Cand am plecat din tara, sambata dimineata, in asteptarea imbarcarii tot ma agresau niste monitoare pe care era un clip de promovare a Romaniei, care spunea sec: come visit Romania. Dude, abia plec, cum dracu in fata terminalului de plecare de pe Otopeni tu imi zici sa vin sa vizitez Romania, ca e o tara foarte frumoasa si deosebita. Bineinteles clipul era ala comunist pe care il cunoaste toata lumea si-l uraste indeosebi.

In schimb am zis sa ma risc si sa las masina in parcarea aeroportului. Parcarea platita. La un calcul simplu si rapid, e mai ieftin sa stau cu masina in parcare cat timp sunt plecat, decat sa dau banii pe taxi dus intors. Si parcarea mai e si acoperita. Drept urmare, m-am scos asa.

Ei bine azi am fost si pe Baneasa. O diferenta de la cer la pamant fata de Otopeni. Daca pe Otopeni ai putin spatiu sa respiri, ai loc sa te strecori, pe Baneasa nici vorba. Pe langa imputiciunea si aglomeratia de la plecari, dai de aglomeratia si taximetristii de la sosiri. Care taximetristi au un simt de vedere foarte ascutit si stiu pe cine sa intrebe de fiecare data daca vor un taxi pana in centru. Si daca treci de primul filtru, acela de la usa de iesire, mai ai parte de vreo doua, trei filtre pana sa scapi de ei. Si toti te intreaba, taxi? Dupa care, daca raspunsul e negativ si tu esti o tipa draguta, vine invitatia la inghetata. In timpul in care nu sunt calatori, fiecare se plange colegului sau ca nu a luat nici o cursa astazi.

Mai e o chestie care ma mira. Cum pe Baneasa aterizeaza numai avioane mari, iar pe Otopeni numai avioane mici? (comparatie ochiometrica – ieri am vazut cum au aterizat 3 747-uri la 3 minute diferenta) Pai trebuia sa fie exact invers. Adica Otopeni e mai mare, are doua piste, are loc de aterizare, are loc de manevre, etc. Nu ca Baneasa care are o singura pista, iar spatiul de manevra este cam tot timpul plin de avioane parcate care asteapta sa plece, sau sa lase calatori.

Bine, bine, Baneasa e mai ieftin, toate companiile low cost il prefera, toata lumea e astfel multumita, dar totusi, daca sunt mai ieftini si au mai multi clienti, asta inseamna ca au venituri si mai mari. Banii aia de ce nu ii implica pe undeva? Marire? Dezvoltare? Of! E greu stiu. Si sa muti aeroportul in sudul Capitalei e si mai greu, trebuie sa ai putere de decizie, ca restul se fac rost.

Pana una alta ne multumim cu oameni care isi asteapta prietenii la aeroport, pe Baneasa si ii intampina cu welcome to rromania (! cu dublu r in pronuntie). Sau ne multumim cu straini care vin la costum de pe avion, speriati de papornite, intampinati de tigani care ii intreaba de taxi pe un ton mai mult sau mai putin amenintator.

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

8 Responses

  1. L3ST

    E imensa nesimtirea cu parcarea la aeroport. Banuiesc ca in Viena ati aterizat. Ai vazut ditamai parcarea supraetajata ( P+5 ) chiar langa aeroport? Era mocca.

    Banii aia multi sunt bagati in amortizari, care nici alea nu mai merg conform planului pentru ca le-a scazut drastic transportul de calatori. Blue Air-ul tocmai si-a concesionat aeroportul Bacau pentru 45 milioane euro. Uite acolo sunt banii 🙂

    Reply
  2. Hamsia

    Domnu’ Piticu 🙂 cred ca sunteti intr-o mare eroare de apreciere a avioanelor. 747 nu aterizeaza nici la Baneasa, nici la Otopeni. Nu zboara nimeni la Bucuresti cu Boeing 747 pentru ca nu sint atit de multi pasageri si nici nu e pista pregatita. Continuind eroarea de apreciere, poate erau Airbus A380, noile superjumbo?

    Reply
  3. Mihnea

    Baneasa este un fel de aeroport Obor, tigancile cu papornite sunt incluse 🙂

    Reply
  4. sin

    Sunt foarte convins ca vrut sa zici 737, nu 747 (ca in afara de AirForce One, nu mai aterizeaza altele in Romania).

    Reply
  5. Avoid

    Baneasa nu se mai poate extinde deoarece au avut grija sacalii de terenuri sa acopere tot se ce putea pe langa aeroport, incercand astfel desfiintarea lui.

    Reply
  6. Cristi

    @Piticu: la asta cu 747 am zambit. dar e de inteles pentru ca nu te poti pricepe la toate.
    Din cauza tonajului si a dimensiunilor un 747 nu poate ateriza la Baneasa.La Otopeni se poate, dar decolarea/aterizarea se face cam la limita – pista ar trebui sa fie mai lunga de 3500m – cat are acum pista mare de pe OTP.
    La Baneasa cele mai “mari” aeronave care aterizeaza sunt Boeing 737-800 (BlueAir) si Airbus 320 (MyAir, GermanWings, Wizzair). Cand BlueAir-ul o sa primeasca primul 737-900 atunci acesta va deveni cel mai mare aparat ce va zbura acolo.
    Am impresia ca saptamana trecuta a aterizat un Douglas DC-10 (3 motoare)… dar asta a fost asa… de ocazie 🙂

    In schimb ce ai vazut tu la otopeni sunt probabil minunatele Boeinguri 767 folosite de armata americana, care mai vine aici “cu treaba” 🙂 Unul dintre ele este complet alb, cu o mareata linie neagra. Si a mai fost zilele trecute un Douglas DC-8 (4 motoare).

    La capitolul aeronave comerciale vine saptamanal un charter din Turcia cu un 737-900 si in rest avem 767-300ER de la Delta Airlines ca fiind singura magaoaie comerciala ce aterizeaza pe OTP.

    Am mai avut de cateva ori 747 Air Force One – http://airclicks.net/2008/04/air-force-one-pe-aeroportul-otopeni/.

    Reply
  7. nwradu

    Si eu am intrat tot ca sa zic doar ca 747 nu aterizeaza in Romania (decat daca are vreo problema urgenta unul ce ne traverseaza spatiul aerian). In rest, problemele cu parcarile si taxiurile sunt stiute de atata vreme. Mi-a cerut 1 milion jumate pana in Tineretului anul trecut un taxi din Baneasa. Fie chemi un prieten sa te ia, fie mergi pe jos pana vizavi de intersectie unde iei un taxi normal.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.