home to blog Masina si iarna

Masina si iarna

Cum la noi e iarna cam jumatate de an, avem aceleasi probleme ca si englezii cand la ei apar 5 centimetri de zapada. Bine, englezii n-au vazut in viata lor zapada, asa ca la 5 centimetri se blocheaza totul si se uita speriati unii la altii ca nu stiu ce sa faca. La ei se blocheaza strazile pentru ca ei nu au pluguri din constructie, n-au avut niciodata nevoie de ele, la noi se blocheaza pentru ca astia nu vor sa circule cu ele sa deszapezeasca.

Ma rog, pe toate strazile astea circula masini, daca la englezi aia raman blocati in zapada sau fac tampenii de genul asta …

La noi romanasii zic ca la 5 centimetri de zapada sau la o temperatura de -7 grade lumea e a lor si daca ei nu pleaca primii din parcare pierd coada de la semafor.
Cum ieri a fost putin mai racoare in Bucuresti, un -7 toata ziua, m-am amuzat de toti cei care plecau din parcari direct fara sa isi incalzeasca masinile, urmand ca pe strada sa se trezeasca ca le ingheata parbrizul, ca nu vad nimic sau ca instalatia aia de sufla aer in masina nu le dezabureste geamurile.  Mai misto a fost iarna asta oferta de la benzinarii: lichidul de parbriz de sub -30 de grade ingheta la -5. Am patit-o eu, a patit-o si Arhi. Dar eu baiat destept, am stat frumos in parcare inca 5 minute pana cand s-a topit parbrizul, dupa care m-am aruncat pe strada. Un destept cu Sandero aseara, a zis ca el e batman. Si avea parbrizul inghetat, masina rece, la semafor  pe strada s-a trezit sa dea cu lichid de spalat parbrizul. Instant s-a facut o pojghita frumoasa pe care stergatoarele o ignorau cu mare placere. Asa ca dupa ce s-a facut verde (culoarea asta o vezi ) baiatul cu Sandero si geamurile inghetate si aburite pe interior a plecat la lupta cea mare prin intersectie, facand stanga, dreapta, adunand claxoane si injuraturi. Si asta pentru ca n-a stat el 2 minute in parcare sa incalzeasca masina, sa astepte ca i se dezghete parbrizul sau sa se incalzeasca aeroterma.

Cum incalzesti masina iarna?

Eu sunt curios cati dintre voi faceti ca ala de mai sus, plecati pur si simplu ca se incalzeste ea pe drum. Eu spre exemplu plec cu 5 minute mai devreme sa dezghet masina sau sa o incalzesc inainte sa plec la drum. Pornesc motorul, astept un minut sa isi trosneasca toate alea amortite pe acolo, o urc in 2000 de ture, o las turata 2 minute, dupa care masina e incalzita si frumoasa si plec cu ea la drum. Intre timp se dezgheata si geamuri se incalzeste si clima totul e perfect.

TAGS:

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

17 thoughts on “Masina si iarna

  1. Am un lichid de parbriz bun rau iarna asta, de prin Selgros. Miroase teribil a spirt, dar nu mi-a inghetat deloc. Chiar de Revelion, la munte, am dat pe gheata de pe parbriz cu el si s-a topit imediat. Nu stiu cum ii zice, scrie pana la -30, dar garantez ca tine temperaturi sub -5.
    In alta ordine de idei, eu las masina sa toarca vreo 5-10 minute, timp in care curat zapada de pe si de langa masina (nu zic nimic de plafoanele imense de SUV-uri care croseteaza traficul si lasa urme mai rau ca Blue Angels).

  2. Pentru motor recomandarea ar fi sa nu prea stai dupa masina sa se incalzeasca, asta din cauza ca la relanti/turatie mica pompa de ulei nu o sa isi faca treaba cum trebuie, pentru ca uleiul este mai “gros” cand e rece. Deci … pornesti si mergi cu ea incet cateva sute de metri…
    In principiu stau sa se incalzeasca doar daca trebuie sa o curat de zapada/gheata, daca sunt geamurile curate plec imediat dupa ce pornesc motorul.

  3. eu cam cumparat din cora lichid de parbriz cu acelasi nume si culmea, nu am probleme cu el, chiar am dat cu lichid imediat cum am pornit masina sa vad cum se comporta dar pojghita s-a format doar pe alocuri 😀
    cel mai bine, daca aveti gheata pe parbriz si nu aveti timp de incalzit motoarele, este sa cumparati niste spray-uri tot din hipermarketuri de dezghetat, dai pe tot parbrizul astepti cateva secunde si pornesti odata stergatoarele fara lichid binetenteles si parbrizul e ca nou.
    acel spray m-a salvat de mai multe ori mai ales ca puteti da si pe stergatoare daca au inghetat pe parbriz.

