home guest post Cum se vede social media de partea cealalta

Cum se vede social media de partea cealalta

Roxana este marketing director la Anteea Consulting si cocheteaza de curand cu social media. Urmareste activitatea tuturor din social media de ceva timp si are o parere. Iar gandirea este putin diferita de ce ne asteptam no, de cum credem noi ca ne vad ceilalti. Pentru ca lumea de business ne vede exact asa cum spune ea mai jos. 

O puteti urmari pe Roxana si pe twitter.

Cum vad eu social media

In opinia mea, social media este ca si cum te-ai duce la un eveniment, ai interactiona cu oamenii si ai incerca sa gasesti persoane cu interese commune.

Venind din lumea de afaceri, pot sa spun cu certitudine ca aproximativ asa sunt structurate toate evenimentele, petrecerile de afaceri, intalnirile de pe meetup, xing  etc.

Bineinteles ca, la fel ca si in viata reala, adoptam strategii diferite pentru fiecare eveniment, petrecere, asa cum adoptam strategii diferite pentru Facebook vs. Twitter.

Si daca am vorbi doar despre aceste 2 canale, de la prima vedere e clar ca ele sunt diferite (nu neaparat prin structura si functiile oferite) ,ci mai ales prin cat de mult si in ce fel se aseamana cu viata reala.

Diferenta, din punctul meu de vedere, este ca pe Facebook trebuie sa-ti cunosti prietenii,  sa-ti aduni fanii prin reclame, continut etc.,  iar pe Twitter poti cunoaste oameni noi fara sa ii «cunosti» cu adevarat.  Si asta este, cred eu,  unul din lucrurile extraordinare pe care le aduce Twitter.

Dar, ca la orice eveniment, seminar, conferinta, petrecere, te astepti ca oamenii sa comunice asertiv, sa existe egalitate intre sexe, sa ne tratam cu respect unul pe celalalt – atat cat se poate-  dar, cel mai important, te astepti ca fiind oameni dedicati comunicarii intr-un fel sau in altul sa incepem sa comunicam pornind de la « EU-ul propriu ».  Adica ceva de genul « Eu cred ca, eu consider ca, eu simt ca, in loc de acuzatorul tu esti….sau el/ea este. »

Este normal ca ne vom intalni cu persoane cu interese total diferite,  ca nu toti se vor « indragosti » de noi la prima vedere,  ca unora le vom parea antipatici, i n functie de strarea fiecaruia, de interese,  de culoarea cravatei sau a parului … dar pentru asta s-a creat faimosul  “I have to mingle, talk to you later “.

Deci,  exact ca si la un eveniment,  nu te astepti sa intalnesti pe Twitter un “social media serial killer” care de la inaltimea regatului sau de cristal sa iti spuna cu nonsalnta “I’m the best, fuck the rest”.   Nu e ok,  dar asta nu este cel mai grav lucru,  caci poate chiar te-ai impaca si cu aceasta atitudine pentru ca, in fond si la urma urmei,  daca respectivul/respectiva vrea sa creada ca e cel/cea mai tare din univers si doar el/ea crede asta, so be it J Pana la urma poate fi chiar haios sa ii urmaresti.  Cum zicea un mare fizician,  care poate este inca in viata intr-un univers paralel, « totul e relativ ».

Dar din pacate apar cateva lucruri cu care nu poti sa te impaci. Si esti suparat pe tine pentru ca da,  ai venit aici pentru a comunica asertiv cu toata lumea, pentru a incerca sa intelegi mesajul, oricat de dur ar fi el inainte sa raspunzi  si cu toate astea « damm, is so hard » J

Iar  in final te intalnesti cu lucruri pe care nu poti sa le accepti pentru ca nu sunt juste, drepte si iti dai seama ca tu, el,  ea,  ei, cel ce vorbeste din turnul sau de cristal, nu merita asta.  Dar ce te roade cel mai tare este intrebarea la care umanitatea nu a gasit niciodata raspuns «  DE CE ? ». Adica de ce inca  exista teroristi, de ce mor oamenii , de ce oare culoarea parului determina gradul de inteligenta iar burta mare si chelia gradul de intelepciune.

 

Dar cel mai grav este ca dupa ce ii ascultam, ne dam seama ca uneori avem nevoie de asemenea personaje ca sa VEDEM sa INTELEGEM ca TREBUIE si VREM sa fim mai buni,  sa gandim pozitiv, sa comunicam asertiv si sa incercam (inainte sa judecam pe orcine) sa mergem macar 2 minute incaltati cu pantofii celuilalt.

