Toata lumea zicea ca e o shpaga intre politia rutiera si taximetristi. Pe principiul sa manance si gura lor o paine, taximetristii dau shpaga, politistii inchid ochii, politistii ii scapa pe taximetristi de diverse si evita sa le mai dea amenzi.

Si ca sa o luam ca exemplu, sa mergem in orice statie de taxi si sa vedem doar cati taximetristi din cati sunt prezenti in statie au luminile masinilor corespunzatoare. Va zic eu, maxim 2 din zece.

In alta ordine de idei, se pare ca de cateva zile exista o lege pentru taximetristi care le acorda prioritate de nesimtire intr-un mare fel. In Cluj era sa pocnesc trei taxiuri, unul in fata la Beraria Ursus, unul langa parc si unul prin cartier, toate trei iesisera de pe strazi cu semne mari de cedeaza fara sa acorde prioritate. Si daca ii claxonezi si ii injuri, in Cluj-Napoca se uita la tine cu niste fetze de oameni prosti si ciudati, mirandu-se ce pana mea ai cu ei.

In schimb la Bucuresti daca ii claxonezi, daca ii filmezi si daca ii dai pe statie, te alearga cu bata si iti lovesc masina. Din cand in cand mai moare cate un taximetrist. Sau cate un alt sofer din trafic. Din vina taximetristului.

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

21 Responses

  1. Ciprian

    “exista o lege…” e zvon sau chiar exista, ca n-am gasit asa ceva… Oricum, trebuie vazuta si viteza motociclistului, pentru ca daca era peste 50-60 (in functie de zona), el e de vina…

    Reply
    • Adrians

      Chiar nu mai conteaza viteza atata timp cat omul circula pe VERDE, era pe drum cu PRIORITATE, una este sa intre un taximetrist INFECT in el sa-l omoare si ala este sa ii ia politia permisul sau sa-i dea amenda.
      Din punctul meu de vedere poa sa moara toti taximetristii, de ce ? pt ca sunt numai tigani, cocalari, infecti si inzestrati cu maxim de mitocanie in trafic.

      Reply
      • Ciprian

        Si daca in locul taximetristului era o mamica cu copilul? Viteza conteaza. Daca avea peste 80, lasa-l ca-i mai bine asa decat sa omoare el pe altii…

  2. QuadroQ

    Cum adica daca viteza lui era N, el e de vina ? Cip, ai mancat muguri la pranz ? Poti cel mult sa spui “e si vina lui”.
    Tu nu cedezi prioritatea cui crezi tu ca are viteza legala, o cedezi celor care au dreptul. Indiferent daca ei respecta sau nu legea.

    Reply
    • rasta

      Exact lumea cu gandirea asta provoaca astfel de accidente. Se pare ca nu ai patit sa intri intr-o intersectie si sa te sperii de cate un motorist cu peste 100 de km/h, care in momentul in care te-ai asigurat nu se zarea nicaieri. Am patit-o, si nu vreau sa ma gandesc ca daca inaintam jumatate de metru in plus acuma aveam frumusete de dosar penal. Nici eu nu suport taximetristii, dar consider ca cel in cauza nu merita dosar penal doar pentru faptul ca un lobotomizat cu sute de cai intre picioare considera ca pentru cateva momente de adrenalina merita sa te expui riscului de a-ti imprastia creierii pe carosabil. Cine vrea curse sa mearga pe pistele specifice. De aceea exista limita de viteza in oras. Cine o incalca ar trebui sa suporte intreaga vina pentru un accident provocat. PUNCT.

      Reply
  3. Ciprian

    Daca avea 60-70 e vina comuna. Daca avea 110-120 pot sa spun ca nici macar nu l-am vazut la viteza aia in oras. A mai fost un caz, nu-mi amintesc in ce oras, in care motociclistul, care nu avea nici macar casca, venea cu 110 pe strada mare. Si ce sa vezi, i-a taiat calea o duduie, care a argumentat ca motociclistul nu era in raza ei vizuala cand s-a asigurat. In acest caz motociclistul a fost vinovat 100%, iar duduia a iesit basma curata.

    Reply
    • Adrians

      erau cam 6 motoare , cam cat de chior sa fii sa nu-i vezi ? mai ales ca abia plecasera de la semafor.

      PS: daca nu-i vezi atunci clar ii auzi ….

      Reply
      • Ciprian

        Abia plecasera… si ce daca? In cat timp ajung la 100?! Cati accelereaza la maxim ca sa le arate celor cu “conserve” ca ei sunt mai smecheri. Si da, din pacate ii auzi… ca isi pun esapamente zgomotoase pe post de al treilea coi.

    • Thomas

      Penibil cum ai ajuns sa cauti scuze pentru soferii care INTRA PE ROSU in intersectie. Ca asta a facut taximetristul. Viteza mobrei era peste 60 (cat e limita pe Aviatorilor), nu a zis nimeni asta, insa de cand asta inseamna ca “e de vina” si s-o spui asa hotarat, nebazat pe NICI UN articol de lege, etc. ?
      Penibil…

      Reply
      • Ciprian

        In reportaj nu spune nbimeni ca taxiul a trecut pe rosu. Cat priveste vinovatia, mai jos dau un citat de pe avocatnet, intr-un accident mortal (auto cu pieton)

        “viteza in momentul impactului se stabileste de catre expertul judiciar prin metode stiintifice luand in calcul mai multi factori cum ar fi de exemplu urmele de franare.

        concluziile privind posibilitatea de evitare a accidentului sunt cele mai importante. pe baza lor se poate stabili vinovatia.

        asteptati raportul de expertiza si in functie de concluzii puteti face obiectiuni.

