Am primit raspunsul la intrebarile mele de la Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului. Le multumesc mult. Le puteti citi integral mai jos. Ceea ce era de dovedit s-a dovedit. Am avut dreptate. Concluziile mai tarziu putin.

Direcţia de comunicare

Către: piticu.ro

În atenţia: Cristi Dorombach

Urmare a solicitării dumneavoastră de informaţii vă comunicăm următoarele:

  • Cine este agenţia care a dezvoltat logo-ul României din comunicarea brandului?

Contractul  de servicii pentru realizarea brandului de turism al României a fost adjudecat, în cadrul unei licitaţii internaţionale, de către asocierea THR-TNS (Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA şi Taylor Nelson Sofres SA).

  • Cu cât s-a plătit acest logo?

Bugetul contractului cuprinde  toate activităţile derulate şi nu se referă doar la realizarea logo-ului.  Contractului a presupus: elaborarea de studii pentru stabilirea imaginii curente a României pe pieţele principale ale României; determinarea avantajelor competitive ale României comparativ cu alte destinaţii turistice; identificarea celei mai bune poziţionări a României ca destinaţie turistică; conceptualizarea, creaţia şi designul acesteia; identificarea unor linii directoare pentru poziţionarea brandului pe pieţele turistice şi pentru strategia de comunicare; crearea manualului de brand care să cuprindă informaţii despre modalităţile de utilizare şi cateva exemple de aplicaţii. Preţul contractului este de 894.970 euro.

  • În ce perioadă şi în ce interval de timp a fost realizat?

Durata contractului a fost de 6 luni cu începere la 24.11.2009, perioada in care au fost derulate toate etapele precizate mai sus.

  • Cine şi-a dat acordul pentru acest logo? Cine l-a aprobat?

Pe parcursul derulării proiectului au fost realizate o serie de întâlniri cu membrii Consiliului pentru coordonarea proiectului privind Brandul de Turism al României. Consiliul de brand, a fost format din reprezentanţi ai administraţiei publice, ai industriei turismului, membri marcanţi ai societăţii civile, precum şi experţi în domeniu. Acesta a fost înfiinţat cu scopul de a implica principalii factori interesaţi în procesul de creare a noului brand naţional de turism.
În derularea procesului de stabilire a vizualului au fost prezentate iniţial mai multe versiuni care au fost testate pe pieţele ţintă.  Versiunea finală a fost agreată având la baza rezultatele testelor de piaţa, votul  membrilor Consiliului pentru coordonarea proiectului privind Brandul de Turism al României,  membrilor Comitetului de brand si ai experţilor externi.

Mai multe informaţii cu privire la acest subiect găsiţi pe site-ul instituţiei www.mdrt.ro la secţiunea Presa/Comunicate.

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

35 Responses

  1. Bate vantu frunza’n dunga « Maddy`s blog

    […] Bate vantu frunza’n dunga 30 iulie, 2010 Posted by Maddy in diverse. Tags: de kkt, romania trackback Avand in vedere pretul de 900.000 894.970 Euro m`as fi asteptat ca logo`ul tarii sa fie ceva unic, irepetabil, original, nu sa aiba elemente (fruza buclucasa) folosite si de un proiect englezesc pentru transport mai “verde”. Nu ma bag in detalii pentru ca as repeta ce s`a mai scris pe alte bloguri, Piticu a scris pe larg aici, primind si un raspuns de la Ministerul Turismului si Dezvoltarii aici. […]

    Reply
  2. echos

    Ce era de dovedit si ce ai dovedit? cu basca… sau fara basca… 🙂

    Reply
  3. farabarbati

    bai de apreciat faptul ca au raspuns. Incercati voi sa primiti un raspuns pe vremea lui Nastase ca primeam o invitatie la “oua” si-atat. Din cate am vazut firma de transport a apelat la aceeasi sursa si a cumparat un logo asemanator. Si firma respectiva ca si noi a modificat logo-ul respectiv deci sa spunem ca nu-i o rusine. Dar una este ca o firma de transport sau Oltchimul sa aiba un logo cumparat (ieftin) si alta este o tara. Adica brand-ul de tara se invarte in jurul unui logo ieftin de x euro? Ce dracu ma ca eram cei mai tari la desene pe asfalt. Am uitat si asta?

    Reply
  4. alex

    mama, da’ ce vrajeala au in ei. cum stiu ei sa arunce mult praf in ochi in speranta ca nu vezi prapastia catre care ne conduc.

    Reply
  5. silvy

    Pe scurt, ti-au trantit cativa termeni de marketing generali si ti-au spus ca au lucrat cateva persoane. :)) Dar, s-au dat multi bani.

    Reply
  6. george of the jungle

    mai mult de 95% din cei ce au comentat aici habar nu au ce inseamna Brand, strategie de promovare, strategii de comunicare etc. Nu ca eu as fi in cei 5 % dar ca sa iti imaginezi ca dai 900k ca a stat unu si a facut el in photoshop o chestie trebuie sa fi chiar……. (pune fiecare ce vrea ca nu vreau sa jignesc)

    va propun, inainte de a comenta sa luati usor pe goagal si sa vedeti exemple de estimari pentru investitii in branding la o companie multinationala ca sa nu vorbim de tari.

    Deci, precizati va rog la inceputul comentariului daca acesta este facut in cunostinta de cauza despre ce presupune brandingul ori asa ca nu aveti ce face la servici

    Reply
  7. Anca

    Am vazut prezentarea si dincolo de aspecte pe care nu sunt in masura sa le comentez, pot sa spun doar ca la atatia bani, agentia putea sa evite greselile de exprimare si de spelling.

    Reply
  8. sorin

    Uite asa se taie frunza la caini…Turismul lui peste prajit…facut cu avionul dupa Traian Basescu…De 2 ani Ministerul Turismului tot incearca sa faca un brad de tara si asta ii mananca toti banii…ca timp are berechet…Altceva nu stie sa mai faca…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.