Cum va fi anul 2009 in online (II)

Scrisesem aseara niste idei inainte de a ajunge la webclub. Am ajuns acolo   si cum a fost prea din scurt sa fi fost citit, le-am manifestat si public. Astfel am primit niste raspunsuri cel putin … ingrijoratoare din partea marilor publisheri, dar si din partea agentiilor de publicitate.

Adica Marius Pahomi crede in cresterea pietei de online cu 25% in timp ce Dragos Manac (ati vazut in postul anterior) se intreaba retoric de unde. In acest timp Webstyler recunoaste ca agentiile habar n-au ce e ala online, cum se poate face o promovare pe online, cum se dezvolta ceva pe online, numai niste bannere facute repede dupa o macheta de presa.  In acelasi timp atat agentiile cat si clientii prefera advertising-ul outdoor, lucru care n-are nici o unitate de masurare, nu are nici un target si nu are nici un control sau statistica.

Piata de online nu creste decat organic. Asa a crescut in 2008, asa va creste si in 2009, asta sustin marii publisheri online. Nici unul dintre ei, eu dau vina pe orgolii, nu doreste decat trafic, nu doreste sa creasca piata online. Nu doreste sa ofere ceva userului, sa faca ceva pentru utilizator, doar vizitatorul sa intre, sa se inregistreze traficul si sa dea click pe banner. Asta ne aduce la o concluzie foarte trista, cu grafice descoperite de Victor:

topsiteuriromania

Uitandu-ma la asta si comparandu-ne, sa zicem cu bulgarii, unde naiba e MPI pe locul 1 in .ro?  Si pe langa asta in Bulgaria de ce naiba sunt doar 3 situri din afara tarii in top 10 accesari? Adica Google, Youtube si Yahoo.

Uitandu-ne ingrijorati la noi, de ce naiba doar 2 situri din .ro sunt in top 10?  Asta pentru ca Romania, tzara spamului care este legal, a seo spamului si a internetului unde nimeni nu face nici o investitie se limiteaza la … ce a facut tipul celalalt? Hai sa facem si noi la fel … SI REPEDE!

Si am mai avut o concluzie trista aseara. De ce doar neogen a luat cativa bloggeri la bautura si atat. De ce nici un alt site nu a oferit nimic clientilor / colaboratorilor sau … sa spunem direct vizitatorului lor. Nu ma refer aici la orice aberatie de concurs online facuta doar ca sa creascsa un brand, sau sa fie cunoscuta. Cand o sa vedem un party facut de vreun site, cand o sa vedem un eveniment exclusiv online / de online, produs de unul din marii jucatori de pe piata ca se adreseaza direct oamenilor? ?!?! E chiar asa de greu?
Ah, stati linistiti, evenimentele de tipul asta exista, se intampla foarte des si se intampla in toate orasele mari ale tarii. Si sunt organizate de catre online, cu ajutorul online-ului si atrag atat trafic cat si awarness. Se numesc blog meet-uri.

Tudor atrage atentia ca agentiile dau vina pe clienti pentru ca nu stiu ce e ala online. Eu atrag atentia publisherilor si agentiilor ca HABAR NU AU ce e ala online. Ei, publisherii si agentiile.

Si pe buna dreptate, Maruta nu e interesat sa isi atraga vizitatorii pe online la Happy Hour (exemplul de aseara), pentru ca nu e acelasi lucru. Asta nu da bine nici pentru business-ul lui Maruta ca si audienta TV, dar nu da bine nici pentru online ca nu le da o alternativa. Adica DUMNEZEULE, e aceeasi firma, nu iti merge  bine emisiunea, de ce dracu nu implici si online-ul? Si aici ma refeream doar la TV. Dar, iar ajung la o concluzie trista, oamenii sunt conservatori, foarte conservatori.

Inovatori in piata? Pauza, dinte, lipsa, gaura. De ce? Aici nu pot sa dau un raspuns obiectiv, dar ma astept sa existe atatia care pot sa faca asta. Adica noi bloggerii am avut atatea intalniri cu diversi, am vorbit in atatea locuri cu diversi, am propus atatea solutii … iar la final sa se spuna … da … ne gandim noi cum sa facem si facem asa, indiferent daca noi am spus ceva sau nu.

De ce?  Pentru ca exista specialistii ca seo spam care vin ei si propun solutii ieftine. Iar pentru asta internetul romanesc e la jumatate fata de piata de internet din Bulgaria, tara cu 7 milioane de locuitori. In tot acest timp la noi se estimeaza o suma de 8 milioane de utilizatori de internet – UNICI !!

Other links: Orlando, Zoso, Sorin Tudor despre SATI, Ionut Oprea.

Si cam cu ce se lauda Realitatea – Catavencu

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply