Nissan Juke

Nu stiu de ce, dar de cand mi-am luat masina, orice alta masina testez ma face sa ma bucur si mai mult de alegerea facuta la achizitionarea masinii mele. Si nu stiu daca ar trebui sa ma leg aici de un feature pe care Kia l-a implementat default din 2007 – portul USB al masinii sau de alte elemente tehice, dar fix astea fac difernta intre masini.

Revenind. M-am dat la sfarsitul saptamnii trecute cu un Nissan Juke. Va mai amintiti reclama de la Juke? Aia cu chestii care explodeaza pe langa masina? Exact asa e masina, o reclama si atat.  Am condus o benzina, 1.6 turbo, 190 de cai, viteza maxima pe talon 215 km/h, pret de 21.640 euroEchiparea de top benzina.

Pentru a nu fi extra subiectiv, am luat-o pe Anca14 cu mine sa vedem cum e pana la Pitesti si inapoi.  Din dreapta masina se simte bine, desi pe strazile noastre parca nu stai foarte linistit. In schimb de la volan senzatia e mult mai periculoasa. Desi scrie ca prinde 215 la ora, la 130 masina incepe sa danseze, din fericire pe suspensii, dar la vitze mai mari lucrurile devin din ce in ce mai interesante. Undeva la 220 la ora masina incepe sa sara si nu stiu daca va amintiti tremuratul daciilor la viteza mare, dar e fix ala. Asa ca de calmat, de linistit si de mers incet pe strada.

Nu are cotiera (ce dracu aveti de nu mai fabricati niciunul masini cu cotiere), fapt reclamat si de pasagerul din dreapta, in schimb are doua gauri pentru pahare, plus o gaura pentru cei din spate. Nu are lumina pentru locurile din spate, singura lumina fiind in fata. Nu are lumina pentru oglinda, care sa se aprinda / stinga automat.  Locul pentru aruncat telefonul mobil nu-l tine pe acesta in timpul mersului, asa ca te poti trezi cu un telefon pe sub picioare sau mai rau. Nu are lumina in torpedou. Pe masinile de top exista un display cu touch screen, pe celelalte nu. Pe masinile de top cu display cu touch screen, redarea muzicii de pe USB nu se face decat dintr-un singur folder, nu din toate asa cum face orice alta masina n0rmala. Asa incat daca ai folderul a cu o singura piesa mp3 si vrei sa asculti si altceva nu se poate decat daca ai versiune de masina cu touch screen.  Calculatorul de bord de ciudat rau de tot. Am ramas fara benzina si-mi facea bordul ca pomul de craciun ca mai am 30 de kilometri de mers. Asa incat am bagat 5 litri de benzina, dupa care a terbuit sa merg vreo 2 kilometri ca sa imi calculeze estimarea calculatorul de bord incat sa stiu cat mai pot circula. Reglarea oglinzilor electrice e ascunsa sub volan. Usile nu se incuie singure la viteza mare.  Stergatoarele si sistemul de spalat parbrizul sunt ieftine.

Pentru 190 de cai am inteles ca un consum de 12 la suta in afara si de 11 in oras e chiar decent. In schimb nu stiu  de unde dracu au scos astia de la automarket in review consum de 5 la suta, atat timp cat pe display-ul de info eu am mers cel mai economic cu masina aia.

Hai ca sunt si chestii care mi-au placut la masina. Are bluetooth si iti poti conecta telefonul la sistem in vreo 5 minute dupa ce ii dai sa se conecteze, dar se aude o convorbire foarte clar si corect pe boxele din fata ale masinii. Bine, de preferat e sa fii singur in masina daca suni sau vorbesti la telefon pe sistemul bluetooth. Sonorizarea e buna, dar face scandal daca o melodie nu are super calitate sau daca radioul se aude putin prost.

Cica are si GPS incorporat. N-am reusit sa vad pentru ca harta care venea pe SD si se folosea in locul special amenajat pentru asa ceva, harta produsa exclusiv de Nissan, era pentru o tara a Uniunii Europene – Slovacia, iar cum noi suntem mult pe langa eram pe un teren alb.

N-am inteles de ce 3 randuri de faruri, proiectoare, faza scurta (care se stinge pentru o secunda cand treci pe faza lunga), pozitii si semnalizari care se vad din interior. N-am inteles de ce pozitiile trebuie sa se vada din interior. Noaptea si la drum lung iti distag atentia de la a urmari drumul. Ah si cum week-end-ul asta a fost unul ud, farurile s-au murdarit ca  dracu, in 100 de kilometri de autostrada a trebuit sa opresc ca nu vedeam nimic luminat in fata.

Masina e buna sa iesi cu ea in oras, sa mergi incet, sa nu franezi brutal (ca iti aluneca curul), sa te duci cu ea la club si sa straluceasca in lumina bliturilor si a firmelor aprinse noaptea. Cam atat.

Daca as fi rau as putea spune despre Juke ca e versiunea mai scumpa a lui Duster. Dar vecina de la 3 nu mi-a dat si mie Dusterul ei sa ma dau cu el, asa ca dupa ce ma dau si cu el vin cu aceeasi concluzie sper. Oricum versiunea pe benzina n-are 4×4.

nissan juke preturi echipare

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply