Eu nu inteleg cum poate exista povestea dramelor de la Toyota. Pe scurt se intampla in felul urmator, cineva a murit intr-un accident de circulatie la volanul unei masini Toyota in Statele Unite. Investigatiile au decis ca accidentul a avut loc din cauza blocarii pedalei de acceleratie a masinii in podea. Adica ala a calcat masina pana la blana si a ramas cu pedala in podea, astfel n-a mai putut sa opreasca masina.

O data, de ce de aici ar fi vina firmei de fabricatie? Da, vina ar putea fi exemplificata prin faptul ca nu au avut limitatoare de pedala pe masina aia. Pana si eu am limitatorul pus sub pedala ca nu cumva sa-mi intre mie piciorul sub pedala sau ca nu cumva sa se blocheze pedala in preş.
A doua oara cum sa rechemi 2 milioane si ceva de masini ca sa le pui o tija de metal sub pedala, ca sa nu mai ramana pedala blocata? O amarata de tija de metal isi poate pune oricine sau cel putin ar putea sa evite sa mai dea blana masinilor.
Si a treia, cat de mult s-a implicat atat media, dar si concurenta sa mediatizeze si sa alimenteze scandalul asta. Pentru ca o alta informatie decat aia cu accidentul si scuza ca s-a blocat pedala nu au existat. Da, pana si Toyota a recunoscut ca pedala aia s-a blocat pentru ca a fost folosita intens masina. Atunci e vina de fabricatie?

Si parca mai stim pe cineva care conduce Toyota pe aici …

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

37 Responses

  1. pariuri sportive

    Piesa aia de tija de care pomenesti u este necesar sa fie montata in service-ul autorizat si nu de fiecare in parte, iti dai seama in cate moduri si-ar monta lueam asa ceva daca ar trebuii sa faca acest lucru? :))
    Oricum s-a recunsocut ca a fost o defectiune de proiectare deci e de datoria lor sa repare problema.

    Reply
  2. agnusstick

    Nu văd bine pe aceea sau acela care opreşte motorul unei maşini moderne şi încearcă să o oprească cu frâna de picior. Mai toate au servofrână, dacă ţi se opreşte motorul frâna este aproape inutilă, dacă nu cumva ai picioare de halterofil şi nu ţi-e milă să rupi pedala (o rupi degeaba, pentru că forţa totală transmisibilă prin ea nu face decât să acţioneze un mecanism intermediar, amplificat de servo). Doamne fereşte să ţi se oprească motorul la 120 km/h, dar dacă-l opreşti chiar tu…

    Reply
    • Destin

      Exact! Va felicit pentru raspuns! Se vede casunteti un om calculat. Asa cum spunea cineva mai sus…putem doar sa ne aruncam pe geam..este si asta o solutie, nu? :)))

      Reply
      • Robert Adam

        Va raspund aici si la treaba cu cele 3 planuri de mai sus. Daca cititi cu atentie mesajele mele, observati ca recomandarea de a taia contactul este ultima, dupa franare si incercarea de a iesi de pe banda carosabila pe cea de urgenta. Nu e cazul sa ma citez singur, ca stiu bine ce scriu. Cu alte cuvinte, nu am spus altceva decat ce ati spus si dumneavoastra ca va recomanda Toyota. Nu trebuie sa imi explicati defectiunile de Toyota, le cunosc foarte bine, printre altele le si repar, eu am spus ce trebuie facut daca se intampla. Am atasat mai sus un link pe Youtube unde puteti vedea filmat ce se intampla cand ti se opreste motorul in mers. Puteti cauta chiar si dvs. alte filmulete. Rezolva fara dubiu tot ce ma chinui sa explic, fara sorti de izbanda vad. De unde ati tras concluzia ca sunt bogat sau sarac, pripit sau chibzuit, nu stiu. Stiu insa ca expertiza pe care o am in domeniul auto imi da dreptul sa fac afirmatii in cunostinta de cauza. Daca nici argumentele vizuale, respectiv filmele de pe Youtube (filmat din masina) nu reusesc sa va convinga, inseamna ca nu vreti sa intelegeti realitatea si e pacat. Oprirea motorului in mers este un incident, nu un accident… Toyota e o masina foarte buna iar tot ce se intampla acum este un tavalug amplificat inutil de media. Mai repede se moare dintr-o explozie de pneu fata, decat din nebunia pedalei de acceleratie…

