Spre deosebire de mine care aveam pile la Emag, altii nu sunt asa de norocosi in colaborarea cu principalul magazin online de electronice din Romania. Drept urmare am primit asta pe mail. E de citit, de luat aminte si mai ales de aplicat. Nu numai la Emag cat si la orice alt magazin de calculatoare din tara.

Si inainte sa va dau sa cititi luati aminte: la Altex, Flanco, Flamingo, Domo si alte magazine mari, calculatoarele sunt lovite, cazute, maltratate inainte de a fi expuse la vanzare. Adica nu costa mult sa verifici marfa sau sa te duci cu cineva care stie ce vrei tu sa iti cumperi. E ca la masina, iti iei un specialist sa se uite la masina pe care vrei sa o cumperi ca sa nu te trezesti cu surprize.

Catalin:

Am avut o experienta foarte neplacuta cu ocazia achizitionarii unui laptop de la EMAG. Sambata cand l-am cumparat(30.03.2008) de la bancul de proba mi s-a spus ca: “Sigur ca putem sa-l testam, dar tb sa asteptati 30-60 min pana se instaleaza sistemul pre-instalat.Politica firmei noastre permite sa returnati produsul in termen de 24 de ore dc apar probleme.Dumneavoastra puteti sa il testati acasa si sa il returnati in 24 de ore, DC APARE VREO PROBLEMA.” – text pe care l-am auzit si de care am profitat(credeam eu) si cu alta ocazie, ca urmare am optat pt varianta aceasta, care s-a dovedit a fi o alegere f neinspirata de data asta. Dc neinspirata? Pt ca duminica dupa ce am instalat sistemul si ceva programele am observat un pixel mort in mijlocul ecranului… bag nokia test monitor… confirmat. Sun luni dimineata de cateva ori(programul e de la 9:00, asa ca sun intre 9 si 10 de vreo 3 ori… nimic-un robot spune ca programul incepe de la 9 si se intrerupe – ma rog chestie minora zic, trec peste – nu ca as fi avut ce face ) si pe la 11:30 raspunde un baiat de la service, eu prezint problema: “Am UN pixel mort in mijlocul ecranului, calculatorul l-am luat sambata si as dori sa stiu dc pot sa-l schimb in cele 24 de ore, conform politicii firmei”si un operator de acolo, imi spune ca nu e nici o pb, sa ma prezint la service, ca sunt in cele 24 de ore(eu temendu-ma sa nu se considere duminica 24 de ore). Ok. Plec de la munca. Ajung acasa, iau laptopu’, iau taxi spre emag. Ajung acolo si sunt intrumat la service. O domnisoara imi spune cand imi vine randul ca nu intra in garantie, e doar UN pixel. Si eu zic, pai nu vreau sa intre in garantie, eu vreau sa imi schimbati laptopul conform politicii “24 de ore- in loc de test la cumparare”. Nu stia decat o poezie do’nsoara si gata. vreau sa vb cu sefu. Vine sefu. Dupa cum v-a spus si colega nu intra in garantie. Eu: pai dc mi-a spus de la bancul de proba ca pot sa il aduc in 24 de ore, la fel si cel de la call-centerul serice-ului? Sefu: Pai, puteti sa-l aduceti in 24 de ore si se schimba dc defectul intra in cele acoperite de garantie. (OPAAA. – adica un produs poate fi refuzat ca eu am pitici pe creier la bancul de proba, da’ o data iesit din magazin, ai intrat IN garantie – politica cu “24 de ore” e de fapt o alta chestie de marketing si cam atat,aceasta politica exista doar in anumite departamente, EXCLUSIV service, cel putin sub forma care e prezentata de personalul din celelalte departamente cu care am interactionat eu -banc de proba, call-center- ). Ce fac acuma? Sun la OPC. Explic problema, doamna de acolo pare a empatiza, dar ma trimite sa fac o plangere scrisa .Ok. Vreau o solutie mai rapida.Vreau cu un sef mai mare. Vine o doamna/domnisoara cu care am cam aceleasi discutii si care e singura care intr-un tarziu scapa un “Da, imi pare rau, faceti o sesizare pe site in care sa specificati toate aspectele nemultumirii dumneavoastra si o sa va raspundem”.