By the way, numele meu e ROZ

 

37 thoughts on “Cum se vede social media de partea cealalta

    1. Draga Bogdan,

      Integ materialul este o alegorie. Este bazat pe o asemanare intre networking-ul din lumea reala si cel din social media. Din nou materialul este plin de metafore pentru ca expresiile reale ar fi fost prea dure.

      Multumesc mult pentru feed-back,
      O zi insorita iti doresc,

      Roxana

  1. Draga Bogdan,
    Intreg materialul este o alegorie in care eu fac o comparatie intre networking-ul din lumea reala si networking-ul din social media. Am incercat sa folosesc cat mai multe metafore pentru ca cuvintele explicite erau prea dure.
    Ideea mi-a venit de la un seminar al unui guru online si anume Laura Roeder.

    Multumesc mult pentru feed-back. Sa ai o zi insorita:)

    1. @Bloghita,

      Buna imi pare tare rau sa te dezamagesc dar expresia “limbaj de lemn” e folosita gresit. Ea vine din francezul “langue de bois” si desemneaza /desemna in principal limbajul oficial al autoritatilor comuniste. Nu se aplica:)
      De asemenea specialistii cum ar fi medicii, militarii etc au limbajul lor tehnic sau de lemn:)
      Materialul de mai sus , cum am avut placerea sa ii spun si lui Bogdan mai devreme este o alegorie impanata cu metafore care vrea sa redea intr-un stil literar, mai light, cum se vede networking-ul in social media , de dinafara.
      Si in plus cum spunea Chinezu odata eu sunt convinsa ca multi bloggeri o sa il inteleaga pentru ca “no ma’ ca faini mai is oamenii astia”:)
      Cu drag,
      Roxana

  2. Draga Bogdan,
    Tot materialul este o alegorie, o paralela intre networking-ul in lumea reala si neteorking-ul in social media.
    De asemenea, am folosit metafore pentru ca erau mai frumoase si mai usor de pus in pagina decat realitatea.
    Ideea nu e noua si m-inspirat un seminar sl Laurei Roeder.

    Multumesc pentru feed-back
    Sa ai o zi insorita:)

    1. Ah si intrucat Piticu “ma modereaza” se prea poate ca unele dintre raspunsurile mele sa apara de doua ori:)
      Lucru pentru care va cer cu reverenta iertare si cum ar zice Andi Moisescu.
      Ma inclin.

  3. @Roxana în social media ai nevoie, în primul rând, de curaj, apoi de un target clar. După aia ai nevoie de strategii, tactici și copy bun.

    1. Buna Titus,

      Multumesc mult pentru comentariu. Curaj am, cu carul as zice eu:) A trebuit sa am pentru ca atunci cand mi-am inceput eu cariera, lumea de business era mai complicata si semana un pic cu o jungla, dar numai un pic. Pe strategic ma descurc sau cel putin asa zic clientii si eu ma fac ca ii cred:); cu tacticile pana acum “m-am avut bine”:) iar copy am bifat:)
      Ce imi lipseste este stomacul sa inghit lucrurile despre care vorbeam mai sus.
      O zi insorita iti doresc,
      Cu drag

      Roxana

  4. Un articol indescifrabil despre social media in care linkul catre twitter duce catre o pagina inexistenta, asta dupa ce pe timeline-ul autoarei apar cateva nu prea timide “pls RT”. Dar numele ei e ROZ. F*cking beautiful.

    Roxana. Tie ti se pare normal sa te rogi de oameni sa iti dea RT la un articol despre social media scris pe un blog cu o expunere decenta? Nu crezi ca RT-urile si linkurile catre articol ar trebui sa apara in mod natural daca articolul ar fi bun de ceva din moment ce blogul pe care ai scris e citit de destui oameni cu un nume in online? Sa intelegem ca social media inseamna “da-mi te rog un like sau da-mi te rog un RT”?

