Ma minuneaza intr-un mod negativ felul de a gandi al oamenilor. Exista oameni care stiu una si buna, care aud din auzite, ca au auzit ei de la cineva sau de la altcineva si raman indoctrinati in niste gandiri gresite.

De asemenea imi amintesc ca in Franta, exista un trend cum ca oamenii nu cumpara doua saptamani de la acelasi market. Se duc intotdeauna si schimba magazinele tocmai pentru a descoperi ceva nou, tocmai pentru a descoperi o noua oferta, tocmai pentru a incerca si altceva. Acolo oamenii cauta si gasesc cele mai bune solutii. La noi, exista trendul asta ca asta primim, trebuie sa ne multumim cu ce avem, n-avem voie sa evoluam, n-avem voie sa cautam ceva in plus.

Ma laudam adineauri ca Lukoil a ieftinit motorina premium la undeva la 5.96 lei pe litru. Si imediat mi-au sarit in cap. Ca nu sunt un crestin ortodox. Ghinion, sunt catolic. Ca nu tin cu Romania. Ghinion, am fost la Moscova si mi-a placut foarte mult. Ca le dau bani rusilor. Pai mi se pare foarte normal sa le dau bani rusilor pentru ca romanii nu sunt in stare sa produca motorina de calitate.

Cu alte cuvinte, OMV a inchis rafinaria Arpechim de la Pitesti, dar din rafinaria aia se alimentau benzinariile OMV, dar si benzinariile MOL si astfel aveam combustibil ieftin dar cu o reteta si cu o calitate superioara. Acum MOL isi aduce motorina din Ungaria, pentru ca e tara lor, nu o mai cumpara de la Petrom cum facea inainte. Motorina de la Rompetrol e execrabila si nu poate fi folosita, in timp ce motorina de la Petrom nu trage …

 

Daca aveti masini pe benzina, discutia asta nu se aplica. Dar daca aveti masini diesel stiti foarte bine ca se observa diferentele intre alimentarea la diferite statii de carburanti. Asa incat comparati. Categoric, cea mai buna motorina e la MOL, dar si preturile lor sunt premium si prohibitive pe alocuri pentru piata din Romania. Pe de alta parte, intre Bucuresti si provincie exista diferente intre pretul carburantilor chiar si mai mari de 1 leu pe litru, cum am intalnit eu anul trecut. Pe acelasi carburant, de la acelasi producator.

 

Si revenind. Discutiile astea cu motorina de acolo sau de dincolo strica masina sunt reale si corecte. Dar chestiile astea le observi imediat. Daca ai bagat de undeva si a inceput sa scoata fum negru, stii clar ca ceva nu e in regula si nu mai bagi de acolo. Daca ai bagat din alta parte si masina huruie si nu trage stii clar ca motorina aia nu e buna. Asa incat incerci pana cand gasesti o benzinarie sau un raport pret calitate care sa te ajute. Si daca ti se strica masina e si din cauza ta. Eu de doi ani sau trei bag numai de la Lukoil si n-am avut nici o problema, pana acum am bagat numai de la Mol, dar din pacate s-au scumpit mult prea mult. Si chestia aia cu 30 de bani la litru conteaza. Conteaza o data psihologic, dar conteaza si in buzunar, atunci cand mai iei un pachet de tigari spre exemplu.

 

Ah, cea mai buna motorina din Romania, la ora actuala este de la Gazprom. Dar Gazprom inca nu a intrat in Bucuresti. E pe centura abia, la Domnesti, iar pretul lor premium al combustibilului rivalizeaza cu pretul de aici din oras. Teoretic merita pentru masina ta sa te duci mai degraba la Domnesti sa bagi de la Gazprom seara cand nu e trafic, decat sa bagi de oriunde din Bucuresti. Cel putin iti respecti masina.

About The Author

Cristi Dorombach, problogger la piticu.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzica, viata de zi cu zi pe blog.

16 Responses

  1. Robintel

    Să le luăm pe rând:

    1. “Pai mi se pare foarte normal sa le dau bani rusilor pentru ca romanii nu sunt in stare sa produca motorina de calitate.”. Ce cifră hexanică are motorina aia? 56? 56 se face și la noi. Bașca, se face en gross și-n țări prietene. Dar este ușor mai scumpă, cu 15 bani pe litru.

    2. “OMV a inchis rafinaria Arpechim de la Pitesti”. Păi da, că nu era rentabilă, oamenii preferând să bage de la ruși sau de la țeava spartă (motorină furată de pe câmp).

    3. “Motorina de la Rompetrol e execrabila si nu poate fi folosita”. Am un VW Lupo 3L, cea mai sensibilă mașină la motorină. Are un toro de 1,2L în trei pistoane că, dacă se înfundă ceva pe acolo, e gata.

    Eu bag motorină numai de la Rompetrol și nu am nicio problemă, nu am avut nicio problemă. Dată fiind dimensiunea mașinii și a puterii motorului, dacă ar fi fost ceva dubios la motorina aia, aș fi observat, pentru că nu-i tot una să pierzi 5 CP din 100 sau 5 CP din 60.

    Chiar sunt curios cum ai putut să spui asta, adică pe ce te bazezi.

