Definitia spamului o stiti cu totii din wikipedia. E orice mesaj trimis nesolicitat. Nu conteaza daca e comercial, daca nu e comercial, daca e cu viagra sau cu filme cu fete dezbracate, atat timp cat nu l-ai cerut in mod expres sa-l primesti se numeste spam.

De obicei romanii fac spam cu nerusinare. Ori au sisteme interesante prin care te aboneaza la newslettere pentru ca “te-au gasit pe siteuri publice”, ori pur si simplu vand listele alea de mail dand de asemenea spam-uri: vand lista de adrese de mail 500 de lei.

Altii sunt putin mai destepti. Nu vand lista de spam, dar fac un site ca sa trimita ei spamul respectiv:

Si drept urmare, ei sunt niste obscuri, necunoscuti, dar te ajuta pe tine sa iti promovezi afacerea trimitand-o fara scrupule catre lista lor de spam.

Lista de spam

O lista de spam nu e greu de creat. De cand lumea si pamantul exista crawlere care stiu sa scaneze siteurile astfel incat sa ia de pe ele orice combinatie de a@a.com, iar apoi sa le filtreze si sa le aseze in ce ordine doriti. Pe langa asta mai sunt si siteurile cu brese de securitate, de unde lumea care vrea sa trimita un spam de calitate isi extrage singura mierea, la fel cum se extrage mierea din stup. Vezi exemplul Evenimentul Zilei.

Solutia?

Email pentru orice porcarie de genul asta. Vrei sa te inscrii la un newsletter, iti faci o adresa de mail in care primesti astea. Vrei sa te inscrii pe un forum aceeasi adresa de mail. De cele mai multe ori trebuie sa difere de adresa de mail de munca, de messenger, de blog si care vine pe mobil. Si pentru asta o adresa de mail e suficienta. Daca o iau sa trimita spam acolo, de obicei mailurile sunt incapatoare: yahoo are spatiu de stocare nelimitat, hotmail are 500GB, gmail are 7 giga si ceva.

Pana cand vor reglementa si oferi autoritatile romanesti o solutie de reclamatii impotriva spamului  va mai trece timp. Dar de fapt spam-ul face internetul sa se miste. La fel ca si pornul.

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

9 Responses

  1. Claudiu B

    fiecare incearca sa-si promoveze/vanda produsele cum stie mai bine… e mult mai avantajos (la buzunar) sa dai un spam decat sa platesti sute/mii de euro pe promovare.

    Reply
  2. costin

    Nu vad care e legatura dintre companiile de Email Marketing si spamul. Cei care fac spam au un softulet al lor cu care trimit mailurile si nu-i intereseaza cati, cand, cat, unde si de unde deschid mailul. O firma serioasa care se ocupa de Email Marketing niciodata nu va accepta sa trimita mailuri aiurea la liste “cumparate”, pentru ca un bounce mare (indiferent ca e soft sau hard) dauneaza afacerii, iar la un moment dat e posibil ca serverele de la care se fac trimiterile sa fie blocate.

    Asadar, poza pe care-ai pus-o in articol e irelevanta 🙂

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.