    1. Buna,
      In primul rand multumesc pentru feed-back.
      Referitor la RT materialul meu este o analogie intre networking-ul in lumea de business si networking-ul din social media. In lumea de business daca vrei ca mesajul tau sa ajunga la cat mai multe persoane te adresezi vectorilor de comunicare, vectori care atunci cand mesajul tau li se pare interesant il dau mai departe. Asta este ce am facut eu cu anumite persoane specifice, persoane ce comunica diferit catre grupuri diferite.
      In ce priveste cititorii blogului lui Cristi, ca de altfel cititorii fiecarui blog au anumite caracterstici (varsta, sex, ocupatii, hobby-uri etc). De aici faptul ca eu vroiam ca mesajul meu sa ajunga la cititori diferiti, ai unor bloggeri cu structura si mod de comunicare diferite.
      PS Link-ul a fost pus de Cristi 
      Iar ROZ este un simbol. Este simbolul panglicii ce ti-o pui in piept cand vrei sa arati ca lupti impotriva cancerului, este simbolul inocentei (mamele isi imbraca fetitele in roz), este simbolul tolerantei dar in mod special este o gluma a mea cu mine insami precum si o PROVOCARE ce mi-o adresez mie pentru 2012 – vreau sa ma confund cu aceasta culoare si sa vad tot ce este mai bun in oameni.
      Din nou multumesc ca l-ai citit, pe el materialul si iti urez sa te bucuri de week-end,
      Cu drag,
      Roxana

    2. Buna,
      In primul rand multumesc pentru feed-back.
      Referitor la RT materialul meu este o analogie intre networking-ul in lumea de business si networking-ul din social media. In lumea de business daca vrei ca mesajul tau sa ajunga la cat mai multe persoane te adresezi vectorilor de comunicare, vectori care atunci cand mesajul tau li se pare interesant il dau mai departe. Asta este ce am facut eu cu anumite persoane specifice, persoane ce comunica diferit catre grupuri diferite.
      In ce priveste cititorii blogului lui Cristi, ca de altfel cititorii fiecarui blog au anumite caracterstici (varsta, sex, ocupatii, hobby-uri etc). De aici faptul ca eu vroiam ca mesajul meu sa ajunga la cititori diferiti, ai unor bloggeri cu structura si mod de comunicare diferite.
      PS Link-ul a fost pus de Cristi 
      Iar ROZ este un simbol. Este simbolul panglicii ce ti-o pui in piept cand vrei sa arati ca lupti impotriva cancerului, este simbolul inocentei (mamele isi imbraca fetitele in roz), este simbolul tolerantei dar in mod special este o gluma a mea cu mine insami precum si o PROVOCARE ce mi-o adresez mie pentru 2012 – vreau sa ma confund cu aceasta culoare si sa vad tot ce este mai bun in oameni.
      Din nou multumesc ca l-ai citit, pe el materialul si iti urez sa te bucuri de week-end,
      Cu drag,
      Roxana
      PPS Daca raspunsul meu apare de 2 ori am explicat ca “ma modereaza” Cristi si ajung in spam:)

  5. Roxana, eu cred ca este o opinie foarte interesanta si demna de luat in seama. N-as spune ca ai folosit un “limbaj de lemn”, ci mai degreaba ai presarat mesaje cu subinteles. O sa te urmaresc 🙂

    1. In primul rand ce super poza ai la “despre mine”! Simbolizeaza ceva aparte nu-i asa?

      Multumesc frumos pentru comentariu. Ca in zicala aia “romaneasca” – ” It takes one to know one:)”. Exact asta am facut. Am presarat mesaje, metafore, alegorii sperand ca cineva va prinde mesajul si il va trimite mai departe si intr-o zi well ne vom numii toti ROZ:)

      Te sarut si o zi extraordinara, ca tine:)

  6. Roxana, pe Twitter perioada de acomodare e mai lunga. Nu stiu de ce, poate e o retea mai exclusivista. E nevoie de luni, poate chiar de 1 an pana cand vei fi acceptata si inclusa in ceva cercuri twitteristice mai cu influienta. Mi s-a intamplat si mie.
    Unii sunt oricum cu nasul pe sus si taxeaza repede incepatorii, altii o fac poate fara intentie. E un fel de ucenicie.
    Dupa mai multi ani de Twitter ajungi sa-i cunosti pe majoritatea si sa stii la ce sa te astepti de la fiecare. Eu am luat intotdeauna persoanele de pe twitter si din alte retele sociale asa cum sunt, n-am incercat sa-i schimb niciodata. Pentru mine asta inseamna a socializa pe astfel de retele.
    E posibil ca tu sa nu fi avut o astfel de rabdare. Cred ca ar trebui sa ai si rabdare dar sa si incerci sa urmaresti mai multa lume pentru ca sunt foarte multi oameni interesanti si au multe de spus.
    Eu asa am facut. Ulterior iti vei putea permite sa mai triezi dintre ei, sa mai faci o selectie. Dar acum e prea devreme. Pe Twitter nu prea conteaza cine e ala, ce face alalalt, conteaza foarte mult omul, mai ales cand l-ai cunoscut si offline.
    Eu te urmaresc pe Twitter de mult pentru ca te si cunosc si, dupa parerea mea, reactia ta si concluziile tale despre aceasta retea au venit prea devreme.
    A…si inca ceva: fa-ti un blog, scrie-ti parerile acolo. Cu siguranta vei avea ce sa srii.

