De obicei imi construiesc articolele pe blog din titlu. Stau, ma gandesc jumatate de ora la un titlu, scriu titlul, iar imediat dupa aceea apare si articolul. In cateva minute. Probabil asta e o chestie de formare jurnalistica, nu reusesc sa-mi amintesc daca am invatat asta la scoala, dar asa pare.

Ma rog, vroiam sa scriu altceva. Si anume o intamplare personala. Si o voi povesti la persoana a doua.
Sa zicem ca faci o chestie foarte misto. Impachetezi chestia aia si ii dai drumul, te uiti la ea si esti mandru. Apoi vine altcineva, afla acelasi lucru ca si tine, face acelasi lucru ca si tine (tu n-ai de unde sa stii ca te-a copiat sau nu), il impacheteaza prost si ii da drumul.

Acuma lumea vine si vede acelasi lucru la el impachetat prost si ii da atentie, daca tu ai facut lucrul corect nu capeti aceeasi atentie.
Intrebarea care se pune e … cum reactionezi? 🙂 Ca eu cam vad un val puternic de frustrare, acumulat cu ceva cuvinte repezite, dar si o nepasare intensa fata de intamplarea povestita mai sus.

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

5 Responses

  1. waven

    Daca desfasurarea evenimentelor este cea din ipoteza prezentata de tine, i-o dai peste bot, daca te si tine! Daca nu, asta e il astepti la cotitura si te rogi la Neti Sandu sa-ti zica de bine la horoscop cand va veni clipa 🙂

    Reply
  2. Radu Marinescu

    Chestia asta am patit-o eu de cateva ori si am prezis-o cu mult timp inainte. Cand eram incepator in ale optimizarii pentru motoarele de cautare mi-a fulgerat ideea asta ca ce tine de optimizarea interna a unui site poate fi copiat de alte persoane. Adica eu pot sa invat, sa testez, sa gresesc, sa repar, sa evoluez… si altii pot astepta, se pot uita de pe margine si pot sa copieze cand vad ca ceea ce fac eu aduce rezultate.

    E un risc pe care mi l-am asumat in domeniu. Si reactia nu poate fi alta decat sa vezi de ce acea clona are mai mult succes decat tine. Calitatea impachetarii o da target-ul caruia i se adreseaza. Daca ala a facut-o prost, iese din discutie, cum a zis si Inocentul. Daca ala o face mai bine decat mine, atunci mi se ofera o idee de a imi imbunatati varianta mea.

    Concurenta, loiala sau nu, e un lucru care duce la evolutie. Si cand cineva transpune intr-un fel prost ideea ta, important e sa studiezi felul in care a facut-o si sa vezi daca nu cumva, din prostia aia rasare o idee pe care tu o poti folosi inteligent.

    Calitatea invinge, pana la urma. Asa ca daca voiai sa faci ceva si a aparut deja intr-o versiune inferioara celei pe care o gandesti tu, vezi daca poti sa extragi o idee buna din ce a aparut, daca nu… deja nu mai esti singur pe o nisa, ci aplicand ideea vei fi primul dintr-un clasament cu 2 locuri 🙂

    Reply
  3. Petru

    Manualul de Jurnalism spune ca mai intai trebuie sa scrii articolul si apoi sa-i dai un titlu care sa cuprinda cat mai multe date din articol intr-un mod incitant care sa te duca pe LEAD. Daca LEAD-ul este in ton cu titlul si incita mai departe, ai un articol aproape reusit. Restul sta in paragrafele ce urmeaza.

    😉

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.