Advertising-ul romanesc, n-ai ce sa le ceri

Zilele trecute mi-am auzit replica asta in timp ce vedeam o reclama stupida la televizor. Cu alte cuvinte pana cand vom mai invata noi sa facem publicitate va mai trece ceva timp. Si totusi foarte multa lume face publicitate aici si se lauda ca fac succes.

In schimb se poate si mai rau. Nu stiu cati dintre voi admirati reclamele de pe Universal in poloneza, adresate unei piete care ori e talamba  ori nu stiu nici cum sa aprinda becul. Dar cel putin formatul ala de publicitate le curata creierii si la finalul spotului ai tendinta sa cumperi produsul respectiv.

La noi nici macar atat. N-am vazut vreo reclama care sa te faca sa cumperi produsul, iar de cele mai multe ori am impresia ca dupa primele 5 secunde sau inainte de ultimele 5 secunde din spotul publicitar, este doar o umplutura pusa acolo ca sa difuzeze ceva in spatiul ala. Asa cum vad ca in reclama asta aflu ca medicamentele sunt o necesitate. Adica trebuie sa fim dependenti de medicamente sau cum?

De altfel si Rom s-a rebranduit, au schimbat steagul romaniei de care ne-am saturat cu totii in steagul americii, unde cu totii visam. Si totusi nu exista napolitanele rom in statele unite. Daca ar exista si ar fi acolo in tona de napolitane din magazine, atunci as zice ca au un motiv pentru care sa puna steagul americii si sa faca succes. Dar totusi asta e  un brand care se lauda ca ar sustine Romania. Sau s-au saturat si astia?

Ce alte reclame cretine mai stiti?

Update: geniala reactia lui Marius la rebranduirea ROM.

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply