Lume multa, sala Paltinum de la H & J plina, jos se desfasoara jurizarea de la netstart, baietii de la newmedia din realitatea – catavencu.

  • Hugh MacLeod a incercat sa incalzeasca atmosfera, ceea ce i-a speriat pe cei prezenti. Acum prezinta proiectele sale si le explica.
  • Hugh: cel mai important lucru in internet nu e online. Un site nu e faimos pentru ce ai pe el, ci pentru capacitatea lui de a sharui lucruri. That’s all about social objects.
  • Miel Van Opstal – evanghelist entuziast de la Microsoft. (ce-mi place mie titlul ala) Foloseste Gmail, daca are toata lumea de ce n-aibe si el?
  • Cat de mult folosesti toate serviciile web 2.0?
  • De ce folosesti serviciile 2.0? Iti faci cont pentru ca sa iti protejezi identitatea de pe internet?
  • E cool sa fii acolo, dar cu ce contribui? Sau e doar o pierdere de timp?
  • web 2.0: make it easy for your audience.
  • Nu impinge oamenii spre un brand sau spre o idee, atrage-i ( vezi neogen ? )
  • Zoso il dispera pe Noro cu pozele, a aparut si Subi.
  • Urmeaza Radu Ionescu
  • Blogging corporate – comunicarea si interactiunea companiilor cu utilizatorii. Bazarea pe user generated content.
  • Cel putin daca nu e blogging, macar sa fie publishing.
  • Si Radu isi prezinta aici proiectele, ca si cum el ar fi facut totul pe aici. Ar fi bine daca asta nu ar fi doar o scurta lauda.
  • Pauza de cafea si red-bull, ocazie de dat noroc

Sesiunea 2: prezentata de Sergiu Bilis (link later:P) – vorbim de web 2.0, mituri, dificultati si oportunitati. Modele de succes.

  • Rodrigo Sepulveda – vopd.tv vorbeste despre web 2.0, ce e vopd.tv ce face.
  • Exemple de situri web 2.0: fanta in spania, televiziune online si user generated in franta.
  • Lumea il citeste pe zoso pe wireless, in stanga e plin de prize si cabluri de alimentare.
  • Lui Florin de la Hi-q nu ii place ideea de vpod.tv si ceea ce fac ei, insa in afara se intelege si se vede altfel.
  • Business-ul e global din ziua 1 in care se lanseaza situl. Implica QoS si puterea de a absorbi peak-urile.
  • Testeaza-ti produsul zilnic si imbunatateste-l in acelasi timp tot timpul.
  • Vorbim despre preturi si despre banda de net ce afecteaza siturile de video, user generated content sau web 2.0
  • Vorbim despre costuri cu e-CPM. Interesante poze vor aparea in slide-urile astea.
  • Video – focus pe consumator si pe client.
  • Youtube is messy 😉
  • Usurinta in folosire a televiziunilor online (paginilor de video content – iar ma gandesc la neogen 🙂 )
  • Materialele video au nevoie sa fie moderate, iar asta trebuie sa fie facuta repede, foarte repede de catre operatori.
  • KISS = keep it simple sir.
  • Insert video ads in videos. (ceva in genul protv.ro insa aia sunt la inceput).
  • Pozele cu slide-urile urcate pe flickr

