home to blog E-commerce, mai e mult pana departe?

E-commerce, mai e mult pana departe?

Dragii mei suntem in 2011. Ah, stai, se termina anul intr-o luna. Suntem deja in 2012. Si ma gandesc ca suntem colea, la un pas de magnifica trecere la televiziunea digitala, la un pas de marile descoperiri ale tehnicii si multimediei, lucruri care sunt normale si implicite in fiecare casa din restul lumii.  Hoo, cineva sa ma opreasca. Sau nu, nu inca.

Acum cativa ani eram sceptic, dar increzator in magazinele online. Acum?

Exemplul bun

Am intrat la Altex pe site si mi-am comandat de acolo un frigider. Era un frigider pe care-l vanam de 2 luni de zile, datorita pretului, mai mic cu vreo 4 milioane decat alte magazine. Si toata treaba asta am facut-o la 8 dimineata. A fost ceva de genul, tezeste-te, au bagat frigiderul in stoc pe site, hai sa-l luam. La fix 7 minute dupa ce am facut comanda, am fost sunat:

– Buna ziua, de la Altex, ati facut o comanda? Cand sa vina? Maine dupamasa e bine? Vorbiti dvs. cu soferul?

Am vorbit cu soferul, ne-am pus de acord asupra unei ore, a venit la ora stabilita, l-a descarcat si mi l-a urcat pe scari 8 etaje. Mi-a cerut un pahar de apa dupa, mi-a multumit frumos si a plecat.

Exemplul rau

Acum doua zile ma gandesc eu sa-mi iau un router de la Emag, ca sa ma bucur de cei 100 mb de la RDS.  Si fac comanda pentru un E4200 si-l platesc cu cardul, online, pe la vreo 11 noaptea. A doua zi asteptam si eu un semn de viata de la cineva, nimeni, nimic. Ma enervez si ii sun sa ii intreb ce se aude de comanda mea. La care o tipa de la telefon foarte senina si sictirita de oameni imi raspunde ca nu e procesata comanda.

Zic ok. Ba, am platit-o pe net, online, cu cardul. Banii mi-au fost trasi din cont. Ce asteptati? La care ea imi raspunde ca asteapta confirmarea platii de la banca. Zic ce confirmare a platii ca se intampla online, instant, imediat, la orice ora. Da, dar noi nu am primit banii. Deci voi asteptati banii de la banca sa va intre in cont si abia dupa aia validati comanda? Da. Zic bine, atunci scrieti asta undeva pe site ca sa stie boul ca mai bine nu isi cumpara de pe site nimic si se duce in magazin.

Culmea, la 5 minute dupa conversatia asta telefonica mi se valideaza comanda, primesc sms ca vor veni cei de la curier si ca voi primi routerul a doua zi. Asta dupa ce tipa de la telefon, care se certa cu mine, imi zice ca oricum nu puteau sa-mi trimita curierul in aceeasi zi. Desi de alte ori (sau pentru alti clienti?) se intampla.

Si atunci eu nu inteleg doua lucruri. De unde naiba are emag atatia clienti si al doilea, de ce naiba clientii astia accepta sa fie tratati in halul asta. Adica te rogi de ei sa iti cumperi un produs?

Si atunci cum modificam ideea de e-commerce ca sa o foloseasca din ce in ce mai multa lume?

18 thoughts on “E-commerce, mai e mult pana departe?

  1. Daca tu data viitoare nu mai cumperi si la fel fiecare client nemultumit nu mai cumpara a 2a oara o sa-si piarda clientela si sa vezi ce o sa-si schimbe atitudinea…

  2. eu de la emag cumpar, dar nu online ci direct din magazin, pentru ca n-am incredere in online-ul lor.

    si iata cum mi-am mai facut niste nervi, gratuit.

  3. Dupa doua incercari de a comanda si eu ceva de la emag, am renuntat si am zis ca veci nu mai comand de acolo. Chiar astazi insa, am facut o comanda la pcfun si la fel ca si tine, m-a sunat la nici 10 minute sa-mi confirme plata si sa-mi spuna ca daca doresc, poate sa-mi trimita coletul si sambata (specificasem in comanda ca il vreau pe luni). Veste mai buna nici ca se putea pentru mine, asa ca se poate face si comert online la noi. Vointa sa fie si respect pentru client.

  4. Am putea spune ca din cauza asta nu merge plata cu cardul in Romania. Si tot din aceste cazuri, magazinele mari alimentare gen Carrefour vand laptop-uri si stick-uri USB. Si culmea, vand cele mai multe unitati.

    O sa ne intoarcem la cumparaturile din offline – mai sigur, mai ieftin, mai simplu..

  5. @Marius: Lol, ai informatii din interior? Cand ai fost ultima data in showroom la ei sa vezi cata coada e?
    @Piticu: eu am cumparat cu cardul si nu am avut probleme cu procesarea. Problema a venit din faptul ca inainte sa dau comanda zicea ca-mi vine a doua zi si dupa ce plateai aflai de fapt exact cand venea. Le-am facut reclamatie si au reparat. Acum nu mai zice ca vine a doua zi :))
    Voi mai cumpara de la ei? Da. De ce? In 30 de zile poti returna produsul si nu te intreaba de sanatate.

  6. eMAG sa dus de mult pe pl, nici eu nu inteleg de ce mai cumpara prostii de acolo. Vad ca au tot felu de oferte acum, daca te citesti atent pe acolo, observi ca sunt mai mult tepe.

  7. In schimb, la Altex, nu inteleg care e treaba cu garantia, de ce slbz tre sa stai la ditamai coada pentru un cacat de garantie. Din moment ce am dat bani pe produsul ala si am primit factura, nu inseamna ca beneficiez si de garantie? De ce plm imi trebuie altceva?

  8. Cristi,

    Imi permit sa-ti aduc aminte ca scrie mare pe site in dreptul fiecarui produs termenul in care ajunge, calculat real-time in functie de ora la care il vezi si orasul din care esti. Orice comanda data pana la ora 19 ajunge a doua zi la client, oriunde in tara. Imi pare rau, o comanda data la 11 seara nu poate ajunge imediat la tine desi mi-as dori asta. La fel cum in ‘exemplul bun’ de mai sus, bun e doar faptul ca ai dat comanda la 8 dimineata inainte de inceperea programului si ai primit-o tot a doua zi.

    Comanda ar fi ajuns fara sa te contacteze nimeni si la termenele confirmate catre tine pe site, mail si sms, asa cum e normal. Ce rost are sa te sune cineva sa-ti piarda si tie timpul si noua pentru a-ti confirma ca am primit comanda ta? Sistemul merge automat si merge al naibii de bine. Nu trebuie sa ‘negociezi cu soferul’.

    Inca ceva, tocmai am ascultat convorbirea telefonica, daca vrei ti-o trimit pe mail sa o pui aici. Colega mea nu a fost in nici un caz ‘sictirita’ sau se te fi tratat ‘in vreun hal’. Abia reusea sa-ti explice cate ceva pentru ca ai fost destul de agresiv.

    Esti oricand invitatul meu sa vezi cum se intampla lucrurile aici si de ce avem atat de multi clienti foarte multumiti. Pentru ca ne facem treaba. Pana la urma de asta cred ca si tu ai ajuns la… a cata comanda?

    1. eu sunt extrem de multumit de magazinul emag fizic, de asta imi iau hardurile de acolo si mi-e extraordinar de frica sa mai iau ceva electronic pe curier.
      Las sa stric eu, decat altii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.