    1. Draga Claudiu,

      Multumesc mult pentru sfaturi si comentarii. Nu neg ca e logic ce spui si ca ai dreptate.
      Vorbind de rabdare stii gluma aia veche care spune ceva de genul « Cand D-zeu a impartit rabdarea cred ca am ajuns printre ultimii ? » 
      Ideea este ca eu am avut o experienta diferita de a ta adica am fost primita foarte bine. Bloggerii au fost amabili, curiosi, s-au amuzat sau au intrat in dezbateri cu mine. M-au ajutat cand i-am rugat si mi-au oferit informatii . Si pentru asta le multumesc. Si le multumesc nu pentru ca sunt umila ci pentru ca imi creaza un sentiment de pozitiv sa ma comport frumos cu oamenii.
      Insa ce m-a motivat sa scriu acest material nu sunt experientele personale directe ci cele indirecte. Acele experiente pe care le-am trait prin intermediul altor persoane, prin intermediul oamenilor pe care ii cunosteam déjà din off line si al celor care m-au cucerit in on line fara sa ii “cunosc” din viata reala .
      Am vazut oameni extraordinari cu un potential deosebit si am vazut si agresivitate, violent verbala si multe altele.
      Stii in lumea de afaceri cu cat ajungi mai sus cu atat ai mai multa responsabilitate fata de ceilalti. Cu cat esti mai bogat si mai influent (vorbesc din experienta mea) cu atat esti mai modest, mai amabil, mai politicos si mai dispus sa asculti oameni “fresh”, ce aduc un suflu de nou comunitatii.
      Nu stiu daca vreau sa schimb pe cineva sau ceva. Nu cred ca sunt eu aceea. Dar sunt foarte curioasa cum ar arata o zi pe luna cand ne-am propune sa vorbim frumos, cu deferenta, sa ne tratam cu amabilitate, ca toate comentariile sa fie pozitive si menite sa ne sustina , sa ne ajute. Sa criticam dar fara sa lovim, sa incepem sa vorbim pornind de la experientele personale cum ar fi : « Imi place ce ai facut dar eu as fi adaugat asta si asta. » sau « Sunt suparat pe tine pentru ca eu cred ca …….. ». Si mai mult decat atat tot in acea zi sa ne propunem sa spunem un lucru frumos fiecarei persoane cu care interactionam.
      Tu ce zici ? Oare cum arata ?
      O seara superba. Cu mult drag

  7. “what a fuck did i just read?”
    asta ca să continuăm seria de expresii frumoase din engleză începută în articol
    articolul descrie perfect cum văd eu social media după ce mă îmbăt la evenimentele business: tulbure, dezlânată, rostind vorbe fără sens.

  8. Nu stiu al_core. Tu ce crezi ca ai citit? Un ziar, o carte, o satira, o piesa de teatru? De unde sa stiu eu…
    Dar daca te referi la ce am scris eu mai sus ai citit un post pe blogul lui Cristi aka Piticu.

    Nu stiu cum e sa vezi ceva, pe cineva sau orice fiind beat pentru ca eu nu am experimentat acest sentiment. Dar mi-as dorii sa te inteleg pentr ca eu vad social media ca o mare oportunitate, o schimbare fantastica a libertatii personale (in bine), o deschidere catre comunicarea cu oricine si oricand. Si de asta imi pasa…

    In rest toate bune si multumesc de comentariu
    Sa ai o seara minunata.

  9. Doamne… Cu D de la diplomatie, aceasta este ca o scoala, daca nu o are unul, trebuie sa o aiba pana la urma cineva. Dar…
    Cand incerci sa schimbi oamenii, te lupti in zadar (daca nu se schimba singuri)si poti ajunge sa te schimbe ei, pe tine…

    1. Buna joyflint,

      Viata este o scoala, sau o lupta, sau o trecere depinde de viziunea fiecaruia. Deci da si online-ul poate fi considerat o scoala daca asta vroiai sa spui.
      Ah nu mi-e teama ca ma voi schimba pentru ca in viata mea nu prea lunga am trecut prin atatea si nimic nu m-a schimbat. Am mai invatat dar in forul meu interior am ramas la fel: o optimista eterna.

      Sa ai o zi frumoasa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.