home de pe net Bing, vechiul Google, motorul de căutare mai bun

Bing, vechiul Google, motorul de căutare mai bun

Este o lună deja de când am trecut pe Edge – browserul de la Microsoft, versiunea nouă de Chrome, care are însă unele mici îmbunătățiri și diferențe. Între el și Chrome, Edge reușește să-mi consume mai eficient memoria, dar mai ales procesorul pe Mac. Chrome este în continuare un browser foarte bun, dat fiind faptul că acest Edge folosește motorul Chromium și este de fapt, așa cum sunt multe alte browsere, un Chrome modificat.

Aveam nevoie de un browser nou, care să îmi importe parolele și alte credențiale din Chrome, pentru că după atâta utilizare, cel puțin la mine, Chrome a început să se miște foarte greu. Și nu am acum răbdarea să stau să îl curăț. Am preferat să merg mai departe, cu un browser curat, care să nu importe toate extensiile și setările din Chrome care fac să meargă calculatorul greu.

Edge știe să importe parolele, extensiile și alte setări din Chrome, dar nu mai depinde de contul Google ca să funcționeze, îl folosește pe cel de la Microsoft. Altă firmă, fiecare platformă cu conturile ei.

În schimb a venit implicit instalat și am întâmpinat cu reticență la început, dar cu bucurie mai apoi, motorul de căutare Bing. Acesta este motorul de căutare de la Microsoft. Un fel de Google, dar de la Microsoft. La fel ca și  Google și Bing integrează pentru dezvoltatori toate uneltele de optimizare de websiteuri. Iar webmasterii trebuie să administreze siturile în ambele interfețe de administrare de webmaster de la Google, dar și de la Bing. Putem să mai adăugăm aici Yandex și din fericire am scăpat de Yahoo.

Google a pierdut foarte mulți clienți în ceea ce privește căutarea în ultimii ani, mai ales cu influența rețelelor sociale. Iar oamenii nu mai caută pe Google pentru a veni pe situri, ci folosesc rețelele sociale și iau de acolo ce li se oferă. Ceea ce e rău pentru Google. Însă Google a mai comis o greșeală. Au modificat sistemul de indexare, de când a apărut Google Plus și a rămas tot așa după ce a fost omorâtă rețeaua socială. Sistemul de indexare de la Google, pe lângă metodele de SEO, pe care încearcă să le vândă toată lumea, mai conține și un alt element important – social ranking. Un fel de validare socială a paginilor pe Google, unde cei de la Google urmăresc nu numai ce oferă paginile respective, dar și ce ”cred oamenii” despre aceste pagini. Ceea ce din punctul meu de vedere a ucis tot ce făceam noi pentru SEO, tot cum scriam noi ca să apărem în Google. Acum oamenii nu mai găsesc pe motorul de căutare ce își doresc. Iar asta generează frustrare în rândul utilizatorilor.

În schimb vechiul Google, acela în care regulile SEO erau cele mai importante – și nu câte shareuri a luat un articol înșelător sau optimizat pentru share pe Facebook – vechiul Google este acum pe Bing.

Cei de la Microsoft ”au copiat” Google de la un anumit nivel sau au ajuns cu motorul de căutare la un anume nivel, iar  aici nu sunt atât de mult luate în considerare activitățile din rețelele sociale sau notorietatea pe rețelele sociale a vreunui site. Ci aici chiar informația prelevă și contează. Iar de când folosesc Bing mi-am amintit cât de ușor este să găsești chiar ce vrei să cauți. Nu ce crede motorul de căutare că vrei să cauți.

Dacă le folosiți în paralel veți observa diferențele din rezultatul căutării. Mai ales în acel long tail pe care mulți îl accesează, unde pe Google se face spam-ul adevărat.

Sigur nu renunț la Google pe telefon, dar e bine tot timpul să am o alternativă. Pentru că nu vreau să pierd timpul citind articole pline de recomandări care au ajuns în Google cu ajutorul unor boți din rețelele sociale sau shăruite pe diverse grupuri de influență, ca să creadă Google că sunt relevante și importante. Dar mai ales aceste articole scrise mai nou de AI, care conțin fix aceste cuvinte pe care Google trebuie să le creadă.

Îmi amintesc cum acum câțiva ani am scris un articol despre un meci de fotbal. Am avut trafic mare a doua zi pentru că am fost printre primii care am scris despre asta, iar oamenii căutau informații pe Google, ca să se informeze. Acum primesc aceste informații din rețelele sociale, dacă vor sau dacă nu vor și eventual dau click și ajung pe site.

Sunt foarte multe articole online, iar din punctul meu de vedere ce crede Google sau optimizarea folosind rețelele sociale, nu este o soluție pentru a găsi cele mai relevante răspunsuri.

Tu folosești Bing sau alte motoare de căutare în afara Google? Cum te ajută sau cum nu te ajută un articol pe care îl găsești pe motoarele de căutare? Scrie-mi.

TAGS:

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

3 thoughts on “Bing, vechiul Google, motorul de căutare mai bun

  1. Pentru mine Google inca ofera rezultatele cele mai relevante. Desi incerc sa sustin MS si Bing cat pot (inca folosesc un telefon cu Windows phone 🙂 )

  2. Google, sa fie date la toti! :)) In rest, Vivaldi … m’a prins rau de tot, iar Bing, desi si la ala e setat by default, nu reuseste sa imi ofere rezultate suficient de relevante pentru mine, dar cum zici tu, e bine ca exista o alternativa care creste.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: