In aceasta seara pe National Arena, un stadion putin mai colorat si acoperit decat un stadion mic din Africa se va disputa finala UEFA Europe League. O sa fac o scurta comparatie cu ce am vazut in Africa de Sud la Cupa Mondiala, pentru ca atat stadionul cat si tarile sunt asemanatoare.

Daca ne uitam la Stadion e la fel cu ce am gasit eu in Africa, link 1, link 2. Numai ca al nostru e acoperit. In rest acceasi arhitectura. Bine. Sunt de acord cu faptul ca nu poti fi foarte original cand construiesti un stadion, dar ii poti da prin ceva anume o amprenta speciala.  Amprenta lui National Arena nu o vad.

Pe langa asta, o finala de cupa e o imensa oportunitate pentru dezvoltarea infrastructurii unei tari, unui oras. Ma asteptam sa vad mai multe in Bucuresti facute pentru aceasta finala. De la taiat de copaci si ingropat de cabluri, la asfalatari si eventual vopsit gardul. Din nefericire nici asta n-am facut-o. Pe langa asta, aceasta finala este o oportunitate pentru noi sa urmarim asa ceva:

 

 

Ultima data cand stiam ca a aterizat un 747 la Bucuresti, a fost cand a venit Bush. Si atunci a aterizat cu ceva emotii, din a doua incercare si pe Otopeni, nu pe Baneasa, dar si acolo a fost pista destul de scurta. In schimb pe Baneasa bine comenta un operator: a maturat tot aeroportul. In schimb ma intreb cat de mult au fost zdruncinati aia in avion cand a lovit pista si a franat violent. N-am zburat niciodata cu tipul asta de avion sa stiu cum se simte in el, iar cu avioane mari am aterizat pe aeroporturi normale, nu pe chestii din astea mici.
Teoretic se vrea sa se mai faca un aerport pe undeva inspre Giurgiu, pentru bulgari nu pentru noi, acolo sper sa fie pista mai lunga si sa mai vedem si noi minunatii din astea de avioane.

Teoretic puteam profita de pe urma suporterilor. Imi amintesc ca aia in Africa au luat de pe noi si praful de pe toba si ma uit la romani care nu le ofera nimic spaniolilor astia. Si asta chiar daca juma de romanie stie spaniola si a fost acolo la munca. Adica i-am bagat pe toti in centrul vechi, i-am imbatat cu bere ieftina si i-am pus sa strige Mitica la puscarie.

In rest, ce le mai oferim?
Stim sa profitam?

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

5 Responses

  1. Traian

    Hai ma las-o jos ca macane, niste ghetto-uri ca-n Africa de Sud nu voiai sau prin alea nu v-au plimbat fiindca n-aveati AK47 la voi ? 😛

    Reply
  2. sorin

    Sa nu exageram cu pistele. Si pe Otopeni si pe Baneasa avem piste ok ca lungime pentru astfel de aeronave. Nu avem pentru A380, dar e alta poveste.

    Problema se pune la consistenta si infrastructura pistei…pentru ca sunt sanse ca la o franare violenta…sa decoperteze ceva in urma:)..

    Deci, da…pe aeroporturile bucurestene pot ateriza inclusiv 747-400…mai greu cu Airbus A380!

    In rest, ai dreptate cu faptul ca romanii n-au profitat de aceste oportunitati…prea lenesi!

    Reply
  3. Razvan

    Pai gandeste-te ca te duci tu intr-o deplasare cu o echipa romaneasca. Cat poti sa profiti? Mergi in centrul orasului, manaci si bei ceva, te plimbi putin, (iti) faci poze, si apoi la meci. Dupa aceea, aeroport si acasa. Asa e si cu spaniolii.

    Reply
  4. Razvan

    Un 747 poate decola de pe o pista de minim 1,7 km. 2.2 km e distanta de decolare lejera, in orice conditii meteo si de incarcare. Baneasa are 3 km. La summitul nato a aterizat decolat lejer un B-52 Stratofortress. Si tu vb de un amarat de 747.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.