Si incepuse o polemica prin comentarii ca vai doamne noi nu avem grija de ei, n-avem mila, nu suntem atenti in trafic si asa mai departe.

Stiti cum sunt numiti motociclistii nu? Donatori de organe.
Si cu ocazia asta imi amintesc de intamplarea cu un coleg. Povestea el ca mergea cu 180 km/h pe Kiseleff si prin Bucuresti cu motorul, moment in care cineva il intreaba: Dar tu ai permis?
Si el raspunde: Crezi ca la 180 la ora mai ai nevoie de permis? Nu, nu avea permis.


About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

20 Responses

  1. dan

    @bcd

    Man, sper sa ne intalnim in trafic, tu cu motorul, eu cu Loganul meu rosu si o sa te convingi cat de amabili sunt unii. Eu ii las pe motociclisti sa mearga cum pot mai bine, le fac semn sa ma depaseasca la semafor, ma uit in oglinzi ca lumea, etc.
    Dar acum cateva saptamani o muie de om pe un scuter cu numar strain mi-a luat fata la Obor in asa fel incat aveam doua optiuni: sa il fac muci intr-un copac, sau sa franez. Am franat si i-am dat claxon. nu s-a uitat in spate, nu a facut un gest de scuze. Am luat-o tare dupa el, rahatul mergea pe mijlocul benzii intai. l-am depasit pe banda 2, am mers mai tare, m-am rebagat iar pe 1 (nu la mica distanta in fata lui sau ceva de genul asta ci normal) si intre timp am ajuns la un semafor. Jegul vine intra banda 2 si 1, trece pe langa mine si incearca sa ajunga in fata. Nu reuseste. Atunci ajunge iar in fata mea, pe mijlocul benzii 1.
    Pai nu am putut sa-mi zic decat: bine coaie, poate ai noroc de o cioropina nevoasa si grabita sa vezi ce bine o sa-ti para sa stai in ghips cu lunile, ca nu sunt toti prosti ca mine sa stea in curu’ rahatului tau de scuter cu care mergi cu 40 pe mijlocul benzii.

    Reply
  2. bcd

    @dan
    Dane tata io sper sa nu ma “intalnesc” cu nimeni in trafic … prefer sa trec pe langa masini/obstacole 🙂

    @costache
    In primu rand eu nu te-am jignit pe tine si mi-as dori ca tu sa nu ma jignesti pe mine (“pitic”-ule mai taie si tu comentarii dastea). In al doilea rand daca atitudinea ta in trafic e sa te injuri cu toti taranii atunci putem sa inchidem discutia pentru ca nu are rost si nu mai citi mai departe pentru ca oricum citesti degeaba. Din toate comentariile mele poti observa atitudinea. Iti fac un rezumat ca poate nu ai timp sa citesti toate frustrarile mele:
    – motociclistii care merg cu viteza sa aiba mult noroc … cand mergi cu motoru cu peste 60kmph si nu esti atent pariezi cu viata ta
    – ca motociclist merg printre masini numai cand masinile sunt oprite
    – cand merg cu motoru ma bag si printre masini si daca nu am loc printre 2 masini mi se pare de bun simt ca, in limita posibilitatilor, sa-mi faca loc soferii ca nu ii doare cu nimic
    – cand soferul (inclusiv eu) schimba banda sa se uite atent iar daca totusi nu a vazut motoreta/scuteru sa incerce sa-l evite

    PS: Mersul pe/pe langa linia departitoare a sensurilor de mers este la fel de ilegal ca si mersul printre masini iar daca treci peste linie treci “ca sa eviti un pericol iminent” si e legal :). Pe Magheru un politist mi-a facut semn sa merg pe linie atat timp cat nu vin masini din sens opus
    PS2: Astia cu scutere sunt foarte periculosi. Foarte multi nu au permis. Foarte multi nu poarta casca. Foarte multi nu au experienta in trafic. Foarte multi merg haotic.

    Reply
  3. cristache

    iata cum ai inceput tu comentariul:
    “Din ciclu “sa moara si capra vecinului” romanu numit “costache” a inventat:”

    daca tie ti se parea ca esti haios mie mi s-a parut jignitor. intr-o singura fraza ai reusit sa ma jignesti de ti-ai format o opinie despre mine pe baza unui singur comentariu. eu ce concluzie puteam sa trag?

    in fine, din partea mea subiectul e incheiat. concluzia: pe strazile noastre fiecare drum facut e o aventura periculoasa dar viata merge inainte oricum. 😛

    Reply
  4. dan

    acu cateva saptamani un stimabil coleg de trafic pe doua roti s-a infipt in bara mea din spate (taman noua, aranjata de un alt destept). imediat dupa intersectie am franat brusc din cauza unui ambuteiaj nefiresc acolo. cand franez mai serios ma uit automat in oglinzi si mereu ma astept sa intre vreo tanti cu matiz in mine.
    amicul, cascat, se uita in alta parte. ma observa tarziu si te propteste binisor in mine. fireste, cade. ies din masina sa-l ajut, sa vad ce are. el incepe sa urle la mine gen “baaaa, cum pui frana?” etc etc etc. i-am spus frumos ca daca mai urla il pocnesc mai tare decat bara mea din spate. l-am trimis la ma-sa si nu la politie, sa ia puncte, amenda, sa-i iau asigurarea, viatza si fomeia.

    de regula ii las pe “motoristi” sa se strecoare. dar tind sa ma razgandesc cand vad motociclete de circuit pe care stau amici ce pasesc pe asfalt ca sa-ti tina echilibrul si stau sa zgarie fiecare usa sau bara pe langa care trec.
    si daca mai prind pe unu’ ca-si tureaza mobra langa mine ca sa-l las, zau daca nu il trag jos de pe atelaj si il bat cu liniaru’.

    in bucuresti nu se conduce. se evita! dar se evita ceva ce se vede si e predictibil (gen o conserva). stati naibii pe banda si mergeti drept nu in fandari si poate o sa va vada lumea. grija mare! incepeti sa ma calcati pe nervi, mobristilor.

