Din multitudinea de servicii de tip tinyurl, azi avem exemplul lui tr.im care isi inchide afacerea pentru ca intr-un an de zile n-a gasit o solutie de a monetiza serviciul de shortlinks. Scuze puerile pe blog.

De aici se vad doua probleme mari:
– n-a gasit o solutie cum sa monetizeze,
– nu si-a dozat investitia asa cum trebuie  incat sa ii acopere costurile tehnice si de productie.

In schimb monetizarea unui serviciu de scurtare a linkurilor e mai greoaie in aceasta perioada, cand toate serviciile functioneaza foarte mult pe baza de api-uri si nu pe baza de vizitatori online. Sa ne gandim cati dintre noi stiu cum arata prima pagina de la tinyurl.com sau bit.ly. Sa ne gandim, care dintre siteurile de mai sus ar putea desfasura cu succes o campanie.
Toate cifrele cu care se lauda ei sunt cifre de accesari ale linkurilor mici. Cand se acceseaza se apeleaza serverul de redirectionare care afla unde trebuie sa se duca si-l trimite. Nu ii poate servi publicitate, ar insemna moarte subita. Iar redirectionarea costa.  In functie de trafic, creste banda consumata, creste numarul de servere necesar si asa mai departe.

In principiu cu un serviciu din asta nu faci mai mult decat awarness, iar aici vedem cum sp2.ro face awarness pentru refresh.ro. In momentul de fata nu vad cum ar scoate bani, nici unde ar pune un banner in pagina aia, dar mi-a venit o idee de concurs cu utilizatori inregistrati … iar de aici discutia se duce pe alte taramuri, iar astfel am raspuns intrebarii prostesti a celor de la tr.im. Nu deschizi o afacere pe internet si astepti sa pice, pentru ca  nu se va intampla niciodata.

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

6 Responses

  1. Alter Ego Blog

    Aceste servicii ar putea insera o reclama interstitiala intre click pe link-ul scurt si redirectionarea propriu zisa catre link-ul scurtat: o reclama care sa fie afisata intermediar cateva secunde pana la redirectionare…

    Reply
  2. Goja

    Hai ca s-ar putea monetiza si siturile de genul asta. Probabil ceva link ads nu ar fi chiar asa de deranjant si nici n-ar ocupa prea mult loc..30-50px acolo.

    Reply
  3. Dan

    Cat de greu era sa vanda reclame interstitial, alea de-ti apar pe tot ecranul inainte sa ajungi la destinatie? Sigur sunt clienti pentru asta, sigur cei care vizitau “observau” reclama, nu mai e nimeni frustrat de asta, pui buton “Skip this ad” si cu asta basta.

    Reply
  4. Petrvs

    Am observt la unele servicii ca redirectonarea nu se face direct catre linkul indicat de utilizator ci, mai intai, pe o pagina a serviciului de unde se poate accesa linkul initial, pagina ce poate gazdui bannere sau alte minunatii ce te indeamna sa dai click.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.