Din ciclul intrebari tampite, oare cat costa un bec de far? Eu nu stiu ca am fost in service sa-mi schimbe becul de far si alte cateva, atunci cand am vazut ca acesta are o problema. Si totusi …

Sambata seara ma intorceam de la Pitesti pe autostrada. Toata lumea cu faza lunga. Cand stingeau farurile ori aveau cate un bec lipsa, ori becurile bateau in pomi sau in pamant. Si atunci ma intreb, cat de greu o fi sa iti reglezi farurile? Politia ce pazeste oare? Intr-o perioada obisnuiau sa faca controale la iesirea din orase si ii amendau pe cei care n-aveau farurile corecte noaptea. Acum s-au lasat de obicei, drept urmare pe drumurile publice Dumnezeu cu mila. Si daca nu te orbeste ala din fata, te sperii de desteptii care franeaza de la 160 la 80 atunci cand vad un tir pe avarii pe partea dreapta in ideea in care langa el ar fi un radar noaptea.

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

6 Responses

  1. Geeo

    Un bec auto de far are un preţ prea mic pentru cat de util este pe timp de noapte -se găsesc însă unii care se codesc sa dea 15 lei odată la 3 ani pe chestia asta.

    Reply
  2. mihaiteo

    Politia nu te poate amenda decat daca e cu ARR-ul dupa ei, asta e dupa noua legislatia auto. Tot asa e si cu estetica masinii, daca ai ceva lovit, sau ruginit etc.

    in leg cu pretul unui bec eu imi iau philips h4 extra light 47 de lei un bec in carefour.

    Reply
  3. Muritorulderand

    Nu le mai da ideei din acestea cu verificarea politieneasca ca doar de aceea exista revizia obligatorie 🙂 , plus de asta sunt sigur ca daca am fi fost in Germania nu am intalni asemenea fenomene de distrugere a becurilor – aia nu au gropi prin sosele si nici o guvernare pompierstica cum avem noi de douazeci si ceva de ani incoace-

    Reply
  4. VictorCh

    Inlocuirea becului ar trebui in principiu sa fie relativ simpla (daca ai acces la locul respectiv) si nu deosebit de costisitoare, dar cu reglarea directiei incotro “bat” farurile este deja “alta mancare de peste”: de regula farurile sunt facute sa fie reglate destul de putin, si in principiu atunci cand vrei sa-i reglezi inaltimea se si abate directia catre l;ateral, si invers – cand vrei sa-l reglezi catre lateral se modifica si inaltimea, asa ca daca dupa o “buseala” masca nu e refacuta strict corespunzator (cu sistemul de prindere a farului perfect centrat), farul respectiv sau “se uita” “sasiu”, sau “se uita” prin pomi dupa veverite (sau “chiar in fata nasului”, “sa vada” pe ce calca roata). Refacerea corecta chiar e o problema – IN ACEST CAZ (ceea ce nu inseamna ca nu sunt destui altii care pur-si-simplu nu-si regleaza farul).
    Iar verificarea reglarii farurilor RAR-ul o face DOAR PT INALTIMEA la care “bate” farul, NU SI PT DIRECTIE, asa incat si dupa reglarea de catre ei TOT poate farul “sa bata” in ochii coparticipantilor la trafic.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.