    Reply
  5. cucuruz is not food!

    sunt motociclist de 2 ani
    1. nu-i judecati pe toti motociclistii la fel. exista fel si fel de motociclisti precum exista fel si fel de conservari. Avem si noi acei 20% care si-au luat motor de viteza ca e “cool” si sar fetele repede sa te tina in brate. cine merge pe o roata pe un drum public circulat e, dupa parerea mea, total inconstient.

    2. nu comparati motociclistii cu acei cocalari cu ocelari de soare D&G din europa si cu coama de strut, fara casca. trebuie sa tineti cont ca scuteristii majoritatea nu au carnet, nu cunosc legislatia, sunt minori si uneori de’a dreptul inconstienti

    3. motocilistii cand merg printre benzi, cei responsabili, o fac cu foarte mare prudenta cu cel mult 10km/h si nu pretind a li se face loc. am observat foarte multa buna vointa din parte unor soferi care, oprindu-ma in dreptul lor pt ca nu mai aveam loc sa inaintez, dadeau gemuletul jos si isi trageau oglinzile spre interior. 🙂 Noi nu va cerem acest lucru niciodata pentru ca de multe ori rabatarea oglinzii nu ne face suficient loc. mai bine inaintezi 50cm (daca spatiul ti-o permite) si virezi incat sa faci loc dar cu grija sa nu fie alt motociclist pe partea cealalta.

    4. @dan “motociclete de circuit pe care stau amici ce pasesc pe asfalt ca sa-ti tina echilibrul si stau sa zgarie fiecare usa sau bara pe langa care trec”. la viteze mici pui obligatoriu piciorul jos sa fii sigur ca nu iti pierzi echilibrul, asta nu insemna ca respectivul nu e profesionist. trebuie sa intelegi ca la o motocileta ai un control mult mai bun si poti aprecia mult mai precis distantele pana la masinile de langa tine pt ca sunt la nivelul bratelor unde vederea stereo e cea mai eficienta. Latimea cea mai mare motocileta o are chiar in fata ta la nivelul oglinzilor, motiv pt care poti trece mult mai aproape (uneori 2-3 cm) de un obstacol decat ai putea cu o masina.

    Reply
  6. rusan valentin

    Personal sint sofer de camion si scuterist si atita timp cit am I-am respectat pe “conservari” m-au respectat cu mici exceptii.Eu cu scuterul nu prind mai mult de 50km/h e limitat (si asa vreau sa ramina) si nu vad de ce trebuie sa circul pe marginea drumului in oras atita vreme cit viteza max este de 50 stie cineva de ce trebuie sa ma dau la o parte din fata unor asa zisi soferi ? Daca as fi cu camionul si nu cu scuterul ar mai avea tupeul sa claxoneze ? “Ia-si rupe capul….cu coarba” vorba unui tirist de al meu.Si daca eu cu scuterul am loc sa ma bag printre doua siruri de masini cind stationeaza de ce nu as putea ?ca nu vrea vreun putoi de bani gata cu mercedes la 18 ani ha? Sa nu credeti ca sint de acord cu depasirile pe dreapta in mers asa cum fac pizarii(no ofense)sau pustii aia care de abia au tuleie sub nas si deja au o motocileta de 600cc si merg pe o roata ca cica e”cool” si pe urma le aduni creierii de pe asfalt cu spaclul(apropo am fost 8 ani sofer pe ambulanta si am cules destui).IN CONCLUZIE RESPECTUL IN TRAFIC TREBUIE SA VINA DIN PARTEA TUTUROR .

    Reply
  7. domkey

    hai sa kilarim motociclistii!!!! suntetzi geniali fratzilor! mai pe intzilesul vostru,tu nu ai nici un drept sa-mi decizi mie soarta ”sa ma kilaresti” pe cand eu pot sa fac ce vreau cu viatza mea,daca ma bag dea-n proasta cu motocicleta in depasire,sau tu virezi dreapta si ma prinzi la bordura si ”ma kilaresi” e problema mea mai frate!! accidente se intampla si rutiere si feroviare si aeriene si marine,si poate in nici un caz nu este nici urma de motociclist prin zona! eu sunt sofer pe camion si stiu un lucru foarte bine,daca stau intr-o intersectie cu doua secunde mai mult si ma uit mai atent poate salvez o viatza!! problema e cu soferii neatentzi care nu au habar de ce se intampla in jurul lor!

    Reply
  8. Motociclete si motociclisti

    Nu toti motciclistii sunt nesimtiti, nu toti sunt prosti si lipsiti de discernamant. Nu toti soferii auto sunt atenti, inteligenti si echilibrati psihic. Pentru ca motociclistii sunt o minoritate in trafic, e usor sa spunem ca ei sunt de vina, mereu la TV sunt date accidentele moto – in special cele mortale. Dar statistic vorbind, procentul de accidente cu masini este mult mai mare decat cel cu motociclete. Eu mai nou merg cu bicicleta – pura adrenalina prin oras. Cel putin 10% din conducatorii auto sunt bivoli, culmea e ca nu am avut inca probleme cu nico o moto pana acuma…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.