar daca astia au promis, atunci asteapta sa li se dea. Dar nimeni nu vad ca ar vrea sa munceasca.

Bineinteles sunt si exceptii. Atunci cand te duci undeva, iar in spatele fabricilor comuniste demolate se inalta o constructie de unde n-ai crede ca se fac milioane de euro in fiecare luna. Asa e si exemplul Dacia. Numai ca Dacia are un mic dezavantaj. E construita intr-o zona unde oamenii se trag din boierii munteniei, iar aroganta si ignoranta sunt la ei acasa. In schimb, de cand Dacia a inceput sa aiba succes muncitorii parca au inceput sa isi ceara drepturile. Acum nu stiu exact ce salarii sunt la Dacia, dar acolo se munceste astfel. Imagini EXCLUSIVE!

Si nu stiu unde oamenii protesteaza ca sunt conditii de munca nasoale, dar sunt convins ca acestea se pot rezolva la o discutie, nu la proteste in fata gardurilor inchise ale fabricii.

Nu de alta, dar Dacia analizeaza mutarea productiei in Maroc. Si atunci sa vedem noi probleme sociale si in Argesul unde combinatul petrochimic este inchis de ceva timp.
Pe de alta parte, muncitorii de la Dacia se culca pe o ureche si spun ca fabrica din Maroc e proasta si ca loturi intregi de masini s-au intors in fabrica din cauza unor defectiuni de fabricatie. Dar asta le asigura celor de la Mioveni locul de munca? Pana cand?

Dar statul poate interveni aici, intr-o companie privata? Poate intermedia cumva statul roman relatia dintre angajat si angajator, daca sunt probleme de o parte si de cealalta? Si daca da, cum? Si daca da, de ce nu o face?

Nu de alta, dar Dacia produce 3% din PIB. O nimica toata ati zice? Dar cate alte industrii sunt tinute in picioare de catre Dacia?

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

5 Responses

    • elena

      Ai dreptate, macar stiam o chestie: in 2013 nu mai exista Dacia in Romania, era falimentata demult.

      Reply
  1. Andrei

    Probabil cei de la Dacia vor sa obtina ceva de la statul roman, poate ceva inlesniri la plata, amanari, etc. Nu cred ca are legatura cu cererile de majorari de salarii.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.