Azi (n.n – ieri) am fost la colindat de magazine. Si in ce alte magazine sa ma mai duc sa caut de imbracat, de cand s-a inchis Cocor, decat in mall-uri.  In mall-uri bineinteles plin ochi, fara locuri de parcare, fara indicatoare ca aici se poate, aici nu se poate, pe fiecare unde-l taie capul si pe unde il taie capul.

Ma rog, la AFI in Cotroceni, parcarea e pe jumatate rezervata pentru diverse locuri de joaca pentru copii sau pentru carting. In schimb parcarea descoperita de deasupra e deschisa. Dar e  plina de zapada. Am reusit sa intru azi intr-un damb de zapada si sa raman acolo vreo jumatate de ora.
Mall-ul e jenant. E imens, e luminat, e futurist dar e jenant. Nu sunt toate magazinele, e prea aglomerat, nu este marfa in magazinele alea. Cu alte cuvinte te duci acolo degeaba ca nu gasesti nimic din ce cauti. Nu gasesti nici macar brandurile pe care le cauti, dar nici produsele care sa te satisfaca. Drept urmare dupa 3 ore de colindat, n-am reusit sa iau nimic. Ah, nici macar locurile de mancare nu sunt suficiente, iar acolo este intotdeauna aglomerat.

In schimb Plaza a ramas gol, aproape gol. Nu mai este aglomerat, dar asta nu inseamna ca nu e plin. Problema cu Plaza este ca aici preturile sunt foarte mari, facute exact pentru personajele care viziteaza mall-ul:  vedetele si pitzipoancele aferente.

Ce vedeti mai sus e o toaleta dintr-un alt mall. Intamplator sau nu mall-ul ala nu e nici mare, nici foarte important, dar e in Praga. Acolo oamenii au stiut sa isi transforme mall-ul intr-un punct turistic, pe langa cel comercial. Pe plan comercial acolo gasesti de la toata gama de pantofi de zeci de feluri, la toate produsele IT posibile; sau de la toata gama de imbracaminte barbateasca la H & M. Si toate astea la preturi extrem de mici. Iar mall-ul era plin ochi.

Acum ma intreb retoric de ce ma enervez de fiecare data de cate ori ma duc in mall. Pentru ca am fost afara si am vazut cum trebuie sa fie si cum isi bat astia joc de clientii de aici, pe preturi mult mai mari decat afara.
Dar e bine. Romanii sunt prosti, ei nu stie, ei cumpara indiferent ce le vinzi daca le pui un sclipici pe el.

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

11 Responses

  1. Emil

    Anul asta ai facut o groaza de aluzii legate de Praga – excursia aceea sponsorizata de nu stiu ce agentie. Stim ca la ei este superok si la “Noi” este alandala chestia cu magazinele, hotelurile, atitudinile oamenilor.
    Ca sa scapam de Balcani trebuie doar sa ne mutam cateva sute de km spre centrul Europei.

    Reply
  2. sorin

    Cristi, in afara mall inseamna preturi mici, distractie, caldura si mult fun…In Romania inseamna greata, nesimtire, cocalarism si preturi exorbitante, mda e mall…

    Reply
  3. Surprize Kinder

    In general cand mergi la cumparaturi e bine sa fii bine targetat sa stii clar ce cauti ca sa nu orbecai in fiecare magazin si sa pierzi timp (timp pe care nu ti-l mai da nimeni inapoi), iar daca te duci la mall in WE atunci e bine sa te duci cu metroul, nu cu masina personala.

    Iar apropo de zapada din parcari, astia cu mall-urile ca si cei cu hiper si supermarketuri se vaita ca de cand a inceput criza nu mai au suficienti clienti dar n-ar face un efort sa-si curete cat mai repede parcarile…

    Reply
  4. ile

    Plaza nu a ramas gol doar de oameni, dar si magazinele incep sa se rareasca. Or sa apara altele in loc, dar lipsa de clienti o sa ii faca si pe astia sa se retraga…

    Reply
  5. liviu amza (nadie)

    mai esti tratat bine in magazine.nu e vina supermarket-ului ca am cumparat eu un produs de ultima generatie care nu se potriveste la calculator.imi fac de lucru acuma.caut mufe adaptori. 🙂 eu vad numai zimbet amabilitate si respect.apropos io ma asez in dreptul dudui cu lupa. 🙂

    Reply
  6. Alex

    Salut…eu stau de ceva vreme in Italia si in fiecare an cand ma intorc in tara vad lumea tot mai proasta, mergand in mall sa isi cumpere o pereched de papuci care aici la mine este mult mai ieftina, ASTA E romanul vede un pic de “sclipici” si cumpara pana nu invata tot asa o sa ramana.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.