Care piata de publicitate a crescut?

Care piata de publicitate a crescut?

Vedeam adineauri ca se laudau niste persoane ca piata de publicitate in Romania a crescut in ultima perioada. Ceea ce e trist. Pentru ca nu a crescut piata de publicitate, din contra a scazut. Daca va aduceti voi minte, prin 2004, 2005 erau niste reclame la Mazda care plecau cu sunet de la inceput. Au fost revolutionare la momentul acela, dar au fost intens combatute de catre clienti. Acum nu mai avem tipul ala de reclame, dar avem …

reclame la burta

Nici nu pot sa le numesc intr-un fel. Din punctul meu de vedere sunt complet dizgratioase. Dar stii ce fac ele? Primesc clickuri. Iar clickurile astea sunt platite de catre niste necunoscuti pentru piata de publicitate din Romania, destul de bine.

Drept urmare, reclama misto, aia quality, reclama in care ii prezinti omului oferta si il faci sa dea click pe banner e in scadere. Nu pentru ca nu s-ar vinde, ci pentru ca nimeni nu mai investeste in creatia asta si nimeni nu mai vrea sa ofere un continut platit de calitate. Toata lumea se limiteaza la a arunca asa ceva. Pai asa va pun si eu tipul asta de reclama pe blog, dar nu ma veti injura?

Mai mult, am vazut ca a aparut si reclama la addon-uri. Ceea ce din punctul meu de vedere e gresit. De ce sa vinzi pe siteul tau ceva care preia controlul browserului utilizatorului. Pentru ca propietarul addon-ului, in momentul in care acesta este instalat pe calculator, va avea acces la ce face utilizatorul pe net. Si tu ca site nu castigi extrem de mult din treaba asta. Nu atat de mult cat castiga propietarul addonului.

Untitled

Si atunci unde creste piata de publicitate? Din cateva mii de euro luate de la unul si de la altul, care livreaza niste reclama dubioasa?

 

De altfel, discutia de aici e acelasi lucru intre reclamele clasice de la televizor si teleshopping-urile cu becurile pe baterii sau aparatul de aspirat ceara din urechi. Cele din urma vand al dracu de bine, sunt la preturi relativ mici pentru producatori/vanzatori, televiziunea isi acopera astfel spatiul de reclama. Dar le ofera telespectatorilor un continut atat de slab, incat increderea si awarness-ul acelei statii TV are de suferit in urma acestor reclame.

Si pana la urma ne laudam cu ce? Cu niste bani pe care i-am incasat azi, dar nu ne gandim la cat vom produce maine? Sau vom avea in continuare bula de gandire si de limitare in care vom spera ca oamenii vor inghiti oricum ce le servim. Ei bine nu. Eu am adblock in permanenta de vreo 5 ani. Nu-l dezinstalez nici atunci cand trebuie sa verific o reclama. Si asta vine dintr-o singura motivatie. Agasarea cu reclame proaste.

Iar in urma acestui fapt, chiar daca publicitarii raporteaza cifre mari la hectar, clientii quality si cei inteligenti vor fi ocoliti de toate reclamele pe care acesti publicitari le livreaza.

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply