Concluzii de la BizSmsCamp

Daca ar fi sa bifez pe lista ce s-a facut la Biz Sms Camp ar fi toate casutele check-uite. Ar trebui sa spun ca am notat pe carnetel 13 pagini de idei pe care nu ca nu le stiam, ci pe care uitam sa le aplic. De asta tabara de munte cu bloggeri, agetii si clienti a fost un succes. Si a fost un succes mai ales pentru ca toata lumea stie ce e social media, pentru ca toata lumea este in social media, dar fiecare a vrut sa afle mai mult si sa vada de ce trebuie sa fie in social media.

Revista Biz face acum un lucru pe care noi l-am tot facut de-a lungul timpului, insa cu alte forme. La inceput erau intalnirile lui Manafu, Netoo, conferintele despre online si asa mai departe. Dar toate astea erau oarecum privite ca intalniri de sectanti. A, se intalnesc aia din online, cu aia din online ca sa faca online. Acum am avut parte de implicarea celei mai pasionate reviste de business din Romania, oameni care vin dintr-un alt mediu – printul, oameni care au inteles ca exista online si ca spre el ne indreptam. Si pentru ca printul sa supravietuiasca au nevoie de sprijinul online, dar si de online ca sa creasca.

Chiar daca nu am discutat despre campaniile care vor urma punctual, am lasat usa deschisa si mai ales am creat conexiunile respective cu toate companiile prezente la tabara. Am facut agentiile sa inteleaga ca noi, bloggerii, nu suntem niste jurnalisti care scriu la comanda, nu suntem niste robotei care vin si scriu aici, nah asta e textul, asta e campania, baga. Ci ca noi suntem indivizi, individual, iar ce face unul nu poate face si celalalt, iar asta aduce unicitate si plus valoare.

Pentru ca fiecare dintre noi, bloggerii avem cate o comunitate de cititori, toata lumea ne-a interbat cum se construieste o astfel de comunitate, ce trebuie sa faci ca sa o ai si ca sa iti lucreze. Am stabilit care sunt bunele practici si exemplele de lucruri bune, atat pentru noi cat si pentru comunitatile noastre.

Am invatat de la Alex Negrea cam ce trebuie sa faci pentru a avea o comunitate buna pe Facebook, de la Victor Kapra ce idei ar trebui sa adopte o companie pentru a avea o viata usoara in social media si de la mine faptul ca o companie trebuie sa existe in toate retelele sociale, pentru ca potentialul lor public exista acolo, dar nu sunt toti intr-un singur loc. De asemenea comunicarea punctuala, pe sucursale, pe sedii mici este un plus de incredere pentru companie. Si teoretic e bine sa existe un om care are voie sa aiba drept de decizie in social media, sa poata avea idei si sa le indeplineasca acolo fara sa intarzie un raspuns atunci cand acesta este necesar.

Zoso ne-a invatat inca o data ce trebuie sa scriem pe blog. Si aici exista de fiecare data discutii in contradictoriu. De ce sa scrii, ce trebuie sa scrii, de ce ne invata ala cum sa scriem? Pentru ca daca lui asa ii merge bine, toata lumea poate avea acelasi succes. Apropo, va recomand blogul lui Stelian Tanase.

Sa nu credeti insa ca am stat asa de incrancenati tot timpul, discutand chestii serioase. Am avut fericita ocazie de a ne apropia, de a comunica cu agentiile si clientii mai mult decat am reusi sa o facem vreodata. Si de asta sper sa ii fi numit prieteni, iar ei sa fi inteles ca exista niste oameni in spatele blogurilor si ca acestia sunt la fel de amuzanti si buni ca oricine altcineva. Am cantat la karaoke cat n-am cantat eu pana acum, iar poza asta cred ca nu are nevoie de nici o alta explicatie.

manafu la biz sms camp

Si pentru ca noi nu facem in online altceva decat cum suntem in mod normal, la fel ca voi toti de altfel, dar si pentru ca totul ramane in online, nu pot decat sa zic ca astept si editia a doua a taberei.

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply