home news Piața de publicitate s-a oprit

Piața de publicitate s-a oprit

În timp ce mulți oameni de online țipă să stea lumea acasă, un prieten și fost coleg îmi scrie astăzi, să mă întrebe dacă știu de vreun job, pentru că o prietenă de a lui care lucra într-o agenție de publicitate, a fost informată azi că agenția de publicitate s-a închis, drept urmare oamenii au rămas fără joburi, începând de acum.

Și asta fără vreun avertisment, fără să se știe fără să se aștepte cineva la închiderea unei agenții de publicitate.

Pe de altă parte, dacă nu v-ați mai uitat pe Youtube, reclamele de acolo, cel puțin cele pentru România, s-au oprit. Au mai rămas parțial reclamele din afară, reclama de la Orange de 5 secunde, care cred că este făcută așa de milă de la cei de la Orange pentru cei care au videouri, ia să faceți și voi un cent, și atât. Cei care au configurat VAST calumea mai prind și ei ceva video, dar în rest nu.

Mai sunt totuși niște reclame care funcționează pe Facebook, dar acolo cred că sunt niște resturi care nu au fost oprite.
Iar pe adsense nu mai văd nici o reclamă nouă cum erau cele permanente. Pe mine cel puțin mă mai urmăresc niste retargeturi de la Enel pentru că nu am reînnoit contractul de energie electrică și atât. Gata cu reclamele românești. Noroc cu cele de afară.

Campanii directe nu cred că mai face cineva.

Și toate astea sunt susținute de marile televiziuni, care nu spun că au rămas fără bugete de publicitate și fără clienți, ci dau afară oameni, taie salarii, suspendă producții tv sau opresc difuzarea unor producții tv.

Teoretic ați spune că se mută oamenii în online. Nop. Nu au unde să vină în online. Pentru că online-ul costă, iar în online banii vin din publicitate. De cele mai multe ori din adsense, ceea ce înseamnă trafic la kilogram făcut cu fake news. Dar cum ați văzut mai sus, nici măcar asta nu va fi.

Teoretic lumea se așteaptă ca luna martie să fie fără încasari. Dar foarte multă lume va cere ca aprilie să își revină. Dar în aprilie este Paștele. Și iar nu vor fi incasări, nici vânzări de publicitate, pentru că nu sunt magazine deschise, nu există desfacere, probabil mai există producție. Dar despre producție și cum au distrus economia, vorbim într-un articol separat.

Până atunci, ce facem dacă clienții din publicitate nu mai plătesc, dacă nu mai fac campanii, dacă nu mai vând? Ce fac clienții. Cum se reinventează agențiile?

One thought on “Piața de publicitate s-a oprit

  1. Lumea se apuca de altceva, a trecut baba cu colacii si o sa fie tot plecata vreo cativa ani de zile. In 2008 a fost exact la fel, bugetele de marketing au fost primele taiate, tot ce puteai sa mai fac,i era vreun review moka ca sa iti mentii un trafic oarecare, daca aveai marele noroc sa iti mai intre ceva sub NDA. Si situatia a tinut tot asa, pana prin 2012 cand incepusera sa intre pe stoc ceva biscuiti. :))
    E gata fratilor, s’a gata cu smecheria, bani multi si relativi usor de facut. Or sa urmeze cativa ani grei in care trebuie sa fi pregatit de munca serioasa si cam orice gasesti, pana cand … cand o fi sa mai fie ce o fi sa fie. 🙂

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: