Ok, lumea e plina de masini si incepe iar sa asculte radio. Drept urmare audientele radio cresc. Ceea ce e bine. Irelevanta mi se pare modalitatea de masurare, un sondaj telefonic pe 900 de oameni care sunt sunati si intrebati: alo! Ascultati radio? Ce radio ascultati? Aveti radio in casa? Si raspunsurile sunt din astea distractive: aaaa, nu stiu, maica ce radio ascultam? Ce radio e asta? Asta cu aia doi. Pe ce frecventa e? Ce e aia frecventa?

Sunt ferm convins ca asa sunt realizate sondajele radio.

Si totusi as dori de la un om avizat sa-mi explice ciudatenia sondajului astuia. Daca publicul ascultator de radio a crescut, atunci de ce a scazut publicul comercial? Adica daca sunt mai multi oameni, nu era logic sa creasca si market-share-ul?

 

Audientele se gasesc pe audienta-radio.ro

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

13 Responses

  1. OLiX

    Piticule, piticule, lasa-ma sa citez din fisierul de pe audienta-radio.ro

    Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall), la care apelează cele mai multe dintre sistemele de măsurare existente pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting
    Union) şi ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research).Asociaţia pentru Radio Audienţă Studiul de Audienţă Radio –Valul de primăvară 2011
    În vederea înregistrării cât mai corecte a secvenţelor de ascultare a posturilor de radio în ziua precedentă, respondenţii au fost asistaţi cu reconstituirea principalelor activităţi desfăşurate de ei în cursul zilei anterioare interviului, în raport cu care au fost înregistrate intervalele de ascultare.
    Procesul de culegere a datelor în terenCulegerea datelor pentru SAR a fost realizată de două institute de cercetare (eşantioane egale).
    În mediul urban toate interviurile s-au realizat prin telefonul fix şi telefonul mobil, iar în mediul rural 52% din interviuri au fost realizate faţă în faţă, la domiciliul respondenţilor, pe baza procedurii
    creion-hârtie (chestionar tipărit), iar restul prin telefonul fix şi telefonul mobil.
    Durata perioadei de intervievare: 15 săptămâni de intervievare cu o pauză de o săptămână în perioada sărbătorii de Paşte.
    Culegerea datelor din teren s-a realizat după o planificare echilibrată a interviurilor pe tip de
    localitate şi zi a săptămânii, de-a lungul celor 15 săptămâni de intervievare continuă.
    Durata medie a interviului: 16 minute.
    Din cauza schimbării procedurii de culegere a datelor (de la interviuri domiciliare faţă în
    faţă la interviuri telefonice) şi a proiectării eşantionului, ARA nu recomandă compararea
    rezultatelor valului de primăvară 2011 cu valurile anterioare de măsurare a audienţei radio.

    Reply
    • baxter

      @Olix, nu am deschis link-ul cu audientele (jur) dar pun pariu dupa reactia ta ca, KISS e fruntas 🙂

      Reply
  2. OLiX

    mai exact, si pe langa povestea de mai sus, toate radiourile implicate in aceste sondaje au fost de acord cu aceasta noua metoda de sondare.

    Reply
  3. piticu

    .logic, bravo.

    asteptam schimbarea modalitatii de inteviu, dar nu stiam ca s-a intamplat.

    bun asa:)

    atunci nu comparam.

    Reply
  4. Petru

    Sondarea de tip Day After Recall prin intervievare fata in fata la domiciliu (cea de tip vechi) ii elimina pe cei care nu au buletin de Bucuresti. Din start, publicul activ, care lucreaza, navetistii si studentii sunt omisi. Radio-urile care ii targeteaza pe acestia s-au aflat intr-un mare dezavantaj.

    Telefonic, sta putin altfel povestea. In primul rand, ajungi la populatia activa. In al doilea rand, nu mai conditionezi pe baza domiciliului din Buletin, asa cum stiu ca se intampla fata in fata, si sper sa nu ma insel.

    Ideal ar fi prin people-meeter, ca la tv.

    Cifrele de acum sunt ceva mai apropiate de realitate. Olix, am omis ceva?

    Reply
  5. jemoi

    cum era si inainte.zu e lider pe Bucuresti.Kiss e lider in tara.

    Reply
  6. Simple

    Acum cativa ani, stiam o familie care avea un dispozitiv din acesta de masurare a audientelor, pentru TV e drept. Practic, din cate am inteles, conectat fiind la TV, stia ce pe ce post e comutat si transmitea astfel datele: cine si la ce se uita. De fapt mai degraba doar la ce se uita, pentru ca desi dispozitivul putea fi setat pentru mai multe profile (mama, tata, copil, pisica etc) nu a schimbat nimeni niciodata profilul. Si as putea sa spun ca la fel au facut si o fac in continuare si altii. Asa ca desi audienta posturilor poate sa fie aproape de realitate, cred ca profilul telespectatorilor nu prea e.
    Iar legat de audientele radio (si nu numai) sunt si eu curios, care este procentul ascultatorilor din mediul rural versul cei din mediu urban. Pentru ca daca sa zicem ca populatia tarii este formata din 60% poputatie rurala si 40% urbana, la 100 de oameni chestionati, 60 ar trebui sa fie de la tara, iar 40 de la oras. Oare se tin cont de aceste aspecte?

    Reply
  7. sorin (Laptop News)

    O zic de vreo 2 ani si o mai zic inca o data…esantionul pe care se masoara audientele radios si TV, in prezent, sunt muuuult prea mici pentru o relevanta nationala…Acum cand avem 2-3 posturi de radio fiecare si 1-2 televizoare in fiecare casa…esantionul este minuscul…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.