Daca ati mers in ultima perioada pe magnifica A1, ati vazut ca sunt niste afisaje electronice care au costat peste 30.000 de euro cred. Suma e justificata, doar sunt  niste cacaturi de panouri cu led-uri pe care le-ar fi putut face cineva de la politehnica pentru 200 de euro. Ma rog, pe aceste panouri e uriasul anunt, atunci cand nu sunt fenomene meteo periculoase sau atunci cand astia de la infotrafic nu vor sa se joace cu ele:

 

Va rugam cumparati rovinieta!

 

Cum adica sa rogi contribuabilul care plateste amenda sa cumpere rovinieta? Nu e mai simplu sa ii zici ca ba, platesti de 3 ori pretul rovinietei daca nu il cumperi? Rugamintea asta vine din faptul ca 80%  din cei care circula pe autostrada n-au rovinieta? (o cifra aproximativa) Sau din cauza faptului ca ati angajat o firma externa ca sa ii amendeze pe oameni, iar astia pot scapa de amenda linistiti printr-o chichita legala?

 

In alta ordine de idei, cautam niste poze / imagini ca sa ilustrez articolul asta. Si am gasit articole de anii trecuti in care ma plangeam de aceleasi gropi pe A1 Bucuresti Pitesti. Drept urmare e bine ca gropile deja existente nu s-au marit, partea nasoala e ca au aparut altele, mai noi, mai multe.

Cealalta problema a autostrazii e ca s-a dus si vopseaua de marcaj dupa iarna asta. Adica noaptea abia se vad dungile alea de separa benzile si dungile care te avertizeaza ca o iei pe aratura sau nu.  Si pe langa vopseaua de marcaj inexistenta mai sunt si pietre si nisip ramasi din timpul iernii. Iar pe astea nu le curata nimeni, toata lumea asteapta sa ploua. Cum ploaia intarzie, ramane Dumnezeu cu mila.

Marti noaptea pe autostrada, la cativa kilometri dupa locul in care s-a intamplat evenimentul asta (locul e fix la fel asa cum l-am filmat eu acum aproape 2 luni, tot gard rupt, tot sticle sparte) dispare tot. Atat barele de pe stanga, cat si dungile de pe asfalt. Dumnezeu cu mila! Am tras o sperietura echivalenta cu aia cand la 160 la ora mi-a sarit un caine in fata si l-am evitat. E genial cum pe o autostrada pentru care platim taxe, noaptea poti sa mori pentru ca la un moment dat dispar marcajele rutiere, banda de protectie din stanga si te trezesti ca si cum ai fi in mijlocul campului.

Si ne mai intrebam de ce se intampla asa ceva.

Pentru ca de cele mai multe ori marcajele nu exista. Cealalta cauza e viteza, iar pentru asta imi permit sa intreb specialistii in ale condusului mai specialisti ca mine, ce control mai ai asupra masinii pe Autostrada A1 Bucuresti – Pitesti la 220 de kilometri la ora? Pentru ca m-au depasit doi oameni pe care n-am crezut ca ii mai prind intregi pana la destinatie.

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

5 Responses

  1. Vlad

    Cu animalele se mai intampla si in tari mai civilizate, de ex. acum 3 ani am facut praf un peugeot pe o autostrada in grecia tot din cauza unui caine — bara, doua radiatoare, un far, aripa + alte plastice.

    Reply
  2. Zimbrul

    Zi mi si mie doua lucruri.
    Unul: de ce nu se poate face in tara Romania un lucru bun si cu cap? Pai sa vezi taticu in Anglia cum sunt liniate si cum sunt pusi ochi de pisica pe autostrada (ajuta pe timp dr ploaie)?
    Doua: care e viteza legala in Romania pe autostrada? Nu cred ca e 160 km /h…zi si mie cand o sa va invatati sa conduceti legal si sa simtiti masina si drumul si sa nu mai muriti ca fraierii in accidente de masina. Dupa ce ca romanul este printre cei mai prosti soferi din Europa mai e si prost si nu se gandeste ca si pune viata in pericol.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.