In seara asta eram in market, cand aud pe difuzoare un anunt conform caruia cei care au carduri de la BRD nu pot efectua plata cu cardul din cauza unei “defectiuni tehnice”.
M-am uitat in portofel, am vazut ca n-am nici un card la BRD, asa ca nu mi-am facut griji. (am conturi la 6 banci) Dar cand am ajuns acasa am vazut cum niste clienti de la BRD au fost suparati pentru ca nu au putut efectua plata. Unul dintre ei a pus si o poza pe Facebook.

10429417_10204015913857458_949828354253307590_n

Din cate imi amintesc eu, bancile comunica intre ele printr-o metoda foarte empirica: dial-up. Asa incat atunci cand tu faci plata la un POS, acesta suna la banca lui, in functie de liniile telefonice disponibile apelul se efectueaza mai repede, efectueaza plata si gata, pa. Dar atunci cand vine vorba de cardul unei alte banci, suna direct la banca respectiva. Asa incat, in seara asta toti clientii BRD nu au putut efectua plata cu cardul la nici unul din terminalele POS din Romania. Presupun ca nici nu au putut extrage banii, sistemul informatic al bancii fiind cazut.

Pe buna dreptate clientii s-au aratat revoltati, ce vina au ei pentru aceasta problema. Singura lor vina e ca au cont la BRD. Atat.

Teoretic, atunci cand vine vorba sa fii o banca de succes, nu inseamna neaparat sa ai comisioane reduse pentru clienti si oferte inselatoare atragatoare, ci sa stii ca poti oferi servicii bune tot timpul, ca de aia vine clientul la tine.

Mesajul unui client suparat pe Facebook, spune totul:

In aceasta seara stau nemancat, pentru ca minunata banca BRD nu-mi da banii de pe card. Nici la bancomatele proprii, nici la alte banci, nici la POS-uri. La bancomate nu se specifica nici o eroare, la POS tranzactia este respinsa pe motiv CHIP DECLINE. Nu pentru un singur cont si card, ci pentru 2. Am sunat la call center-ul dvs. unde dupa ce am fost tinut cateva minute in hold mi s-a inchis telefonul in nas. Am sunat din nou si am ales optiunea de a fi sunat de un operator. Au trecut 2 ore si n-a sunat nimeni. Intre timp eu tot n-am ce sa mananc… Am ales BRD, desi costurile sunt absolut nesimtite in ideea ca este totusi o banca mare si serioasa la care sunt mici sansele de a avea asemenea surprize: sa nu poti sa scoti bani, sa te trezesti la casa magazinului ca te faci de ras si trebuie sa returnezi produsele pentru ca nu ai cum sa le platesti. Acum 3 zile nu va mergeau bancomatele, azi din nou… La ce sa ma astept in continuare ? Mie cine imi plateste stresul si frustrarea si bolile de stomac din seara asta ???
 Si nici benzinriile nu accepta plata de la BRD
10441185_905296039487744_2445982140769046669_n
Update: ora 12. Pe siteul BRD nu este nici o informatie despre aceasta problema. Eu ma tem de hack. Ma tem ca e mai mult decat o problema tehnica, simptomele spre asta duc.

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

6 Responses

  1. etk

    Tot in seara asta, dupa ora 20 (nu stiu daca are vreo legatura sau nu), eram in IKEA si au anuntat ca din cauza unor probleme tehnice independente de ei, nu se pot face plati cu card-uri.

    Reply
  2. Daniela

    Nu cred ca a fost problema doar la BRD, ci si la ING. Eu am vrut sa introduc niste bani pe card la un bancomat si dupa ce am tastat parola, inexplicabil mi-a respins cardul.

    In plus, tipul de mai sus putea sa se imprumute ca sa se hraneasca in aceasta seara. Cei revoltati ar trebui sa fie cei ce aveau probleme importante de rezolvat prin intermediul bancii.

    Reply
    • Ciprian

      Adica astia cu probleme mai mici sa taca din gura si sa inghita, ca de aia platesc comisioanele catre banca, nu?

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.