    • Robert Adam

      Si eu va felicit pentru raspuns. Sunteti cel care a descoperit ca motoarele nu se defecteaza si nu se opresc in mers, impreuna cu doamna “Destin”. Asa si este. Masinile nu se opresc niciodata in mers, defectiunile se intampla doar cand masina sta in garaj sau si mai bine, in service! Dragii mei, se pare ca nu ne intelegem. Eu fac “service de masini” si traiesc din asta. Masinile se strica si in mers, la 120, la 150, la 200 km/h! Puneti mana pe o statistica si aratati-mi si mie cati au murit ca li s-a taiat curentul de la baterie la 120 la ora! Au iesit pistoane prin capota la masini in mers, inclusiv la 120 la ora, au sarit lanturi de distributie de la punct, s-au rupt si topit ambreiaje si nu a murit nimeni, ca de aia are masina frane cu dublu circuit in X si Y si dracu sa le mai ia. Dar cand faci pana de cauciuc la 120 la ora, ce se intampla? Murim? Vai de capul nostru, toata lumea vorbeste despre masini din fata calculatorului. Daca ar fi sa ma iau dupa comentariile voastre, nu s-ar mai urca nici dracu la volan, ca franele nu tin, pedalele o iau razna, viteza ucide si asa mai departe. Penibil… Ar fi foarte constructiv pentru noi toti sa ne dam cu parerea despre ceea ce cunoastem si, de preferinta, sa incercam sa judecam cu mintea. Ne place mult sa ne dam cu parerea despre masini, dar nu cred ca m-ati vazut aberand pe forumuri despre gogosi – acolo se pricep bucatarii si cofetarii… Hai sa stam fiecare in treaba lui.

      Reply
  3. Agnusstick

    Stimate domnule Adam,
    Dacă reparaţi maşini, nu înţeleg de ce sunteţi atât de nervos, poate ca să intimidaţi clienţii cu ciocul prea mare? Nevermind, e clar că sunteţi competent, chiar nu are nimeni cum să conteste asta până nu iese din service. Încercăm să practicăm prezumţia de competenţă şi nevinovăţie, cea de neidioţenie nu-şi are rostul când se încing nervii, cum se pare că e cazul aici. Aţi reuşit, cred, să vă demonstraţi foarte bine your points, inclusiv competenţa psihologică în a detecta idioţii de la mare distanţă, eu unul mă simt atacat energetic. Mergeţi liniştit deocamdată, am luat notiţe. Btw, am destule necazuri cu 3 Toyote de la serviciu, unde să vă caut pentru un autograf (nu pe faţă, pe o hârtie)?

    Reply
  4. Robert Adam

    Mai postasem cateva raspunsuri, insa nu au aparut. Dau un link: http://www.youtube.com/watch?v=oljBlcLTK9M Sper sa fiu mai bine inteles, vad ca nu imi ajung cuvintele. Daca toata lumea s-a atacat ca i-am facut idioti pe americani, ei bine, imi cer scuze public pentru asta. Oricum sunt sigur ca nu e bine nici asa, pentru unii… Cat despre problemele de Toyota, nu sunt service de Toyota, fac toate marcile, asta ca sa ne intelegem ca nu tin partea masinilor Toyota. Cu asta am incheiat postarile mele pe topicul asta, nu are rost, vad ca nu m-am facut inteles. Poate sunt eu idiot atunci, pot accepta si asta. O zi excelenta tuturor.

    Reply
  5. alinut

    Salut,
    In opinia mea au fost 3 factori care au dus la povestea asta neplacuta cu pedala Toyotea.
    1.In America s-au intamplat niste accidente de Toyota pentru care a fost incriminata pedala.
    Sa ne amintim povestea veche cu tipul (american) care si-a cumparat o masina -rulota si deoarece avea cruise-control a plecat de la volan in spate sa-si faca o cafea.Justitia americana i-a dat dreptate dupa accident.
    Este super OK , producatorul masinii probabil nu a explicat foarte clar ce face pilotul automat la un autovehicul.
    2.Industria auto americana nu este in apele ei.
    Asa ca, or fi masinile americane gurmande si nu foarte fiabile, dar nu ti se blocheaza pedala, frate!Du-te repede,John, si cumpara-ti un Chevrolet!
    3.Designul pedalei probabil chiar are un defect.
    Defectul respectiv insa nu cred ca este mai grav sau mai frecvent fata de alte probleme la alte masini insa de la Toyota asteptarile sunt mai mari.Toyota a mizat mult pe cartea fiabiltatii.Cat a mers, a mers.Acum nu le-a mai iesit.
    Si eu mi-am luat o Toyota bazandu-ma pe imaginea de masina fiabila pe care o are.

    Reply
  6. Claudiu

    Adica cum, piticule, tija de metal putem sa ne punem toti la toyote, dar holsuruburi n-avem voie sa folosim decat cu certificat de maistru?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.