home to blog Autobuze noi pentru Pitesti

Autobuze noi pentru Pitesti

Pentru ca tot e campanie electorala si de mai mult de 10 ani orasul Pitesti nu mai are autobuze functionale, municipalitatea a gasit o solutie de parteneriat public – privat pentru a achizitiona niste autobuze si pentru a reabilita transportul public urban.

Chestia asta a fost facuta cu ajutorul unei firme din oras (daca zic Girexim unii isi vor aminti ca sunt niste oameni care stiu sa faca bani din piatra seaca) si cu ocazia asta s-au cumaprat cel putin 61 de autobuze. Ele arata cam asa:

autobuze bmc pitesti

Adica chiar mai rau decat Ikarusurile de dinainte care cu chiu cu vai se mai deplaseaza. Trecand peste aceste mici amanunte, la o scurta documentare gasim de ce arata asa autobuzele astea: sunt produse in Turcia. Ceea ce e extraordinar.
Adica de ce sa iei Mercedesuri ca in Bucuresti sa le faci zob? Si oricum nu mai devreme de acum cateva zile ma plangeam eu de gropile din Pitesti. Drept urmare se cumpara autobuze de la Turci. Astia din urma, au o combinatie de autostrazi cu drumuri de piatra si un fel de zona arida (desertica), drept urmare sunt binevenite autobuzele astea pentru drumurile noastre. Ideea e sa nu va asteptati de la prea multe de la ele, pentru ca ori sunt produse pe costuri mici si vandute de catre aia de la Girexim dublu, ori sunt adaptate pentru indivizii aia de se arunca in aer cu ele. 🙂

Si niste specificatii tehnice ale autobuzelor: Cummins 215 CP EURO 3 Capacitate transport: 66+1 pasageri din care 24 pasageri pe scaune şi 42 în picioare sau 70+1 pasageri din care 20 pasageri pe scaune şi 50 în picioare (adica cartofi, sardele rosii, cum se mai cheama inghesuiala din autobuze?). Bai si are 2 usi … adica n-ai loc sa faci nimic dar are ABS si suspensii.

Da chiar, colegii de presa de Pitesti … imi faceti si mie o poza cu ele?

Pentru oricine pe 29 feb si 1 martie se va circula gratuit cu autobuzele in Pitesti. Asta probabil ca incearca sa ii scoata pe aia cu maxi taxi de pe strada. Daca nu iese cu scandal tot degeaba si asa maxi-taxi-urile alea au ajuns bombe pe roti.

18 thoughts on “Autobuze noi pentru Pitesti

  1. da … frumos … imi place cum arata noile autobuze … la noi … (ocna sugatag – maramures) facem naveta cu niste autobuze vechi de tot de pe vremea comunismului , nu au caldura , facem 20 km in aproximativ 40 minute (sau mai mult) 🙁 si au un difuzor legat aiurea in care merg manele la refuz 😀 deci bucurati-va de noile voastre autobuze … e bine ca sunt clasa XII si o sa scap anul asta de mersul cu autobuzul sau poate daca iau luna viitoare permisul voi scapa mai repede de autobuze 😀
    misto blogul tau piticule … sper sa pot sa iti calcu pe urme si eu 😉
    bafta in continuare

  2. pitic : pai in ziua in care da drumul noilor autobuze pe strazi , maxi-taxi-urile dispar … their going bye bye 🙂 sa vezi atunci scandal … i can hardly wait …fac live blogging de la incaierari :))

  3. de la 1 martie oficial cica toate maxi taxi din pitetsi vor fi scoase de pe trasee si inlocuite cu autobize noi. neoficial uite cum sta treaba. in pitesti haiducii de pe maxi-taxi cu complicitatea viceprimarului si a altor oamnei de bine au cam ingropat firma publica de transport calatori care apartine de primarie si se numeste PUBLITRANS. asa ca au hotarat, dupa vreo 2 ani de scandaluri, ca e mai bine sa scoata maxi-taxi de pe trasee si sa aduca autobuze noi. primaria ca detinator al Publitrans a cautat o firma care sa se asocieze cu ei, sa aduca fraierii astia 60 de autobuze si sa faca o firma de transport smekera in pitesti cu profit 50/50%. si cine se putea asocia cu primaria la afacere asta decat una dintre firmele de maxi care are trasee in pitesti si care cu siguranta o sa le mentina si dupa introducerea autobuzelor. firma Girexim, adica asociata fie ca iese cu maxi de pe trasee, fie ca ramane, este o castigatoare pt ca a ramas in bussines. si primaria e happy pt ca o sa scoata profit de pe urma fraierilor cu care s-a asociat sau in cel mai rau caz isi va strege datoriile pe care le are si o sa ramana cu autobuzele care nu se vor mai restitui celui care a venit cu ele in afacere. cool, nu?

  4. Va pot asigura pe toti ca NU BMC SCB215 este modelul achizitionat, ci BMC Belde 250 SLF, autobuze cu lungimea de 12m, 3 usi, capacitate prox. 100 locuri, motor Euro 4 (nu bag mana in foc, dar cred ca are 250CP, doar de aia se numeste autobuzul 250 SLF) cu Ad-Blue.
    Puteti vedea niste poze http://www.forum.transira.ro/viewtopic.php?t=2096

    Autobuze asemanatoare circula in Slatina si Buzau, dar sunt Euro3 si sunt modelul 220 SLF.

    Nu se stie inca ce regim vor avea (daca, de exemplu, CNCD-Girexim si PubliTrans vor avea tarife si bilete eparate). Cet este ca o mare parte din flota actuala de autobuze a PubliTrans o sa dispara 🙁 si aici vorbim inclusiv de Dac-uri din 1996-1997 care abia au 11-12 ani de circulatie.

    —-
    Maxi-taxi-urile din Pitesti sunt, intr-adevar, niste cosciuge pe roti, infecte… de-abia astept sa dispara (valabil pentru toate orasele, inclusiv pentru Bucuresti unde autoritatile se fac ca nu vad cum niciun microbuz nu respecta traseul din autorizatie).

  5. Nu sunt ca autobuzul din poza de la inceput, au 3 usi, A/C, eu zic ca sunt moderne. Sunt parcate la CNCD, toate albe.Problema cu maxi-taxi a pornit de la momentul cand le-au dat voie sa transforme niste masini de marfa in unele de pasageri. Adika pe scurt: s-au sudat 12 scaunde inauntru si gata, incalzire/ventilare nimic, numai in fata la sofer. In sfarsit se pare ca vom scapa de magarii de soferi de maxi-taxi, sunt de o nesimtire fantastica. Fumeaza, iau banii de la calatori, dau restul, dau bilete si mai si vorbesc la telefon. Si asta in timp ce conduc!!!! Si niste manele de iti vine sa vomiti. Toti infractorii fac transport public de calatori. Si asta la unul din cele mai mari preturi din tara: 1,5 Ron/calatorie. Am avut si eu un conflict cu unul, am urcat in statie la cap de linie, am dat banii, m-am asezat (crezand ca nu pleaca atunci si mai asteapta calatori). Si imi spune pe un ton autoritar: inchide usa! Daca zicea frumos nu ma deranja, ca asa e obiceiul sa inchizi tu usa care de obicei e intr-o stare deplorabila. Si l-am trimis sa inchida el usa, nu m-am miscat de pe scaun, ca el lucreaza pt mine, nu invers.
    Alta problema: nu respecta traseele: cand vor merg pana la capat la Rafinarie la Arpechim, cand nu intorc in Prundu (ca au placutze de 2 feluti pe masini si le pun cand vor). Merg pe traseu pana la ce ora vor ei si pleaca din capete de linie tot la fel. Sau scurteaza traseul, ca sa le iasa in fata la altii de pe aceeasi linie, pentru clienti mai multi.
    Soferii ar trebui sa fie platiti la ore lucrate, nu la cate bilete au vandut. Ca de aici toata goana pe care o fac prin oras (cand e drumul liber, merg si cu 100kmh!!!) Si nu mai vorbesc de ce fac in trafic, un fel de Afghanistan. Opresc unde vor (bineinteles niciodata nu trag de volan dreapta sa bage in statie, ci numai in strada, pe banda 1 sau 2), nu le pasa de zebre, semafoare, semnalizat la schimbarea directiei, nimic! Caldura iarna ioc, vara caldura ca la balamuc, pentru ca multe au doar 1 trapa sus si nu geamuri care se pot deschide. Si eu avand 1,90 m si 100kg nu am loc in picioare decat in unele (bine, nici unul nu e omologat sa ia calatori in picioare, dar asta se intampla frecvent) Noaptea f. putine au lumina inauntru, e un fel de sicriu. Si ca incheiere, ganditi-va ca nu ai cum sa-ti faci un abonament (sau cu reducere pt elevi/studenti), caci fiind mai multe firme, banii intra in mai multe buzunare. Asa ca noile autobuze sunt chiar lux. Autobuze cu A/C, ABS, rampa pt carucioare in Pitesti??? Pai e vis nene! Sa plateasca toti biletele si s-a rezolvat problema, ca bani sunt multi in Pitesti, economia si lumea se misca. Si se va dezvolta noua firma de transport local. Afara din oras cu maxi-taxi!!!! Nici o tara civilizata nu are asa ceva decat in afara oraselor sau pentru transport de angajati, ca si curse speciale. Eu nu am vazut decat in Egipt, Maroc si Tunisia asa ceva.

  6. Din 1 Martie intra in circulatie noile BMC. Deja a inceput montarea noilor programe de circulatie in statii. Autobuzele vor circula in acelasi regim cu cele ale PubliTrans, prin urmare biletele si abonamentele PubliTrans raman valabile.

    Din toata asocierea, PubliTrans va ramane in traseu cu 30 de autobuze + conventii (lucru confirmat oficial … ca am conexiuni ,,inalte” 🙂 ). Din cele 30, 15 vor fi MAZ, iar 15 din restul modelelor. Autobuzele articulate (Dac117 si Ikarus 280) sunt trase la gard (ultimele au circulat azi) dar nu se cunoaste soarta lor… donatoare de piese, ,,carne de autogen” sau doar rezerve. Se ia in calculreintroducerea lor in traseu si pe conventii daca numarul de calatori va justifica autobuze atat de mari.

    Pe 1 Martie autobuzele vor circula GRATIS dar doar pentru reprezentantele ,,sexului frumos”, ceea ce inseamna ca eu va trebui iar sa dau banii de mancare pe bilete de autobuz la excursia pe care o voi face la Pitesti pe 1 Martie sa pozeze noile autobuze.

    —-
    Neoficial, se pare ca vor circula din 29 feb, zi in care vor circula gratis pt. tot poporu’, indiferent de sex.

    —-

    @1307: Autobuzul ala ori facea rodajul, ori era proaspat livrat (distribuitorul BMC are sediul pe autostrada A1 la Ciorogrla… la vreo 15km de Bucuresti… chiar trece si RATB’u pe acolo). Ca veni vorba de trasee, toate autobuzele BMC au deja incarcate in memoriile sist. de afisaj toate traseele PubliTrans.
    ——
    Maxi-Taxi sunt niste gunoaie… din pacate si la mine in Bucuresti e plin de ele desi oficial circula doar pe strazi laturalnice (oficial, adica pe hartie… ca pe strazi e alta situatie). Personal, avand in vedere experienta Bucurestiului, Buzaului, Galatiului, Brailei… nu cred ca maxi-taxi vor dispare de pe strazi. Poate doar oficial (ca neoficial le vom mai vedea multa vreme).

    —-
    Off-topic: modelul din poza articolului este un BMC 215SCB cu usi simple fata si spate… in Romania circula doar la Craiova versiunea asta. In rest, pe la Ploiesti, Brasov, Braila, Tulcea, Slatina si pe la privati am vazut doar cu usa simpla in fata si usa simpla sau dubla la mijloc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.