Azi noapte am fost norocosul care a vazut 6 (sase) radare de acasa pana la munca. Pe ceata aia chiar ma gandeam daca si cum vor vedea ceva vitezomani. Si au avut succes, unul a intrat in stalp cand a vazut radarul.

Bineinteles ca toate actiunile astea cu radare nu sunt pentru a preveni ceva, ci pentru a face norma la amenzi. Altfel cum sa pui radar exact la iesirea din Pasajul Unirii cu 2 metri inainte de expirarea limitarii de 40 la ora, ca sa ii prinda pe toti care o calca.  Si prin pasajul Unirii se circula cu peste suta de obicei (daca va intrebati cum ies accidentele alea de acolo).

Probabil azi noapte politia a facut doar un test, sa vada cum pot verifica si controla soferii care nu vor avea cauciucuri de iarna. Pentru ca in 15 zile de la publicarea in Monitorul Oficial a hotararii care cere soferilor sa aiba exclusiv cauciucuri de iarna pe timpul anotimpului rece, toata distractia se muta in trafic si la facut planul de amenzi. Iar amenzile incep de la 540 de lei (la jumatate in 24 de ore).  

Si daca credeti ca cineva isi face shpaga pe legea cu anvelope de iarna, ea se practica cam prin toata Europa. Pana si in Italia unde nu sunt precipiatii solide si unde iarna e mai blanda soferii sunt obligati sa isi schimbe incaltarile masinilor.  Bineinteles ca la noi isi face cineva spaga, adica un producator de cauciucuri (michlein suspectez eu) cunoaste pe cineva, s-a impus, a dat o masa, a dat o fetita si uite legea. Castiga amandoi, pierd conducatorii auto, castiga siguranta rutiera.

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

9 Responses

  1. oIo

    daca era ceata putea sa intre si cu 190 in radar ca nu aveau ce ii face.. pe ploaie , ceata , ninsoare.. radarul e contestabil ..

    Reply
  2. Sly

    pe cetata nu se masoara. e pus doar de sperietoare si ca sa semnalizeze cu girofarurile de la distanta daca sunt probleme de vizibilitate intr-o zona de accident or something

    Reply
  3. Gyerko Szabolcs- Laszlo

    Pana la urma chiar va intra in vigoare asta cu cauciucurile de iarna ? Prin buzunare si asa fluiera vantul, acum se va asterne si zapada :)…..Sunt de parere ca atunci traficul se va fluidiza foarte mult…..din lipsa de masini pe sosele 🙂

    Reply
  4. skybax

    Cica la radarele astea noi nu mai conteaza ca e ceata, ninsoare, ploaie, soare ,vant etc. … ele isi fac datoria bine! 🙂

    Reply
  5. aitistul

    Radarele nu sunt valabile pe ceata, ploaie sau ninsoare. E contestabil 100%. E si normal, e vorba doar de fizica. Unda emisa de radar este deviata in aer de particulele de apa. Evident rezultatul numai este cel corect.

    Reply
  6. zaitz

    1. e vorba de un PROIECT de ordonanta, inca neaprobat
    2. cauciucurile de iarna se folosesc atunci cind temperatura exterioara scade sub +7C !!! , chiar daca soseaua este uscata sau doar uda; in astfel de conditii anvelopele de vara devin inutile
    3. exista diferente calitative intre anvelopele de iarna, la fel ca la orice, insa in conditii meteo de iarna ( temperaturi <+7C, drum ud, etc))o anvelopa de iarna este net superioara si mai sigura decit una de vara
    4. nu scrie nicaieri ca trebuie sa te deplssezi cu masina daca nu ai bani; daca cistigi 2 mil/luna nu inseamna ca ai dreptul sa ma omori pe sosea, exista autobuze
    5. propunerea celor de la Politie suna ceva de genul " folosirea anvelopelor atunci cind conditiile meteo o impun" si nu "obligatoriu intre data… si data…" insa presa habar nu are de asa ceva
    6. interesant ca nici onor presa dar nici cei care au incropit proiectul asta de ordonanta nu au intrebat producatorii de anvelope ce parere au….asta arata nivelul profesionalismului din domeniu.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.