Intamplator sau nu am tot urmarit zilele astea stirile si nu mica mi-a fost mirarea cand am vazut stiri cu zeci de mii de autoturisme care s-au deplasat pe singurul drum al Romaniei, DN1, inspre munte si inapoi. Bun, sa zicem ca toata lumea e fericita si bucuroasa, ca tara asta e asa de buna si ca toata lumea si-a luat masini din cauza ca au salarii mari. Dar chiar nu mai circula nimeni cu trenul? Unde sunt stirile care zic ca e aglomeratie pe trenuri? Unde sunt aia care stau cu schiurile pe geamurile compartimentelor, unde sunt trenurile alea care te duc in 2 ore din Bucuresti sus pe partie? Nu mai sunt? Pai acum cativa ani ne laudam cu o cale ferata reabilitata intre Bucuresti si Brasov, unde trenurile puteau prinde zeci de kilometri la ora pe liniile electrificate.

Acum?

Nimic mai mult decat sosea. Toata lumea pe sosea, folosind benzina, motorina, poluand, distrugand asfaltul, enervandu-se pe colegul de trafic, in timp ce si colegul de trafic face acelasi lucru.

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

10 Responses

  1. Teniescu

    cred ca n-ai vrea sa vezi ce pline o sa fie trenurile zilele astea. daca nu sunt stiri nu inseamna ca nu se intampla.

    brasov – budapesta parea full azi. sigur iar stau studentii in picioare pana la cluj.

    Reply
  2. sorin

    Frate, am mers cu trenul in vest si in est…putine intarzieri, conditii chiar foarte bune…Adevarul ca romanul este fudul si sarac…De ce sa mearga el cu trenul, sa stea el in vagon…Si daca are intarziere, si daca ala de langa el pute? Nu mai bine sta in coloana ca toti romanii buni care au masini?

    Reply
  3. Prothero

    “Ce, ba, vrei sa-mi frec coatele cu toti taranii in tren? De aia mi-am luat eu masina de 20k € in leasing?”

    Asa mi-a raspuns un vecin cand l-am intrebat acelasi lucru.

    Reply
  4. Meneopol

    Omiţi un singur lucru: ştirile nu mai au un caracter informativ, ele sînt o sursă de venit şi doar spectacol ieftin (lucrezi într-o televiziune de ştiri deci ştii despre ce vorbesc). Chiar şi acest articol nu relevă realitatea pentru că tu vorbeşti de un lucru pe care l-ai trăit personal, nu puteai să fii şi în tren şi şi pe DN1 ca să comentezi situaţia. Pot garanta că încă sînt nebuni cu schiuri în tren dar nu sînt atît de “spectaculoşi” pentru şourile televizate ca DN1!

    Vorbeşti de cei care poluează şi “strică” şoselele de parcă tu levitai cînd ai surprins aceste cadre… În plus ţi-am citit un twitt lăsat în urmă cu cîteva ore în care spuneai ceva de genul “acum să vedem nebunii de pe DN1” (am reprodus apoximativ), dar tu te numărai printre ei că doar pe-acolo circulai şi tu. Am vrut de-atunci să zic că nu chiar toată lumea circulă pe-acolo dar mi-am adus aminte că eşti negru în cerul gurii 🙂 şi am zis că mai bine tac. Dar articolul acesta e nedrept! Eu circul cu trenul în condiţiile în care am propriul autoturism! Avem trenuri numai că avem trenuri puţine şi cam scumpe, dar asta e o altă discuţie.

    Reply
  5. dani

    piticule ar trebui sa citesti mai atent stirile din ultimii ani cu deraierile si accidentele feroviare 😛

    Reply
  6. hAnN18Al

    Nu avem nici sosele … nici cai ferate. Citeam zilele trecute o stire despre viteza de rulare a trenurilor in Romania. E jale! Suntem in urma Bulgariei, daca va vine sa credeti 🙁

    Reply
  7. Alexandru Savu

    Ubercool – trenul are avantajele lui, dacă tu ești retardat și nu le cunoști, taci și nu comenta aiurea.

    Eu am mers cu trenul în lung și-n lat cu treabă și pot spune că una peste alta e mult mai comod/relaxant și civilizat decât cu mașina.
    Mai ales dacă mergi la cabina de dormit.

    Iar pt. un weekend la munte cu bagaje puține merge f.bine trenul.

    Asta evident dacă n-ai în parcare un auto luat în leasing cu buletinul…

    Reply
  8. Sorin

    Trenurile in Romania sucks big time, iar de vina e in principal infrastructura care a fost uitata de cei de la conducerea prea maritei tari. Tot construim autostrazi, dar de investitii in linii ferate rapide sau macar intr-o reabilitare majora a celor existente nu se aude nimic.

    In 6 ani de cand circul mai des cu trenul (nu am masina), s-a marit distanta intre Timisoara si Oradea cu o ora; adica mergand cu acelasi tip de tren, acum 6 ani faceai cu o ora mai putin.
    Sunt convins ca nu e singura ruta care a luat in “greutate” atunci cand vine vorba de timpul de parcurgere, iar biletele s-au scumpit in fiecare an.

    Cu masina, aceiasi distanta o parcurgi cu cel putin o ora in minus fata de cel mai rapid tren existent.

    In Romania, utilizarea masinii e oarecum o necesitate, nu doar o optiune.

    Reply
  9. Oana

    Haha..m-am intors in weekedn din Moldova cu trenul..o adevarata aventura. Mi-am cumparat bilet din timp deci am avut si loc, dar doar eu…pentru bagaje nu e loc in minunatele trenuri. Asa ca tot culoarul era plin de trollere, valize, sacosele, pungute si alte chestii transportatoare de sarmalute. Nici nu aveai pe unde sa circuli..nici macar loc pentru haina nu am avut asa ca am stat 5 ore cu ea in mana.aaaa, si sa nu mai povestesc ca distanta de parcurs e de 300 de km, in 5 ore, media 60km/ ora.Asta e viteza trenului..a fost horror. Da’ n-am masina, asa ca si data viitoare tot asa o sa fie 🙂

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.