Da-mi si mie click aici ca sa strang cat mai multe like-uri si sa castig o tigaie pentru bucatarie. Da-mi si mie un click aici ca sa stang un ban pentru masina si sa ajung nu stiu unde. Da-mi si mie like la poza asta, am sansa sa castig un telefon. Hai te roooog, dar ca sa imi dai like trebuie intai sa intri aici, sa dai like paginii, sa iti faci cont, sa iti dai adresa de mail, sa instalezi aplicatia asta si apoi sa dai like pozei. Si pe bune, daca nu-mi dai like nu mai esti prieten cu mine si nu mai vorbesc cu tine niciodata.

Si totusi, care e rezultatul campaniei voastre?

In afara de campaniile facute pentru a strange afisari in SATI, nu vad nici un alt rezultat. Decat bife trecute acolo pe principul: am facut campania asta, am avut 20 de like-uri, suntem buni, suntem deosebiti. Astea sunt rezultatele, astea sunt like-urile, ce misto suntem noi. In your face.

Si daca dam un exemplu stupid: o bere.  Sa facem campanie de bere, sa dea lumea like-uri, sa notam acolo la catalog ca am facut campanie de bere si ca ce buni suntem. Dar oare bea cineva berea aia? Oare ii ramane cuiva in cap berea aia? Nu cumva toti care dau like, vin pentru ca li se ofera ceva si mai putin ii intereseaza ce trebuie sa faca acolo? Oare maine vor mai cumpara berea aia?
De fapt astea nu se contorizeaza pentru ca nu conteaza. Sa avem acolo like-uri, asta inseamna ca stie lumea, asta inseamna ca a aflat de oferta si multumim, pa, urmeaza campania urmatoare.

Sa nu credeti acum ca sunt adeptul unei campanii care sa se masoare doar in numarul de utilizatori inregistrati sau aia care au cumparat produsul. Doamne fereste! Asa ceva se va intampla in cazuri de 2 – 3 % din numarul de oameni din campanie, dar in schimb, asa se face awarness? Asa credeti voi ca se castiga? Cu da-mi like ca sa iau masina? Oare cat au crescut vanzarile Opel?  Cu doua masini mai mult decat luna trecuta? Sau Opel sunt atat de disperati   si fac orice ca sa se auda de ei?

Se gandeste cineva dintr-o campanie din asta cu ce se alege clientul ala care da like? Cu o informatie care se duce la gunoi in secunda doi dupa ce a fost citita? Cu un pliant cu care se sterge […]  in conditiile in care ramane fara hartie igienica? Cu bani aruncati degeaba pe geam? Ah nu, nu-s aruncati degeaba pe geam, sunt cu un scop, ca trebuie sa castige asa si baiatul de la print, ca trebuie sa castige asa si baiatul de la creatie si agentia si specialistii online si multi altii. Numai ca sunt aruncati pe geam fara folos.

Da chiar, a fost cineva la saloanele alea de masaj erotic cu promovare in intersectii, probabil de gagici care lucreaza acolo?

Dupa ce ca banii nu sunt multi in publicitatea din Romania, culmea mai si scad, nimeni nu vine sa ia taurul de coarne si sa spuna: Ba! Eu fac o campanie asa! Asta e campania!  Asta vreau sa fie rezultatul.
Nimic. Toti merg pe burta, ca uite, ca asa e, ca sunt vremuri grele, ca nu stim ce se intampla, ca noi am facut si am promovat, am facut campania asa cum trebuia.

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

8 Responses

  1. Florin Chis

    Pe la sfarsitul anului trecut se plangeau ca nu mai sunt bani in piata. Clientii cautau sa dea bani doar pe rezultat iar agentiile se plangeau ca nu au activitate… intelegeti legatura…

    Tot ce ai descris mai sus se traduce in: am avut un reach de 20 x prietenii lor x prietenii prietenilor lor… tare, nu?
    sau ti-ai facut branding… nu conteaza ca nu ai vandut nimic sau ca business-ul tau nu are rezultate…

    Ai dat o inghetata moca si fix cu aia te-ai ales. Niste oameni au mancat inghetata moka si atat.

    Si nu vine nimeni sa arate rezultatele: uite am facut asta, asta a fost rezultatul, clientul a iesit pe plus.

    Reply
  2. sorin

    Apropo Florin, treaba cu inghetata – ca tot s-a desfasurat o campanie in urma cu putin timp – ceea ce s-a mancat, nu este la fel cu cea gasita in magazine…Intelegi tu efectul si dezamagirea:)…

    Reply
  3. Petre

    Poate ca agentiile si onlinerii din RO inca n-au inteles ce inseamna follow-up si transformarea vizitatorului pe de site in client?

    Reply
  4. Giorgiana Petre

    Cata dreptate poti sa ai!

    Eu cred ca tine de mentalitate, de teama, de spiritul de turma. Facem numai ce stim si ce am facut intotdeauna, mai apare cate un val ca Social Media si daca toata lumea face pagina pe Facebook si cont de Twitter facem si noi, apoi, pentru ca nu stim ce sa facem cu ele, o dam pe concursuri…

    In loc sa aflii ce parere au consumatorii de produsul/serviciul tau, sa iti fidelizezi clientii actuali, sa ii faci sa te recomande si astfel sa mai castigi altii, te uiti doar la click-uri.

    Din pacate, tot mai des in ultimul timp realizez cat suntem de limitati! Atata putem, atata facem…

    Oare in Romania ince se cumpara “din inertie” si nu e nevoie de clienti noi si de creativitate ca sa ii pastrezi/castigi?!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.