Ok. Ce am inteles eu din asta.
1) Emag- o firma cu preturi si promotii f simpatice
2) politica firmei(simtita pe pielea mea)e”Facem orice sa vindem- va spunem versiunea care vinde cel mai bine, va descurcati voi pe urma, noi o sa va incurcam cat putem(va spunem versiunea reala/completa cand ajungeti la service)”.
3) Emag e o firma f. serioasa si trateaza clientul f corect, facand totul pt  a-l satisface, inclusiv sa spuna adevaruri partiale. ca doar si astea vand bine, deci satisfac clientul.

Pt cine nu a inteles care e pb mea:
1) do’nsoara de la bancul de proba ar fi tb sa-mi spuna ca pot returna un produs in 24 de ore dc problema aparuta ESTE suportata de garantie(si nu DC APARE VREO PROBLEMA).(asta cu DC APARE VREO PROBLEMA…24 DE ORE am auzit-o personal cel putin in cazul a 2 laptopuri)
2) tipul de la call-center ar fi tb sa-mi spuna de asemenea ca pt un pixel mort bat drumul degeaba.

Concluzie:
1)Testati produsele la Bancul de proba, e dreptul dumneavoastra, puteti sta acolo 3 ore.
SAu
2)Comandati prin curier si atunci aveti 10 zile lucratoare sa testati produsul si sa-l returnati pt orice nemultumire(inclusiv pitici pe creier).

31 Responses

  1. Catalin Stirbu

    Ironia e ca ma cheama tot catalin si am luat in aceeasi zi aceeasi teapa, probabil ca cei numiti asa au avut o karma cam de kk sambata.

    La prima utilizare a notebook-ului am observat pe ecranul LCD un defect, care am aflat ca se numeste “pixel aprins permanent”, undeva prin mijlocul ecranului, ceea ce este incomod, mai ales daca faci grafica.

    Eu am luat un toshiba satellite a210. la banc, numai bine – rula finalul instalarii vista, pe un fain fundal albastru deschis, asa ca lcd-ul parea ok.

    acasa, maa, sa fie scama, maa sa fie bckgrnd-ul asa!? ntz, un pixel aprins permanent, care mi-a stat in cap pana luni, cand au raspuns la emag.

    raspunsul lor: simplu, ai semnat garantia, unde se pomeneste de un standard ISO, care admite 3 pixeli vecini si 5 pixeli imprastiati.

    mi-au facut ca la carte o inregistrare a reclamatie si shhhh, liniste.

    o sa uit de el, dar nu mai cumpar de la emag – pana acum am bagat niste mii de euro pe monitoare, pda, gps + notebook, ceea ce lor nu le spune nimic
    hai reply daca voua vi se rezolva ceva

    Reply
  2. Magus

    majoritatea celor care lucreaza in astfel de magazine (altex, ultrapro, media galaxy etc) is vai de curu lor. nu au habar de nimic. cei care au idee despre produsele pe care le vand, nu se angajeaza la ei pt ca platesc prost pt munca multa. e drept ca si multi retarzi le sunt clienti. http://www.news-it.ro/bloguri.php

    Reply
  3. piticu

    @catalin

    foarte tare … partea interesanta e ca si eu am patit la fel cu laptopul 😉 nu stiu daca stii pozele cu monitorul meu ars jos unde toti pixelii sunt aprinsi si negru se vede alb 😛

    Insa la mine pixelii aia s-au dovedit a fi software din placa video

    Reply
  4. Ovidiu

    M-am lamurit, voi evita emag-ul pe viitor, oricum nu am fost foarte incantat de ei de-a lungul timpului.
    Ieri am cumparat o camera video Sony HDR SR11 … si bineinteles din tzasphe magazine online din Bucuresti, niciunul nu a fost in stare sa mi-o livreze de vineri pana ieri (adica marti), asa ca mi-am bagat picioarele, am pus mana pe telefon, si am preferat sa dau cu 140 RON mai mult pe ea, dar am luat-o direct din Sony Center.
    In multe cazuri aceste magazine online din Bucuresti si nu numai (nu fac referire in mod exclusiv la emag, mai sunt si altele) isi bat joc de clienti si de nervii lor.