  4. Imi intaresti ideea ca esti paralel cu lumea auto cu fiecare post : cum dracu sa tii masina turata la 2000 de ture 2 minute sa se incalzeasca? Geezz…
    Ia-ti lichid de parbriz de iarna , amesteca-l cu 400 ml de alcool 100 % , se gaseste oriunde la litru . Restul il pui in bidonul de 5 l si in amesteci cu lichidul de parbriz. Nu iti va ingheta nicioadata nimic.
    Daca pornesti masina , o lasi 1 min si pleci incet la drum e suficient, eventual pornesti si ac o perioada.
    La benzina apa se incalzeste imediat, la diesel mult mai greu .

  5. Ma, de incalzit nu astept sa se incalzeasza, numa cat imi curat geamurile cu racleta, ca ii ia vreo 10 minute la dacia mea. In schimb pana ajunge sa bage caldura, merg cu geamul putin crapat sa nu se abureasca si nu am probleme. Lichiidul de parbriz “pana la -30 de grade” la 7 lei 5l ingheata de nu mai stie de el. Cat despre spray, o singura data mi-am luat de-ala de dezghetat inchuietori si parbriz si o singura data am avut nevoie de el. Problema e ca l-am lasat in masina, si eu eram blocat afara. 🙂

  6. nu stiu cum se incalzeste la voi masina in 2 minute de stat pe loc ca la mine nu se incalzeste veci daca nu ma misc de pe loc.

  7. Salutare,
    Sunt cativa pasi simpli pentru incalzire:
    1. Pornesti motorul
    2. Se acorda un ragaz de 30 de secunde pentru a permite motorului sa intre in gama de turatii constante (1000-1100 Rpm / Masinile de dupa 2000 au soc automat, deci ele se tureaza intr-un fel “automat” la pornire, dar se stabilizeaza cam in jurul a 15-30 de secunde. Atentie ma refer aici doar la sezonul rece, nu se aplica la sezonul cald)
    3. Dupa ce turatiile s-au stabilizat se pornesc instalatiile de climatizare/incalzire (AC/Clima/Degivrare Luneta*Parbriz-Cine are optiunea instalata desigur-Oglinzi). Puteti actiona si functia de recirculare a aerului, dar in timpul mersului va trebui sa o dezactivati deoarece functia acesteia va duce la re-aburirea parbrizului – ea este totusi utila atunci cand nu va deplasati, participand activ la incalzirea spatiului.
    4. Instalatiile de incalzire vor fi setate pe maxim- ultima treapta de putere a instalatiilor.
    5. Se asteapta pana temperatura din habitaclu va ajunge la temperatura considerata potrivita de sofer sau ceilalti ocupanti din vehicul.
    5.1 – S-a observat ca se obtine o mai buna & rapida incalzire a spatiului daca se blocheaza/inchid aerisitoarele din lateral, iar cele situate pe centrul bordului au stabilita directia de suflare a aerului pe verticala, orientate spre oglinda retrovizoare interioara. Legat de partea laterala veti observa ca majoritatea autovehiculelor au spatii separate & dedicate care directioneaza aerul spre geamurile laterale, in special in zona care asigura vizibilitatea catre oglinzile retrovizoare exterioare.
    6. Lichidul de parbriz – faceti uz de el ori de cate ori aveti ocazia, avand in vedere ca aveti un lichid care nu ingheata la contactul cu suprafata parbrizului.

    Oricum, toti cei care curatim masina in timp ce ea se incalzeste, in momentul in care intram inapoi in ea vom zice ca e mai cald, este si un factor psihologic.
    Eu as vrea sa propun companiilor producatoare de autovehicule de a crea optiunea: Volan incalzit – pentru ca sincer o consider un “must have” pe timpul sezonului rece.

    Va salut cu respect, si imi cer scuze pentru dimensiunea comentariului!

  8. Eu pot sa stau si 20 de minute si tot nu se incalzeste. Dieselul meu e mester la asta.
    In schimb, dupa ce pornesc motorul, ma cobor frumos si curat toate gemurile. Luna. Timp in care apuca sa creasca si temperatura antigelului de la -18 grade la vreo 10 grade. ( incalzirea auxiliara isi face treaba bine ). Dupa care plec la drum si undeva dupa circa 4-5 km isi aminteste piticul ala de la AC ca trebuie sa bage si caldura.

  9. nu e singura si eu am vazut o pitzi blonda care curata si ea zapada din fata rotilor anterioare ale unui BMW seria 3…acum imi pare rau ca nu am ajutat-o :))

  10. Traiasca supernova 😀 Dacia mea are nevoie de 10 minute de “incalzeala” in timpul ala ii mangai suav parbrizul si geamurile in timp ce raschetez gheata de pe ele.

    De multe ori m-am trezit cu parbrizul inghetat pe dinauntru. Atunci sa vezi aventuri la Polul Nord.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.