        nu exista decat 3 posibilitati de vinovatie, soferul, pietonul sau culpa comuna. culpa comuna poate fi in diverse procente. vinovatia o stabileste numai procurorul.

        daca viteza era peste limita legala in portiunea respectiva iar distanta avuta la dispozitie era suficienta ptr evitarea accidentului este considerat vinovat conducatorul auto.

        daca viteza era peste limita legala in portiunea respectiva iar distanta avuta la dispozitie nu era suficienta ptr evitarea accidentului este culpa comuna. .
        pietonul avea obligatia sa se asigure iar conducatorul auto sa circule cu viteza legala.
        daca viteza era de 100 km/h iar pietonul nu s-a asigurat, vinovatia mai mare este a conducatorului auto, daca viteza era de 55-60 km/h vinovatia mai mare apartine victimei.

        daca viteza era in limita legala in portiunea respectiva iar distanta avuta la dispozitie nu era suficienta ptr evitarea accidentului este vina pietonului .

        daca viteza era in limita legala in portiunea respectiva iar distanta avuta la dispozitie era suficienta ptr evitarea accidentului nu se intampla accidentul.”

        Deci articolul de lege exista, dar nu stau sa-l caut acum… Si, dupa cum am mai dat exemplu un caz aici, nu e prima data cand motociclistul cu viteza mult peste limita e vinovat 100%.

      • Thomas

        Diferenta dintre “sfaturile” de pe un site gratis si sala de judecata sau procuratura sunt imense. Niciun procuror sau judecator nu va publica “sfaturi” pe site-uri gratuite, chitibusii de pe avocatnet arunca cat mai multe dume ca mai apoi sa-ti trimita contractul de prestari servicii cu sume deloc neglijabile, iar la sfarsit sa dea din colt in colt. Nu putine sunt cazurile cu sfaturi “da, castigam procesul, avem procedura, avem istoric” si la final a fost taman pe dos, insa onorariul s-a platit oricum.
        In cazul de fata nu a fost nici o urma de franare, TAXI a iesit de pe Ion Mincu pe rosu (semaforul era functional, sunt martori in masinile din spate si de la semaforul opus care aveau rosu) si moto venit pe verde l-a lovit din stanga – http://tinyurl.com/cam8dnm

        Ca idee, o sa iasa culpa comuna mai mult ca sigur in acest caz.

  4. Grig

    Dacă motociclistul avea ceva peste 100 la oră, iar după cum s-a făcut de zob cred că avea chiar mai mult, taximetristul trebuia să ghicească în stele …

    Reply
  5. Marius

    @Grig: nu exista asa ceva.Putea sa fie tir,autobuz,tren sau bicicleta. Cand iesi de pe un drum cu cedeaza trecerea,trebuie sa te ASIGURI!

    Reply
  6. Ciprian

    @Marius Taximetristul s-a asigurat, dar motociclistul nu era in campul sau vizual. Venind cu o viteza mult prea mare pentru oras, vina ii revine.

    Reply
  7. Claudiu

    @Marius:
    Daca eu (sofer, cu masina) ies de pe o strada cu cedeaza trecerea, ma asigur stanga dreapta si nu vad nimic, adica vad ca e liber, ma incadrez, iar in timpul asta ma pocneste un motociclist cu 200 la ora, unde trebuia sa-l vad eu pe ala? ca el in momentul in care m-am asigurat eu era la jumatate de kilometru distanta.

    Reply
  8. mircea

    e simplu, politia intotdeauna a inchis ochii la soferii profesionisti( a se citi soferi care isi castiga painea cu soferia) din pacate profesionisti in adevaratul sens al cuvantului sunt destul de putini. pe ideea ca isi intretin familia cu asta. asta e, cea mai buna solutie e sa luam toti A B C D E f etc. eu il detin pe permis din 1989 si nu a ramas la militieni, politisti mai mult de 5 min, si nu sunt un sofer deloc cuminte. am fost oprit in trafic inclusiv alcoolizat si am rezolvat din vorbe, nu ma dau in vant sa dau spaga, imi pare penibil, dar daca stii sa vorbesti cu ei poti rezolva multe.

    Reply
  9. Adrians

    @Ciprian : deci cam ce viteza ar putea avea un motociclist ce pleaca de la semafor si intra intr-un sens giratoriu ???
    PS: ai permis ? daca da, atunci e clar ca inca mergi cu RATB-ul
    PSS: la ce impact a fost era arhi suficient ca motociclistul sa aibe 30-40 km/h.

    offtopic : tipul de pe motor imi era cunostinta 🙁

    Reply
    • Ciprian

      in cat timp ajunge la 100?
      P.S. il am de vreo 11 ani si circul numai cu masina…
      P.P.S (cred ca PPS ai vrut, nu PSS): la 40 km la ora a fost accident pe Vasile Milea. E adevarat ca a zburat de pe scuter si ca si-a spart capul, nevand casca bine fixata, dar departe de a-si pierde viata la viteza asta….

      Reply
  10. Grig

    Eu nu văd utilitatea unui motor cu mai mult de 250 cc într-un oraş. Moftul vitezei costă mult şi din păcate nu întotdeauna plăteşte cel vinovat.

    Reply
  11. Al treilea coi

    @Ciprian: Sunt eu, al treilea coi al celui mort in accident!
    Sa ma sugi!

    Reply
  12. Emilian

    Hey … este trist oricand se intampla un accident.
    Ca unul este vinovat … este … insa nu trebuie sa dam dreptate unui motociclist sau unui sofer de turism. Oricare din cei doi poate fi vinovat. De ce zic asta … pentru de ceva vreme vad peste tot ceva de genul sa fie atent soferul turismului atunci cand vede un motociclist.
    Ambii trebuie sa fie atenti nu doar unul iar celalalt sa stea pasiv ca va fi ferit

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.