home to blog MIAMI Bici (2020)

MIAMI Bici (2020)

De când a apărut Netflix și pe la noi s-au dus toate articolele de filme. Nimeni nu mai scrie de filme și nici eu nu mai scriu de filme, pentru că filmele sunt pe Netflix, iar de acolo le vede toată lumea, nu mai trebuie să scrii de ele sau să recomanzi așa ceva. De altfel, odată cu aprariția Netflix nici pirateria nu se mai dezvoltă, pentru că cei 170 de milioane de pirați care furau filme de pe internet, acum plătesc abonamentul la Netflix și se uită la el de toți banii. Adică de asta dai cât două pachete de țigări pe lună sau cât e abonamentul ăla, trebuie să te uiți de toți banii, de tot internetul pe care îl are Netflix. Așa trebuie să faci pagubă capitaliștilor.

Pe de altă parte, este oarecum interesant și fluxul oamenilor care își aduc aminte de cinematografe. În decembrie am fost la un film, unde jumătate de sală a fost plină de persoane în etate care au venit la cinema într-un mod organizat.

Sa revenim la film. E bun filmul, pentru că altfel nu era piratat – sau ceva de genul – încă din ziua lansării în cinema. În schimb luni veți afla că a fost relevația Box-office-ului românesc. Că de foarte mult timp a mai strâns săli pline la cinema. De fapt are și de ce. E în limba română și e cu pula. Dar vom explica asta sau o veți vedea voi din trailer.

Începutul filmului e clișeic și are greșeli de execuție. Dacă ar vedea vreun critic de la vreun festival acest film și s-ar uita la el primele 5 – 10 minute, ar zice nu, ar opri filmul și ar pleca acasă. Sunt ceva greșeli de execuție. De genul oamenii s-au dus în Miami să filmeze, au filmat, au venit acasa și și-au dat seama că nu au filmat începutul. Ce facem că buget nu mai este? Las că facem așa. Iar filmul începe cu acea alergătură directă încât mie mi se face rău. Eu mor pe regizorii ăștia care nu văd scenele pe care le filmează, pe ecranele pe care vor să le vadă publicul, acasă. Către cine se adresesază filmul ăsta? Către publicul de la tv, care are televizor 4K și vede filmul în full HD pe 128 de inchi? Dă un televizor din ăsta să vedem cum se vede cadrul ăsta.

Pe de altă parte, marele noroc al acestui film este Codin Maticiuc. O doamne, acum trebuie să îi și învăț numele. Nu de alta, dar aparent va ajunge mare actor sau ceva de genul acesta. Codin cunoaște niște oameni prin Miami și s-a dus la ei cu jalba, ca românii, normal, auzi n-ai și tu treabă week-end-ul ăsta ca să filmăm și noi un film aici? Cel puțin așa s-a lăudat în materialul lui Andi. Știam și eu pe cineva și aveam stabilite locațiile. Vă pun aici embed de la clipul lui Andi, nu pentru că e doar influencer, ci pentru că acolo au explicat glumele.

Ok e mai mult explicat mai sus ca în trailer și de asta e mai bun ca trailerul.
În schimb filmul este funny. Se râde și se râde mult. Nu răzi la glumele din film, ok, atunci te trimitem în cealaltă categorie, a oamenilor care nu acceptă râsul în viața asta. Se vorbește porcos, de fapt nu porcos, se vorbește în jargonul de București, în jargonul de acasă, în jargonul de Pantelimon, un pic de Rahova și mai mult de aici din Sud, Călărași de unde e Alex Coteț, unul dintre scenariști.

Da, povestea lui este clișeică, niște polițiști traficanți de droguri, cheamă românii în Miamii, ca să îi ajute la distribuirea drogurilor. Nu ca să facă un ban sau altceva. Românii, nici nu știu ce îi așteaptă. Românii fiind Bromania și Codin (iar am stat să mă gândesc cum îl cheamă, că eu îl știu sub alt nume).

Bun, povestea este clișeică. Dar este în limba română. Iar din acest moment tot ceea ce era clișeu până acum și era așa cum eu îl numesc – film de PROTV – deja nu mai este așa. Deja este cultură națională, este patriotism, vei fi mândru că te-ai uitat la acest film și așa cum au zis băieții mai sus. Am dus perversa de pe Târgul Ocna și ceva cu morți, direct pe bulevardul din Miami unde s-a filmat Bad Boys. Eat this Will Smith.

Dacă nu mai aveți răbdare până la Crăciun când s-ar putea să apară la televizor sau pe Netflix, filmul e la cinema și e bun de văzut. Veți râde, mult și zgomotos. Nu veți râde, înseamnă că nu au funcționat subtitrările cum trebuie.

Ah, dar dacă au funcționat subtitrările cum trebuie, atunci punctul de gândire e la începutul filmului. Și trebuie să realizați că nu puteți trăi cu un leu pe zi.

TAGS:

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: