Guest post de Sandra Clipea

 

Ieri, in calitate de blogger oficial AVON, am luat parte la Social Networks Conferencecea mai importanta conferinta din Romania de Marketing si Comunicare in Retelele Sociale.

Conferinta a inceput la ora 9:00 cu o serie de sesiuni despre strategii in social media, Facebook, Twitter, Pinterest, Trilulilu, TPU si au fost prezentate campanii in social media ale unor branduri foarte cunoscute din Romania.

In prima parte a zilei, in sesiunea numita Social Media Strategy, pe scena au fost prezente personaje ca Sorel Radu ( eResearch), Andrew Smith (180 Amsterdam), Emil Jimenez (Passion Communication) si Adrian Stanescu (ThinkDigital) care au vorbit despre implicarea companiilor in social media si nevoia de socializare online.

Asadar, dupa prima sesiune a conferintei am aflat ca utilizatorii retelelor sociale au o nevoie reala de socializare bazata pe impuls si asociere, ceea ce e perfect adevarat. M-am identificat cu tipul user-ului expert cu peste 400 de prieteni, branduri si cunostinte din domeniul meu de activitate, by the way, cred ca majoritatea userilor de pe Facebook pot intra in categoria expert user, ca in Romania, asa cum s-a spus si ieri, noi nu dam add/accept doar familiei si prietenilor apropiati, ci si oamenilor cu care avem lucruri in comun.

Mi-a placut studiul intocmit de eResearch, foarte relevant, cu privire la utilizarea retelelor sociale in Romania, brandurile avand foarte mult de castigat de pe urma acestei forme de comunicare. 50% s-au aratat interesati de interactiunea cu brandul pe Facebook, astfel ca, Andrew Smith ne-a „vandut” ponturi pentru ca intercatiunea brandului cu fanii sa fie eficienta. Pentru acest lucru, e foarte important sa gasesti pasiunile oamenilor si aici vreau sa aduc in discutie minunatul citat al lui Jimenez, “Life is too short to live without passionPassion is the genesis of creativity.”, un adevarat motto, spun eu, pentru o strategie de social media. Pe langa pasiuni, trebuie sa utilizezi si un continut personalizat, sa creezi o oportunitate exclusiva si sa provoci oamenii la competitii pentru ca lumea devine un joc.

O alta chestie care mi-a placut al naibii de mult si care a strans cred ca, cele mai multe tweeturi, a fost afirmatia lui Emil Jimenez, „Social media is a Refrigerator where you put your thoughts, pictures, messages, what you like, etc.”  Am putea sa spunem ca acest frigider e o parte din viata noastra, deci si micul univers online al fiecaruia e parte din viata lui, asa ca, faza aia cu „get a life” pentru mine nu e valabila. Get a life, but share it! 🙂

In cea de-a doua parte a zilei s-a vorbit despre add-uri si chestii de marketing online, si ne-am delectat cu niste prezentari foarte bune ale reprezentantelor de la Avon, BMW, Pepsi si Unicredit Tiriac Bank, despre campaniile brandurilor mentionate mai sus care au facut furori in social media 🙂 Detalii aici .

Ultima sesiune a fost dedicata exclusiv retelelor sociale folosite foarte putin in Romania. Desi in program era si Foursquare, s-a vorbit doar despre Twitter (Alex Negrea – BCR), Pinterest (Andrei Rosca – Spada), Trilulilu (Costin Radu – The Geeks) si TPU (Alexandra Bideaua – tpu.ro).

Mi-ar fi placut sa se vorbeasca si de Foursquare pentru ca eram tare curioasa cum un brand isi poate face promovare pe aceasta retea. Prezentarea lui Alex despre Twitter a fost foarte interesanta si mie mi-a ridicat niste semne de intrebare, la modul, aia de afara de ce pot si noi nu? A explicat detaliat cum s-ar putea face o identificare a nevoilor potentialilor consumatori pe baza cuvintelor cheie cautate si a dat exemplu o campanie Coca Cola din SUA cand la un meci de fotbal, compania a imprastiat tweet-uri printate cu logo-ul Coca Cola pe stadion si au avut ca rezultat, 2 milioane de raspunsuri pe Twitter.

Campania „Mama soacra, timpu-i pretios” pentru Groupama de pe Trilulilu nu m-a impresionat in mod deosebit, asta poate si din cauza faptului ca nu sunt nici barbat (71% din vizitatori au fost barbati) si n-am nici masina, deci nu sunt interesata momentan de o oferta pentru CASCO :).

Spada a venit cu o prezentare a primei campanii romanesti pe Pinterest, o retea cu doar 130.000 de vizitatori unici pe luna. Au mers pe ideea „Nu stim sa citim “by default”, insa stim sa ne uitam la poze.”, asa ca, business-urile ar putea invata de aici ce le place oamenilor dar si de ce au nevoie oamenii, dar vorba aia, mai e muuult pana departe :).

Reprezentanta entuziasmului de la TPU.ro ne-a vorbit despre cea mai mare retea sociala din Romania generand cele mai multe conversatii online. Sistemul de functionare este simplu: iti faci cont, pui o intrebare ce te framanta si utilizatori de tot felul iti raspund. E un fel de forum cu 2,6 milioane vizitatori lunar. Cu ce ar putea fi ajutate brandurile de aceasta retea sociala? Pai, in functie de parerile userilor (si au destule) despre brandul tau, poti targeta eficient consumatorii.

Pe langa pauzele de cafea, in cadrul conferintei au fost si concursuri cu premii constand in sepci, tricouri, carti de marketing, genti pentru laptop, cosuri cu bunatati, GPS si tablete si o aplicatie pentru pagina de Facebook a unei companii prezente la conferinta, oferita de Happy DigitalAVON ne-a oferit cate un like tuturor celor prezenti si un moment muzical foarte dragut.

E clar ca la conferinta de ieri s-a mizat pe conceptul de content si cred ca citatul Alinei Cinciulescu (Avon) „ Content-ul este regele”, reluat mai tarziu si de catre Stefanos Karagos (Xplain), sub forma “Content is the King! Only if you treat it like a King!”, a fost sloganul conferintei. Ca o prima experienta la Social Networks Conference, a fost extraordinar, un eveniment reusit din multe puncte de vedere. Ne vedem la editia urmatoare. 🙂

 

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

2 Responses

Leave a Reply

Your email address will not be published.