Eirik Solheim

  • Internet, creeare de content pentru televiziunea online. Internet-ul e usro de folosit ca si cum ai clickui blogul meu sau proiectul de milioane de dolari de la CNN.
  • Pentru prima data in istorie materialele piratate sunt mai bune decat cele distribuite legal.
  • Florin Grozea remarca faptul ca Eirik vorbeste despre multe lucuri pe care artistii romani nu vor sa le accepte sau sa le cunoasca.
  • Si am invatat un nou cuvant: facebooksofting
  • Televiziunea online bineinteles se bazeaza pe comunitate si pe faptul cautilizatorii fac schimb de pareri si recomanda unii altora aceste lucruri. Parca asta se intampla numai afara, sau si aici? ( mailurile zilnice de la neogen)
  • Nu poti lua content de la televiziunile online si sa-l pui unde vrei tu.
  • Se plange ca un video facut de el ca un experiment geek a fost downloadat si folosit in scopuri comerciale.
  • Discutiile, creeatia si activitatea sunt bune pentru business
  • Pentru blog insa .. trebuie sa fii deschis, onesc, direct, personal sa asculti si sa ai o conversatie directa.
  • Blog: nu pune 10 articole pe zi proaste, ci doar unul si bun. Raspunde la intrebari / comentarii.
  • Blog: foloseste imagini daca ai un eveniment la care ai participat si vrei sa il impartasesti celorlalti.
  • Blog: scrie in engleza, chiar numai pentru google si trafic si page rank.
  • A prezentat un exemplu asemanator cu ce am patit eu, un material video haios si placut pentru o parte de oameni a fost considerat nepotrivit de catre utilizatorii de Youtube, ceea ce duce la stergere si suspendare de cont 🙂
  • Materialul ala a fost folosit pe youtube in faza de teasing a clientelei ca sa stii ce te asteapta. Eventual il modifici.

La aceasta parte a doua fiecare prezentator a venit cu propriul sau laptop / mac ca sa il foloseasca pe pentru slide / prezentare. Hm … asta nu da bine, pacane instalatia de sunet. Si daca placa video nu vrea sa dea afara semnal? 🙂

Cristian Mezei.

  • Ne povesteste ce este web 2.0.
  • Lumea a inceput sa plece din sala, sunt prajituri afara.
  • Web 2.0: mai mult decat text si doua imagini intr-o pagina web; framework / ajax / ruby; extinderea conceptului mash-up.
  • Web 2.0: evenimete virale, campanii virale.
  • Web 2.0: updatarea unor concepte ce au existat in trecut.
  • Daca inainte exista Altavista, iar acum exista Google, ce va urma?
  • Reclama contextuala este deja standard in tehnologie.
  • Tag-urile vor inlocui categoriile oriunde in internet.
  • In interiorul companiilor intranteurile vor fi inlocuite de social intranets. Ceva de genul vom socializa intr-un mediu si vom cunoaste oamenii mai usor.
  • El e de parerea ca oamenii vand serviciile nu compania, de aceea trebuie branduiti cativa oameni ce pot reprezenta compania cu mult mai mult succes.

Am plecat dupa prezentarea asta la KFC sa mancam cu Didi, Nihasa, De Ce si Anca. Intre timp umblau zvonuri de pe net ca cica ar fi si Zoso acolo, in celalat colt al restaurantului, nu l-am vazut.
Am auzit un nominalizat la proiectul netstart, agregator de continut de pe situri de imobiliare ( NOOT ).

8 Responses

  1. piticu

    arise, alea le stii tu pentru ca tu faci asa ceva, publicitarul ce vrea sa cumpere reclama la tine nu le stie. Companiile de publicitate inca nu stiu ce e web 2.0 cum sa il dezvolte si / sau cum sa vanda acolo.

    Reply
  2. Cristian Mezei

    O sa fac un workshop cu maxim 40 de oameni la inceput, sa discutam despre tot ce inseamna tehnologii noi, de la SEO la web 2.0.

    Acolo unde fiecare poate pune intrebari si putem fi mult mai casual, fara emotii.

    Mie nu imi plac conferintele si nu imi place sa vorbesc la ele. Ma emotionez tocmai pentru ca nu ma simt in largul meu, si nu sunt un sales guy.

    Eu sunt pur tehnic si imi place sa ma rezum la grupuri de discutii si atat.

    Prezentarea trebuia sa spuna si cateva lucruri mai avansate. Daca tot ce am spus eu erau stiute atunci inseamna ca deja stam bine cu piata de consumatori din Romania.

    Reply
  3. Enzo

    Rodrigo Sepulveda – vopd.tv vorbeste despre web 2.0, ce e vopd.tv ce face – nu-i bun linku .. e vorba de vpod.tv

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.