    4. “Daca ai bagat de undeva si a inceput sa scoata fum negru, stii clar ca ceva nu e in regula si nu mai bagi de acolo.”. Da, corect, poate mașina ta nu merge cu motorină de 51, just, că nici Smart-ul nu merge cu motorină de 98 sau, aoleu, 101.

    Dar dacă mereu ai băgat motorină nașpa și dintr-o dată treci la motorină bună, o să vezi că se schimbă dinamica mașinii și inițial îți va merge mai rău pentru că aditivii din motorina mai bună, cum sunt cei din Rompetrol Efix, întâi îți curăță sistemul de calamina depusă pe țevăraie prin arderea motorinei mai proaste.

    Și este normal să apară căderea temporară de putere, pentru că desprinderea provoacă o rezistență la evacuare, ceea ce duce la căderea puterii.

    După ce suficientă calamină se va fi eliminat, motorul va merge normal.

    5. “Daca ai bagat din alta parte si masina huruie si nu trage stii clar ca motorina aia nu e buna.”. Just. Sunt zeci/ sute/ mii de motive pentru care motorina bună pare să fie rea sau motorina rea pare să fie bună.

    De exemplu, optimizarea electrică a combustiei poate să nu fie corectă atunci când cifra hexanică a motorinei nu coincide cu cea folosită la testarea/ optimizarea motorului și atunci sistemul de optimizare dă rateuri.

    Altfel, nu toate mașinile merg cu același combustibil la fel de bine, ceea ce este deosebit de evident.

    Dar altceva vreau să subliniez: în condițiile în care motorina rusească poate fi înlocuită, nu există niciun motiv moral pentru care să alimentezi de la ei.

    Lukoil nu sunt unici, nu sunt de neînlocuit, deci nu poți justifica faptul că bagi de la ei doar pentru că numai ei au.

    Sigur, poți spune că bagi de la ei pentru că-s mai ieftini, ceea ce este just. Știi de ce-i mai ieftin combustibilul lor? Pentru că nu respectă aceleași standarde de mediu ca cel european.

    În fine, bagi de unde vrei, nu pot eu să decid pe banii tăi de unde bagi tu motorină, nici măcar nu este treaba mea.

    Dar dacă aduci în discuție subiectul, așteaptă-te la puțină acreală.

    Reply
      • Tudor

        Pai si pe ce se bazeaza afirmatia celorlalti cand iti zic ca nu e buna? Pe experienta proprie si “inside info”.

        De cazuri cu apa in injectoare la Lukoil am auzit, de cazuri cu Rompetrol? Mai deloc. De cazuri cu erori la check engine cu combustibil de la Lukoil, Petrom am auzit, de la Rompetrol? Pauza. Serios, in ce consta faptul ca benzina de la Rompetrol este execrabila in conditiile in care are cele mai putine cazuri de probleme la injectoare/motor?

        “Alta masina, nu poti compara” -> O.o. Am 230 cai, 2.0 turbo. Si la fel ca Robintel, cel mai bine trage masina cu benzina de la Rompetrol. Ce soi de masina superspeciala ar trebui sa avem ca sa ne dam seama ca benzina de la Rompetrol e atat de execrabila pe cat afirmi?

    • Arthur

      Omul alege sa alimenteze de unde crede el, asa cum tu alimentezi de unde crezi tu. Nu vreau sa te acuz de reclama la rompetrol, dar trebuie sa intelegi ca chestiunile astea sunt subiective. Eu alimentez in proportie de 90% de la MOL pentru ca conduc o benzinara 1,6 16v (logan ph1 MCV)care pare ca suporta mai benzina de la ei. Petrom, Lukoil imi pare masina ft puturoasa, iar la Rompetrol pare ca imi creste consumul cu cel putin 0,3-0,5l/100 km, in conditiile in care in Arad benzinariile Rompetrol sunt mai scumpe decat Mol.

      Reply
  2. dante

    Gazprom cumpara de la LUKoil, si MOL la un moment dat pana sa cumpere Agip tot de la LUKoil cumpara acum nu stiu.

    Reply
  3. parbrize

    depinde de dorinta fiecaruia, cine doreste o masina agila si rapida Benzina este, iar cine doreste consum bun drum lung Diesel este

    Reply
  4. Dan

    Eu am alimentat cu motorina de la mol de mai multe ori,si de fiecare data am patit ca in timp ce conduceam, masina se tot ineca si scutura…de atunci alimentez de la petrom, acolo nu mi a facut figuri, inca.am mai bagat si de la rompetrol si a fost ok, si la fel si la lukoil.

    Reply
  5. Carlos

    Motorina alimentam de la MOL pana am dat de SOCAR. De departe cea mai buna motorina. (2.0tdi 170hp).
    Benzina oscilez intre MOL si OMW. De la Petrom merge nasol rau motorul, e semnificativa pierderea de putere cu cea premium. (2.0TFSI 200HP)

    Reply
  6. al alram

    mol ul are in state motorina de la toti.(lukoil, rompetrol si petrom)
    ei nu au rafinarie in Romania

    Reply
  7. al alram

    vrei motorina buna fara aditiv bagi Lukoil
    sau daca vrei motorina buna aditivata bagi Rompetrol

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.