Sa vedem atacul online-ului

Au iesit niste cifre din publicitatea anului trecut si pentru ca unii si le vor asuma, in timp ce altii nu vor face nimic sa ne uitam putin la ce se intampla acum in publicitatea romaneasca.

Acum incepe distractia, o data cu cifrele astea. Yeeey!

1. deci piata de print cazuta cu 80%, deci 80% din ce cumparau companiile pe publicitatea din print s-a dus
2. piata TV cazuta cu x% (nu stiu cat), deci shpe la suta din ce cumparau companiile pe tv s-a dus.
3. companiile nu mai vand publicitate.
4. companiile nu mai vand.

Asta a cam fost reactia exagerat de restrictiva si previziva a companiilor care nu au vrut sa cumpere publicitate anul trecut, eu nu cumpar, daca el nu cumpara publicitate nici eu nu cumpar, dar noi nu mai vindem nimic, ce ne facem?
Si drept urmare pana la urma isi vor da seama ca au nevoie de publicitate ca sa se vanda, pentru ca altfel (sa ne amintim aici de anii 90 si inainte) cum naiba mai ajunge produsul tau la client?

Partea distractiva abia acum urmeaza. Oare stiu companiile care sunt celelate canale de comunicare? Vor vrea in continuare sa cumpere publicitate pe print, daca vad ca vanzarile nu cresc? Se duc unde? La TV? Acolo unde PROTV dicteaza piata si cum umbla ei la pret, toti ceilalti se aliniaza? Sau la TV unde se intampla campania acum si se pierde dupa aia.

Eu zic ca fix acum e momentul ca online-ul sa treaca la atac, sa se duca peste companii (nu peste agentii ca de obicei astia sunt lenesi) si sa le zica: baaa, noi, avem masuratori, avem date, propunem asta, asta, asta, asta, voi faceti asta, asta, asta, asta, comunicati asa, prin noi si dupa asta stam, adunam rezultate si iata raspunsul.

Panaitescu ajuta-ma ca din asta ne castigam painea. Trebuie sa sarim pe ei.

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply