home to blog Magazine online …. oups

Magazine online …. oups

La Ronewmedia vorbeam cu … Diana cred si ma intreba despre magazinele online si cormertul online din .ro.

Pe moment m-am blocat ca n-am stiut ce sa ii raspund. Ce dracu se vinde la noi online? Emag.ro – iar apoi toti clientii returneaza monitoarele pentru ca au pixeli morti sau ii injura de mama pe astia de la magazin pentru punctul ala portocaliu din mijlocul LCD-ului?  Ce mai avem online? Magazine de calculatoare  unde cumperi o chestie, iar la telefon iti spun ca nu mai au, sau ca stocul tocmai s-a terminat, sau ca cineva tocmai a cumparat asta inaintea  ta?

Romanii se tem de magazinele online. Se tem sa cumpere online, nu sunt educati, astia nici macar nu stiu sa foloseasca cartea de credit la magazin sau la bancomat si intotdeauna dau pinul portarului ca sa le scoata ala banii de pe card.

Asa ca ce ne trebuie noua magazine online … e-commerce, dezvoltare web, ideologii si asa mai departe.

Plugul de lemn, sapa si … la coada calului, ca asa e frumos.

14 thoughts on “Magazine online …. oups

  1. Piticu daca vrei informatii si statistici despre online-ul romanesc, aici sunt. Am 2-3 ani de online….asa ca am mai invatat cate ceva. Stiu multe din spate:D

  2. Ce puii mei sa cumperi de la magazine on-line din .ro? La toti scrie pe site “in stoc” si cand ii suni (decat sa dai comanda pe site si sa te sune ei cand isi amintesc…) iti spun ca s-ar putea sa vina saptamana viitoare.

    Toate maimutele care au stiut sa instaleze un oscommerce au acum magazin on-line. Toti ofera aceleasi produse si, dupa cum pare, au aceiasi furnizori. Diferentele dintre ei se rezuma la adaos si culorile site-ului.

    Pai nu e mai frumos in tarile civilizate? In Germania dadeam cateva click-uri si imi venea comanda la usa in maxim 2 zile, cu livrarea gratuita chiar si la comenzi f mici.

  3. Pe langa carentele in servicii, magazinele online nu ofera avantajele pe care ar trebui sa le ofera…preturi considerabil mai mici. Pe langa asta, majoritatea site-urilor nu ofer poze detaliate cu produsul. Prezentarea sucks. Asta e motivul pentru care multi renunta la site-uri in favoarea centrelor comerciale.

  4. mai sunt ai alte magazine online afara de cel mentionat. Si unii sunt foarte seriosi.

    Iar logic vorbind, tu ai sta pe stoc cu cate 2 bucati din fiecare reper din catalogul ala?!
    Da, sa zicem ca ai pe stoc produse “HOT”, care stii sigur ca le vei vinde ASAP. Dar, vei avea oare cate memorii DDR-I vei avea pe stoc?! Sau harduri de 80, ATA-100, de exemplu.

    In maxim doua zile am primit si eu produsele. Din .ro

  5. E la inceput in Romania deocamdata. Cred ca doar in timp se construieste increderea in asa ceva.

    Oamenii se sperie de ce nu inteleg, e natural. Peste 10 ani cred c-o sa fie ok si la noi din punctul asta de vedere.

  6. Eu am schimbat la emag 5 monitoare intr-o zi..toate aveau peste 3 pixeli morti in centru..monitoarele erau samsung, se vedea pe ele ca au fost demult desigilate, unele erau si murdare si ei le tot vindeau la altii…bineinteles ca am optat pentru altceva si au acceptat sa imi faca retur la factura ! Si nu inteleg de unde conceptia asta de cumparaturi on-line..
    Pot sta acasa in fata calculatorului si peste 2 zile sa imi lase cineva produsul la usa? Nu! trebuie cash!
    Cel mai distrus magazin mi se pare emag pentru ca :
    Daca faci o comanda ON-Line bla bla bla ti se da un numar , poti sa urmaresti comanda, te suna un operator obosit si te intreaba de comanda , daca o mai vrei ( de parca am intrat la ei pe site si mi-am facut cont si am comandat din greseala )si iti spune cum produsul se afla la ei in depozit dupa care te duci la magazin..normal ar fi ca odata ajuns acolo sa platesti si sa il iei..GRESIT ! trebuie sa mai stai la o coada la comenzi sa ii explici baiatului de acolo ca tu ai o comanda si sa ti-o trimita la facturare..ACUM daca tot stau la coada sa ii zic sa imi dea comanda la facturare de ce dracu nu as comanda tot atunci? de ce mi-am pierdut timpul la birou cautand produse pe site, facandu-mi cont , asteptand telefonul lor??? de idioti ce sunt si din cauza faptului ca nu inteleg ce inseamna e-commerce..sa se numeasca pur si simplu magazin si atat!!!!

  7. un merit deosebit in ‘promovarea’ folosirii cartilor de credit online l-au avut televiziunile din Romania, inducand ideea ca internetul e plin de hackeri.
    daca se simteau datori sa-i puna in tema de ce nu le-au explicat si de chargeback?

    PS: 1996 what?

  8. Uite eu am magazin online si tot ce ziceti voi e adevarat. Al meu e de nisa nu de componente de calculator (nu-l spun aici ca sa nu fac reclama) si vreau sa va spun cateva lucruri:
    – clientii nu vor sa cumpere prin card. Majoritatea nu au incredere si atunci eu nu pot sa-mi asum costul si responsabilitatea mentinerii unei baze de date super secure pentru 1 din 50 clienti care platesc cu cardul. Am incercat si am renuntat.
    – Nu pot oferi livrare gratuita. In alte tari livrarea se face prin posta. La noi posta isi bate joc de pachete. Cred ca au un departament special de distrus si pierdut pachete. Eventual ajung peste 1000 de ani. In conditiile astea trebuie sa apelez la curieri si asta costa mult mai mult (dar macar primeste omul produsul).
    – Confirmarea telefonica este indispensabila. Inainte sa o introduc juma din clienti incepeau sa sune la sediu disperati daca i-am primit comanda si daca o trimitem si daca totul e ok si daca nu ii dam teapa si noi nu trimitem ca poate nu existam… you get the point. E drept rar se intampla sa intoarca pachetul dar atunci inghiteam si costurile de dus-intors degeaba. Acum e simplu. Vine comanda, in 10 minute clientul e sunat si toata lumea sta linistita.
    – Ma dau de ceasul mortii sa asigur un stoc spre deosebire de alte magazine (si tot apare un client care comanda exact ce nu e pe stoc dar nu e vina lui). Ideea e ca din cauza asta statul roman imi toaca ficatii. Aveti idee ce nasol e sa ai stoc de marfa cu toate actele in regula? Nu am nimic impotriva cu tinutul actelor in regula dar in Romania este ridicol sistemul. Nu ar fi mai usor sa-mi bag p*** si sa lucrez cu stoc la furnizor numai chiar daca dureaza 3 sapt sa vina o comanda?

    maniak: asta inseamna e-commerce

  9. Si noi avem cateva magazine online, si va pot spune asa:

    -dar de ce nu aveti si magazin fizic?! Intrebare care apare des.
    Cred ca este teoria cu “produsul fizic” care trebuie “simtit”.
    -pe parte de confirmari, daca ai un script OK pentru magazine, clientul primeste de la confirmare cont, confirmare comanda, tracking comanda, etc…

    Probleme:
    -tu, ca si magazin, ai destule obligatii fata de clienti, in special dupa ce ajunge produsul la el. dar tot tu, ca si magazin, ce garantie ai ca gigel nu a facut o comanda asa de amorul artei? si daca trimiti prin curieri, te cam costa dus-intors;
    -toti vor IERI comenzile; studiam piata in Vest/SUA…sunt destui care iti livreaza in 10-14 zile.
    -vinzi biscuiti; azi nu mai ai pe stoc; apar in 2 zile; clientul vrea sunat…spuneti-mi si mie, ce magazin de colt de strada va suna cand intra berea/painea/XXCola pe stoc? si asta in conditiile in care toti doresc ca magazinele online sa fie mai ieftine ca cele “offline”

    OK. toti dorim profit, sa vindem, etc… scadem chiria la un magazin si adaugam costurile de hosting, telefoane, impachetare, reclama (ca altfel nu da nimeni de tine), intretinere website, stocuri, preturi, etc… pai si? unde iesim? de ce ar trebui sa fie mai ieftin cand te chinui mult mai mult sa vinzi un produs pe online?

    Zic eu..castigi deoarece ai o piata mare de desfacere (btw, noi vindem produsul categoria X… la noi in localiate s-au comandat 2 produse categoria X, restul au venit din celelalte zone ale tarii)

    NU vreau sa par ciudat, dar,la urma urmei,: atat timp cat clientul nu iti da nici un ban, tu ce obligatii ai?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.