    Reply
  5. brindushi

    de-aia nu o sa imi iau eu laptop prea curand..cat de util ar fi el pentru deplasari…slava Domnului ca inca nu am abolut nevoie de el ;))

    Reply
  6. canadianu'

    come to canada/us
    14 days no questions asked money back guarantee la majoritatea retailerilor, iar unii mai nesimtiti au chiar si 6 luni !!!!!!!!

    Reply
  7. Sly

    Niste infumurati.
    Am experiente neplacute vis-a vis de amabilitatea lor.
    Ii doare-n pix.
    Nu mai cumpar de la ei si nici nu-i recomand. Evitati-i

    Reply
  8. cms

    Faza cu 10 zile lucratoare daca iei prin curier e super tare. Asa mi-am luat eu monitor de la o firma din orasul meu, nici nu l-am testat, doar am zis ca ar fii pacat sa-l trimit inapoi si baietii s-au prins. Nu cred ca o sa mai cumpar vreodata produse direct din magazin 😀

    Reply
  9. vsh

    In general cred ca aveti dreptate, dar….
    ganditi va daca ati fi patronii acelor magazine, daca s ar razgandi fiecare asa la 24 de ore ca asa i a venit lui sa nu i placa ce a cumparat, cu cate produse second hand ar ramane aia pe stoc. TU sau Tu …ati cumpara un laptop monitor, placa video, de baza desigilata si pe care se vede urma unei montari, incercari anterioare?! raspunde ti va singuri la intrebare.
    Eu lucrez in bransa si habar nu aveti cat de multi cretini si nestiutori vin sa cumpere cate ceva. suna sa ti zica , ca nu merge monitorul si daca l intrebi daca a apasat pe butonul de on/off zice ca nu stia ca are buton – asta e un exemplu pentru care vine cu el inapoi. Este lege asta cu 24 de ore dar puneti va in locul firmei, voi nu ati incerca sa faceti clientul sa nu l mai returneze chiar daca e dreptul lui(de genul poate poate merge).
    Si inca ceva la fel de important, firmele mari de unde cumpara aceste “online-uri” nu le primesc la randul lor la garantie. Fiecare brand are conditiile luid e garantie…de ex. la lcd LG tre sa ai minim 3 pixeli sau 5 subpixeli si exemplele continua. deci online ul ramane cu aceste produse pe stoc…pierderi si sa nu uitam ca aceste magazine s au creat sa vina in sprijinul lenesului care sta in casa si asteapta sa i vina produsul la nas. Nu mai bine va imbracati frumos si mergeti la un magazin (care sunt zic eu destul de dese…nu mergeti mai mult de 2 statii cu ratb) si l probati testati intoarceti pe orice parte.

    PS nu lucrez nici la emag nici la vreun magazin online deci nu ma injurati…asa vad eu povestea. Nu uitati per general aveti dreptate.

    Reply
  10. DeMaio

    Cred că faptul că am renunţat la ei ca provideri IT pentru firma la care lucrez, spune totul. Lucrurile sunt incorecte inclusiv pentru că trebuie să plăteşti înainte de a vedea produsul, adică eşti obligat să cumperi chiar dacă acesta nu-ţi place sau este defect. Service-ul este la pământ, iar modul în care mânuiesc vorbele nu ţine decât de manipulare şi dezinformare, cu un singur scop, acela de a vinde produsele oricât de proaste ar fi acestea.
    Am avut mare noroc cu notebook-ul cumpărat de la ei acum aproape un an şi jumătate, dar i-am pus să boot-eze de pe Knoppix-ul ăla cu care sosise, că ei se chinuiau să îmi spună că pentru a vedea dacă are pixeli morţi trebuie să aştept să instaleze sistemul, şi că nu au timp. Yeah, right.

    Reply
  11. ictin

    @vsh
    Asta mi se pare cea mai penibila si mai romaneasca scuza. Adica de ce mama dracu’ sa respectam legea ca noi pierdem bani.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.